تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ با گارانتی

  • تاریخ انتشار : مرداد ۱۷, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

در برخی مواقع ممکن است در اثر ضربه یا فشاری که به ساعت هوشمند اپل وارد شده روی صفحه آن شکستگی و ترک هایی به وجود آید اما با این حال تاچ و ال سی دی ساعت بدون مشکل کار کنند. در اینگونه مواقع می‌توان بدون نیاز به تعویض پنل تاچ LCD و صرفا با تعویض گلس پنل مشکل را برطرف ساخت. در ادامه این مطلب بیشتر در مورد جزئیات تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ و سرویسی که مرکز آداک فیکس در این قبال ارائه می‌دهد صحبت می‌کنیم. با آداک فیکس همراه شوید.

ماهیت گلس ال سی دی Apple Watch

قبل از هر چیز بهتر است شما را با مفهوم گلس ال سی دی Apple Watch آشنا کنیم و به نوعی اول مشخص نماییم که منظور از گلس LCD چیست! خیلی از کاربران تصور دارند که گلس در واقع همان لایه محافظی است که به عنوان لوازم جانبی از فروشگاه های عرضه کننده قطعات موبایل و لوازم جانبی گوشی خریداری شده و بر روی صفحه نمایش آن نصب می‌گردد اما در واقع اینطور نیست! اصطلاح گلس در بین تعمیرکاران و زمانی که پای تعمیرات ساعت اپل یا آیفون هایش به میان آید مفهوم دیگری را می‌رساند! گلس در واقع لایه شیشه‌ای و محافظی است که روی پنل تاچ LCD گوشی پرس شده و عضوی از این پنل محسوب می‌شود!

بنابراین زمانی که از تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ صحبت می‌کنیم، منظورمان تعویض کردن این قطعه و شیشه پرس شده روی پنل تاچ LCD خواهد بود! پنل تاچ ال سی دی ساعت اپل هم درست مثل آیفون های این شرکت چهار عضو اصلی دارد که به ترتیب شامل فریم اصلی یا همان چارچوب پنل، ال سی دی، تاچ و گلس روی آن می‌شود. تمام این لایه ها و اجزا به صورت کاملا فشرده و با ضخامت بسیار باریک در قالب پنل تاچ LCD عرضه شده و در گجت بکار گرفته می‌شوند. بنابراین وقتی صحبت از تعویض ال سی دی اپل واچ می‌شود، منظور تعویض کردن کل این پنل است اما تعویض گلس به معنای تعویض کردن گلس روی صفحه موبایل خواهد بود.

تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ با گارانتی

فرق تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ با تعویض ال سی دی

اگر با دقت توضیحاتی که در بخش قبل ارائه کردیم را مطالعه کرده باشید به راحتی می‌توانید پاسخ این سوال را بدهید و خودتان بگویید که فرق تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ با تعویض ال سی دی آن در چیست؟ همانطور که گفتیم زمانی که قرار باشد تعویض ال سی دی انجام گیرد، کل پنل تاچ ال سی دی ساعت تعویض خواهد شد که این پنل شامل فریم اصلی صفحه نمایش، تاچ، ال سی دی و گلس روی آن می‌شود. اما زمانی تعویض گلس پروسه‌ای است که در آن صرفا شیشه روی پنل تعویض خواهد شد و تاچ و LCD و فریم اصلی این پنل تعویض نمی‌شوند.

اما چه زمانی تعویض گلس و جه زمانی تعویض کامل تاچ LCD اپل واچ باید در دستور کار قرار گیرند؟ به بیان دیگر چگونه مشخص می‌شود که روش تعمیر مناسب ساعت کدامیک از این دو مورد خواهد بود؟ تشخیص اولیه این امر ساده است اما حتما باید تایید نهایی آن توسط یک تعمیرکار با تجربه صورت پذیرد! اگر در اثر ضربه، فشار یا هر اتفاقی که رخ داده در عملکرد تاچ یا ال سی دی ساعت اختلالی به وجود آید، تعویض کامل پنل تنها راه حل خواهد بود! دقت داشته باشید حتی اگر یکی از دو عضو مورد نظر (تاچ یا ال سی دی) دچار اختلال شوند و عضو دیگر سالم باشد هم باید تعویض کامل پنل تاچ LCD در دستور کار قرار گیرد.

اما زمانی که به هر دلیل تاچ و ال سی دی گوشی بدون مشکل کار کنند و صرفا شکستگی و ترک هایی روی صفحه ساعت وجود داشته باشد، می‌توان تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ را در دستور کار قرار داد و به نوعی آن را جایگزین تعویض تاچ LCD کرد. بنابراین تعویض گلس فقط زمانی می‌تواند جایگزین تعویض کامل پنل تاچ LCD شود که شکستگی های روی صفحه ساعت سطحی باشند و هیچ اختلالی در عملکرد تاچ یا LCD آن ایجاد نگردد. با وجود این شرایط تایید اولیه امکان تعمیر اپل واچ با استفاده از تعویض گلس صورت می‌پذیرد و پس از آن باید یک تعمیرکار مجرب با بررسی دقیق وضعیت گوشی امکان انجام این تعمیر را تایید کند.

