11 روش نگهداری بهتر از باتری آیفون

  • تاریخ انتشار : خرداد ۲۵, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

روش ها و نکات خاصی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید به شکل موثرتری از باتری گوشی آیفون خود نگهداری نمایید و اصطلاحا طول عمر مفید آن را افزایش دهید. توجه به این نکات برای دستیابی به بهترین بازده شارژدهی آیفون ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به 11 روش نگهداری بهتر از باتری آیفون های اپل اشاره داشته باشیم. با آداک فیکس همراه شوید.

نگهداری بهتر از باتری آیفون : مقدمه

قبل از اینکه در مورد نکات و روش هایی صحبت کنیم که می‌توانند در نگهداری بهتر از باتری آیفون های اپل موثر باشند بهتر است در رابطه با ماهیت باتری آیفون ها و ساختارشان صحبت هایی داشته باشیم و همچنین مشخص کنیم که چرا نگهداری از باطری گوشی های موبایل موضوعی مهم و حائز اهمیت محسوب می‌شود. باتری هایی که این روزها در اسمارتفون ها و آیفون های اپل مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری هستند و ساختار آن ها به گونه‌ایست که به مرور زمان بخشی از ظرفیت اصلی آن ها از دست می‌رود و به تدریج از کیفیت شارژدهی باطری کاسته خواهد شد.

بروز این پدیده امری اجتناب‌ناپذیر است و راهی برای جلوگیری از به وجود آمده آن وجود ندارد. نه تنها آیفون های اپل بلکه تمام گوشی های موبایل موجود در بازار حتی گجت های الکترونیکی دیگری مثل لپ تاپ، تبلت و غیره هم از باتری های قابل شارژ لیتیوم یونی و پلیمری بهره‌ می‌برند و شرایط مشابه را خواهند داشت. به همین سبب است که قدرت شارژدهی باطری این محصولات به مرور زمان افت می‌کند و بعد از مدتی کاربر متوجه می‌شود که واقعا قدرت نگهداری شارژ باطری گوشی وی به شدت کاهش یافته است. اما علیرغم اجتناب‌ناپذیر بودن افت ظرفیت تدریجی باطری گوشی ها امکان کاهش سرعت انجام این کار با نگهداری بهتر از باتری آیفون امکانپذیر خواهد شد.

اما چه روش ها و نکاتی هستند که می‌توانند در نگهداری و مراقبت از باطری آیفون ای اپل و افزایش طول عمر مفید آن ها موثر واقع شوند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به روش ها و نکاتی اشاره کنیم که منجر به این مسئله شده و می‌توانند از افت زود هنگام قدرت شارژدهی باطری گوشی اپل جلوگیری به عمل آورند. بنابراین اگر کیفیت عملکرد باطری گوشی اپل برایتان اهمیت دارد این مطلب اختصاصی را از دست ندهید. ضمنا فراموش نکنید که روش ها و نکات مشابه در دیگر گوشی های موبایل هم می‌تواند نتیجه مطلوب و مشابهی را به همراه داشته باشد و روش هایی که نام می‌بریم مطلقا محدود به آیفون های اپل نمی‌شوند. با آداک فیکس و معرفی موثرترین روش های نگهداری بهتر از باتری آیفون همراه باشید.

عدم استفاده از کیس و قاب موبایل

برای گوشی های هوشمند قابل ها و کیس های متنوعی عرضه شده که هم می‌توانند ظاهری زیباتر را برای گوشی به ارمغان آورند و هم می‌توانند در مواقع خاص از دستگاه مراقبت کنند. اغلب ما از این نوع کیس و قاب ها استفاده می‌کنیم و هیچ شکی هم در موثر بودن آن ها برای مراقبت از قاب گوشی وجود ندارد، اما متاسفانه این قاب و کیس های محافظ می‌توانند در پروسه خنک کاری بدنه گوشی اختلال به وجود آورند و در نتیجه منجر به افزایش استرس بر روی باتری و زودتر خالی شدن شارژ و در نهایت هم کاهش طول عمر مفید باتری شوند.

بنابراین توصیه ما این است که تا حد ممکن از کیس و قاب های محافظ در آیفون های اپل استفاده نکنید یا حداقل این کیس ها را در شرایط خاصی که بدنه گوشی و به سمت داغ شدن پیش می‌رود و در معرض گرما قرار دارد از گوشی جدا نمایید. به عنوان مثال اگر قرار است مدتی از گوشی استفاده کنید و قصد انجام اقدام سنگینی مثل انجام یک گیم را دارید، بهتر از قاب گوشی را از آن جدا نمایید یا وقتی در محیط های خیلی گرم هستید، بهتر است از قاب استفاده نکنید. اما استفاده از کیس و قاب در حالت عادی و زمانی که از گوشی استفاده چندان به عمل نمی‌آید، همچنان می‌تواند صورت پذیرد.

بخش قابل ملاحظه‌ای از گرمای تولید شده گوشی های موبایل توسط قاب آن ها و فریم گوشی به بیرون بدنه دستگاه منتقل می‌شود و وقتی شما یک کیس یا قاب پلاستیکی را در گوشی نصب می‌کنید، این قسمت های قاب دستگاه پوشانده خواهند شد و این امر منجر به جلوگیری از انتقال گرما و خنک کاری شده و تمرکز گرما بر روی قاب گوشی را به وجود می‌آورد که به شدت می‌تواند روی کیفیت عملکرد باطری و عمر مفید آن موثر باشد. بنابراین اگر به فکر نگهداری بهتر از باتری آیفون خود هستید توصیه داریم تا حد ممکن از قاب و کیس های محافظ استفاده نکنید.

استفاده از شارژر اصلی و فابریک گوشی

یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند روی کیفیت عملکرد باتری گوشی های موبایل و افزایش طول عمر آن ها موثر باشد مربوط به شارژری می‌شود که شما از آن استفاده می‌کنید. به هیچ عنوان از شارژرهای تقلبی یا کم کیفیت یا شارژ دیگر گوشی ها برای شارژ کردن آیفون استفاده نکنید و فقط از شارژ فابریک و اصلی گوشی خودتان برای انجام این کار کمک بگیرید، در غیر این صورت مطمئن باشید باتری گوشی خیلی زود با مشکل رو به رو شده و قدرت و کیفیت عملکردش را از دست می‌دهد.

حتی سیم شارژری که از آن استفاده می‌کنید هم در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید اصل، اورجینال و با کیفیت باشد، در غیر این صورت می‌تواند منجر به افزایش تنش وارد بر باتری گوشی شده و نوساناتی ایجاد کند که به شدت آسیب زننده خواهند بود. پس حتی به کیفیت سیم شارژی که از آن برای شارژ کردن باطری آیفون خود استفاده می‌کنید هم دقت داشته باشید. از سمت دیگر به هیچ عنوان از آداپتور شارژرهای دیگر هم استفاده نکنید یا از شارژر مدل های دیگر آیفون برای شارژ کردن مدل متفاوت استفاده به عمل نیاورید، چون انجام این کار هم حتی اگر شارژر مورد نظر اورجینال و اصل باشد می‌توانید به باتری آسیب بزند.

11 روش نگهداری بهتر از باتری آیفون

بنابراین اگر به دنبال نگهداری بهتر از باتری آیفون خود هستید و دوست ندارید که در آینده نزدیک شاهد از دست رفتن توان شارژدهی باطری گوشی باشید، همیشه از شارژ فابریک گوشی دستگاه که به همراه باکس آن ارائه شده استفاده کنید و اگر مشکلی برای این شارژر به وجود آمد، سعی کنید یک نمونه کاملا اورجینال و تضمین شده را تهیه نمایید چون نمونه های غیر اورجینال زیادی از شارژرهای اپل در بازار موجود هستند که بکارگیری آن ها می‌تواند بسیار آسیب زننده باشد. به هیچ وجه صرفا به اظهارات یک فروشنده مبنی بر اصل بودن یک شارژر اعتماد نکنید و بدانید همیشه قیمت بالا به معنای کیفیت برتر نیست!

دور کردن آیفون از گرمای مستقیم

گرما اصلی ترین دشمن باتری های لیتیوم یونی و پلیمری محسوب می‌شود و در صورتی که برای مدت زمان طولانی مستقیما با گوشی در تماس و ارتباط باشد می‌تواند بسیار مخرب عمل کند و حتی منجر به خالی شدن ناگهانی شارژ باطری و خاموش شدن دستگاه هم شود. بنابراین به عنوان یکی دیگر از موثرترین روش های نگهداری بهتر از باتری آیفون ا توصیه داریم همیشه گوشی را از معرض گرما دور نگه دارید. این گرما می‌تواند ناشی از یک بخاری، تابش نور مستقیم آفتاب، ساکن قرار گرفتن گوشی در خودرو و فضای بسته داغ و غیره باشد.

در صورتی که گوشی آیفون شما برای مدت زمان طولانی در معرض گرما قرار گیرد و شدت گرما زیاد باشد، حتی احتمال تورم باتری و بروز حوادث عجیب تر هم وجود دارد. بنابراین به هیچ عنوان گوشی آیفون را در معرض گرمای مستقیم و محیط های داغ قرار ندهید. به هیچ وجه گوشی را در تابستان داخل خودرو رها نکنید چون فضای داخل خودرو می‌تواند به شدت داغ شده و این حرارت مستقیما به گوشی منتقل شود و به باتری آت آسیب بزند. همچنین از قرار دادن گوشی در معرض نور آفتاب هم تا حد امکان دوری کنید و همیشه سعی داشته باشید بدنه موبایلتان را خنک نگه دارید.

11 روش نگهداری بهتر از باتری آیفون

عدم بکارگیری شارژ بیسیم

آیفون های جدیدتر اپل از قابلیت شارژ بیسیم یا وایرلس پشتیبانی می‌کنند. به موجب این قابلیت شما می‌توانید بدون نیاز به وصل کردن سیم شارژر به گوشی اپل خود و صرفا با قرار دادن آن بر روی یک پد اختصاصی شاهد شارژ شدن باطری موبایل خویش باشید. درست است که استفاده از این تکنولوژی خیلی جالب و بدون دردسر به نظر می‌آید اما منجر به افزایش مدت زمان شارژ و در نتیجه قرارگیری گوشی برای مدت زمان طولانی تر در معرض گرما می‌شود و می‌تواند برای باتری مشکل ساز گردد. بنابراین عدم بکارگیری قابلیت شارژ بیسیم را هم به عنوان یکی دیگر از روش های موثر در نگهداری بهتر از باتری آیفون به خاطر بسپارید.

عموما سرعت شارژ شدن باطری گوشی ها در مواقعی که از پدهای شارژ بیسیم استفاده می‌شود تقریبا به یک سوم حالت عادی کاهش پیدا می‌کند، چون بخش قابل ملاحظه‌ای از انرژی شارژ تولید شده تلف خواهد شد و برخلاف حالت شارژ سیمی مستقیما به باتری منتقل نمی‌شود. در نتیجه این امر مدت زمان مورد نیاز برای فول شارژ شدن باطری افزایش می‌یابد و بدین ترتیب باتری برای بازه زمانی طولانی تری در معرض گرما قرار گرفته و تحت استرس واقع خواهد شد و این مسئله تاثیر منفی روی قدرت شارژدهی باطری گوشی و توان آن می‌گذارد. بنابراین توصیه داریم تا حد امکان از شارژر های بیسیم برای شارژ کردن باطری آیفون های اپل استفاده نکنید و اگر این کار را انجام می‌دهید، بازه زمانی شارژ را کوتاه تر کنید.

نگهداری بهتر از باتری آیفون با کوتاه کردن بازه زمانی شارژ

یک تصور غلط در بین خیلی از کاربران جا افتاده که عقیده دارند باطری گوشی باید حتما بعد از اینکه کاملا خالی شد دوباره فول شارژ شود! این باور کاملا غلط است و متدت هاست که دیگر صدق نمی‌کند چون باتری های لیتیوم یونی و پلیمری دارای حافظه نیستند که ظرفیت معینی در حافظه آن ها تعریف شده باشد و با زودتر شارژ کردن باتری و قبل از خالی شدن کامل آن مشکلی به وجود آید. حتی شرایط کاملا برعکس برقرار است و ما توصیه داریم اگر به دنبال نگهداری بهتر از باتری آیفون هستید، مدت زمان شارژ باتری را کاهش دهید! اما چطور و چگونه؟

برای انجام این کار به جای اینکه منتظر بمانید که شارژ باتری گوشی شما کاملا خالی شود و سپس آن را به شارژر بزنید، قبل از پدیدار شدن این مسئله و زمانی که مقدار شارژ باطری گوشی به 30 یا 40 درصد رسیده این کار را انجام دهید. همچنین از سمت دیگر به جای اینکه باتری گوشی را حتما تا 100 درصد فول شارژ کنید، شارژ آن را تا 80 درصد ادامه دهید! بدین ترتیب مدت زمان شارژ کردن باطری کاهش پیدا می‌کند و باطری گوشی برای مدت زمان کمتری در معرض گرما قرار خواهد گرفت.

زمانی که مدت زمان شارژ کردن باطری گوشی خود را کاهش دهید علاوه بر کاهش استرس های وارد بر باطری در حین شارژ، می‌توانید گرمای تولید شده در گوشی را هم کنترل کرده و تقلیل دهید. بنا به بررسی های صورت گرفته بهترین حالت شارژ باطری های گوشی های موبایل این است که مقدار شارژ آن ها را مابین 40 الی 80 درصد قرار داده و همیشه این بازه را به عنوان معیار در نظر بگیرید. فول شارژ کردن باتری گوشی های موبایل هم برخلاف عقیده خیلی از افراد اصلا امری الزامی نیست و در صورتی که گوشی خود را قبل از فول شارژ شدن از شارژر جدا کنید هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود.

خنک نگه داشتن گوشی در حین شارژ

روش و نکته بعدی که توصیه داریم برای نگهداری بهتر از باتری آیفون خود حتما به آن توجه داشته باشید مربوط به خنک نگه داشتن بدنه گوشی در حین شارژ می‌شود. همانطور که می‌دانید پروسه شارژ باطری گوشی های موبایل یک پروسه گرمازاست و این امر به دلیل انتقال سریع بار الکتریکی از شارژر به باتری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بنابراین چه خواهید و چه نخواهید زمانی که گوشی به شارژ زده شده، گرما در بدنه آن شکل می‌گیرد و هرچقدر شدت این گرما بیشتر باشد و برای مدت زمان طولانی تری ادامه پیدا کند، آسیب به باطری و کاهش ظرفت آن بیشتر و محسوس تر پدیدار می‌شود.

11 روش نگهداری بهتر از باتری آیفون

توصیه ما این است که همیشه در حین شارژ کردن باطری گوشی خود سعی کنید تا حد ممکن و با استفاده از روش های مختلف، بدنه موبایلتان را خنک نگه دارید! انجام این کار سبب می‌شود که گرمای کمتری در باطری ایجاد شده و بازده بهتری از آن دریافت شود. برای خنک نگه داشتن گوشی در حین شارژ می‌توانید آن را در مکان خنکی قرار دهید یا آن را در مجاورت باد کولر یا پنکه بگذارید. بدین ترتیب حتی ممکن است سرعت شارژ شدن باطری گوشی هم افزایش یابد چون میزان تلفات شارژ در اثر گرما نسبت به حالت عادی کاهش پیدا می‌کند و در یک بازه زمانی مشخص، مقدار شارژ بیشتری توسط باطری ذخیره خواهد شد.

عدم استفاده از پاوربانک و شارژر فندکی

طبیعتا همیشه دسترسی به پریز برق و استفاده از شارژرهای عادی آیفون ها امکانپذیر نخواهد بود و در برخی مواقع ممکن است شما در مکان و موقعیتی قرار گیرید که دسترسی به پریز برق امکانپذیر نیست. پاوربانک ها و شارژر های فندکی خودرو با هدف رفع این مشکل تولید شده‌اند و می‌توانند در اینگونه مواقع بسیار کاربردی باشند، اما اگر به دنبال نگهداری بهتر از باتری آیفون خود هستید توصیه داریم تا حد امکان از این روش ها برای شارژ کردن باطری گوشی اپل خود استفاده نکنید! مخصوصا اگر پاوربانک یا شارژر فندکی که قصد استفاده از را دارید معمولی و کیفیت باشد!

شارژر فابریک و اصلی آیفون ها دارای ویژگی های مشخصی است. به عنوان مثال مقدار شدت جریان خروجی یا ولتاژ خروجی معینی دارد و این مقدار با نیاز آیفون همگام و به طور دقیق تعیین شده است. وقتی از شارژرهای بی‌کیفیت یا پاوربانک و شارژر فندکی خودرو استفاده کنید، این مقادیر تغییر پیدا می‌کنند و همین مسئله می‌تواند منجر به آسیب دیدن باطری گوشی و کاهش طول عمر مفید آن شود. بنابراین