مراحل تعویض گلس ال سی دی ساعت اپل

اما بد نیست کمی هم با مراحل و نحوه دقیق تعویض کردن گلس ال سی دی ساعت اپل صحبت کنیم و مشخص نماییم که برای انجام این تعمیر باید دقیقا چه اقداماتی انجام شوند. خیلی از کاربران تصور دارند که تعویض گلس کار ساده‌ای است و یک تعمیرکار به راحتی و در چند دقیقه قادر به انجام آن خواهد بود اما متاسفانه در واقعیت اینطور نیست و تعویض گلس دردسرها و نکات بیشتری در مقایسه با تعویض کامل پنل تاچ LCD دارد! برای انجام این تعمیر هم باید از دستگاه های خاصی استفاده شود که در هر مرکز تعمیراتی وجود ندارند. به همین جهت است که توصیه می‌کنیم  برای انجام این تعمیر حتما از سرویس مراکز تعمیرات تخصصی موبایل اپل استفاده کنید.

در مرحله اول تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ باید پنل تاچ LCD ساعت به طور کامل از روی بدنه آن جدا شود. بدین منظور می‌بایست یک تعمیرکار خوب با نهایت دقیق و ظرافت پنل ال سی دی ساعت را از بدنه آن جدا کند و در عین حال مراقب باشد که شیشه شکسته صفحه نمایش به تاچ و ال سی دی آن آسیب وارد نکند. عموما برای انجام این کار روی صفحه ساعت با یک لایه چسب مقاوم پوشانده خواهد شد که یکپارچگی گلس روی آن حفظ شود. بعد از اینکه پنل تاچ LCD ساعت از روی بدنه آن جدا شد، باید با استفاده از ترفند های خاصی قطعات شکسته گلس از روی ال سی دی جدا شوند.

تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ با گارانتی

انجام این مرحله نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و حتما باید توسط تعمیرکاری انجام شود که تخصص کافی در این زمینه داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است در حین جدا کردن قطعات گلس به ال سی دی و تاچ ساعت آسیب وارد شود و اگر این اتفاق بیفتد دیگر نمی‌توان با تعویض گلس مشکل صفحه اپل واچ را رفع کرد و باید تعویض کامل تاچ ال سی دی در دستور کار قرار گیرد! بنابراین جداسازی قطعات شکسته گلس روی LCD ساعت یکی از مهمترین مراحل تعمیر و تعویض گلس شکسته Apple Watch خواهد بود.

بعد از اینکه گلس شکسته قبلی از روی صفحه ساعت جدا شد، باید یک گلس جدید روی آن پرس شود! انجام این مرحله هم می‌بایست با دقت بالا و با استفاده از دستگاه های خاصی صورت پذیرد که پرس یکنواخت گلس روی صفحه ساعت را امکانپذیر می‌کنند. در صورتی که طی انجام این مرحله دقت کافی صرف نشود، حباب های هوای آزاردهنده‌ای زیر گلس و در فضای مابین این قطعه و ال سی دی ساعت به وجود می‌آیند و یکنواختی صفحه نمایش اپل واچ از دست می‌رود. بنابراین باید این مرحله کار هم به طور دقیق و با استفاده از دستگاه ها و متدهای مناسب انجام پذیرد.

بعد از اینکه گلس جدید روی پنل تاچ LCD ساعت نصب شد، پروسه تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ به پایان نرسیده است! در این مرحله باید یک بار حباب زدایی از فضای مابین گلس و LCD هم انجام شود و به نوعی حالتی پایدار و یکپارچه برای ال سی دی و گلس روی آن ایجاد گردد. انجام این مرحله هم با استفاده از دستگاه های خاصی صورت می‌پذیرد و یک تعمیرکار خوب باید به کل پروسه مذکور نظارت داشته باشد. بنابراین برخلاف تصور عموم، تعویض گلس صفحه نمایش ساعت اپل از تعویض تاچ LCD آن آسان تر نیست و به مراتب نیاز به دقت، انرژی و حوصله بیشتری دارد. ضمن اینکه در این تعمیر باید از دستگاه های خاصی کمک گرفته شود که در هر مرکز تعمیراتی شاهد وجود آن ها نخواهید بود!

هزینه تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که ضمن جایگزین کردن تعویض گلس با تعویض تاچ ال سی دی گوشی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید مربوط به کاهش هزینه تعمیرات می‌شود. به بیان دیگر از شرایط طوری باشد که بتوانید به جای تعویض کامل تاچ ال سی دی ساعت اپل از تعویض گلس برای رفع مشکل استفاده کنید، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه ها خواهید داشت و ممکن است هزینه تعمیرات ساعت اپل شما به یک دوم یا حتی کمتر کاهش پیدا کند. در نظر داشته باشید برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ را انجام دهید حتما باید از سرویس مراکز تعمیرات تخصصی موبایل استفاده به عمل آورید.

در صورتی که از تعمیرکاران تازه کار و کم تجربه راهنمایی بخواهید یا برای تعمیر اپل واچ خود به مراکز تعمیری مراجعه کنید که تجهیزات لازم برای تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ را در اختیار ندارند ممکن است با مشکلاتی زیادی رو به رو شوید. حتی این احتمال وجود دارد که تعمیرکاران این مراکز به دلیل در اختیار نداشتن ابزارها و تجهیزات مناسب مدعی شوند که نمی‌توانید با تعویض گلس ساعت مشکل صفحه نمایش آن را رفع نمایید، در حالی که انجام این کار با تعویض گلس امکانپذیر خواهد بود!

پس اگر شرایط طوری باشد که بتوان صرفا با تعویض کردن گلس ال سی دی Apple Watch مشکل صفحه نمایش آن را برطرف ساخت، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه ها به عمل می‌آید و این امر می‌تواند بسیار خوشحال کننده باشد چون عموما قیمت پنل اورجینال تاچ ال سی دی ساعت های اپل ارزان نیست و اگر قرار باشد این پنل تعویض شود باید هزینه زیادی برای آن پرداخت گردد. با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس قادر خواهید بود انواع تعمیرات تخصصی ساعت های اپل و همچنین آیفون های این شرکت را با بهترین قیمت و کیفیت انجام دهید.

ضمانت تعمیر و تعویض گلس اپل واچ

شاید تصور کنید که گلس صفحه نمایش یا همان گلس ال سی دی ساعت اپل نمی‌تواند از نظر کیفیت درجه‌بندی خاصی داشته باشد و از این نظر فرقی ندارد که شما از سرویس چه مرکزی برای تعمیر ساعت خود استفاده کنید! اما در واقعیت اینطور نیست! در صورتی که در مراحل تعویض گلس ساعت به نکات مهم و واجبی که باید رعایت شوند توجه کافی به عمل نیاید، کیفیت نهایی تعمیر می‌تواند رضایت بخش نباشد! جالب است بدانید که حتی گلس صفحه اپل واچ هم مثل خود پنل تاچ LCD آن می‌تواند کیفیت های مختلفی را ارائه کند و شامل نسخه های اورجینال یا کپی و تقلبی باشد. بنابراین توصیه داریم حتما در تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ از سرویس مراکزی استفاده کنید که در قبال این تعمیر ضمانت ارائه می‌کنند.

این ضمانت باید در دو راستا ارائه شود. اولین مسئله مربوط به کیفیت تعمیراتی است که توسط آن مرکز انجام شده و دومین تضمین هم باید برای کیفیت گلسی باشد که روی صفحه ساعت نصب می‌شود. در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس هر دو تضمین در قبال تعمیر اپل واچ مشتریان و تعویض گلس آن ارائه خواهد شد تا متقاضی تعمیرات به خیالی آسوده بتواند شاهد تعمیر شدن ساعت اپل خود باشد و دغدغه‌ای از نظر اورجینال و با کیفیت بودن گلس جدید نصب شده روی صفحه ساعت یا کیفیت کلی تعمیر و تجربه تعمیرکار در انجام این امر نداشته باشد. به همین جهت است که توصیه داریم برای تعویض گلس صفحه نمایش اپل واچ خود از سرویس مرکز آداک فیکس استفاده کنید.

آداک فیکس و تعویض گلس شکسته ساعت اپل

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم کاملا مشخص است که ساعت هوشمند شرکت اپل یک گجت بسیار حساس تلقی می‌شود و در تعمیر آن باید به نکات مهمی توجه داشت و به هیچ وجه نمی‌توان این تعمیر را به هر تعمیرکاری واگذار کرد! برای تعویض گلس شکسته صفحه اپل واچ باید از تجهیزات و دستگاه های خاص استفاده شود و این تعمیر حتما باید به دست یک تعمیرکار با تجربه صورت پذیرد، در غیر این صورت نتیجه تعمیر می‌تواند تحت تاثیر قرار گرفته و رضایت بخش نباشد.

در صورتی که می‌خواهید با خیال راحت تعویض گلس شکسته ساعت اپل خودتان را انجام دهید توصیه داریم از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید. تمام تعمیراتی که در این مرکز روی گوشی و ساعت هوشمند متقاضیان انجام می‌شود مشمول 30 روز گارانتی کیفیت و همچنین گارانتی اورجینال بودن قطعات تعویضی خواهند بود. بنابراین با سرویس این مرکز می‌توانید تعمیرات ساعت اپل را با خیال راحت انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شمار 02177921002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه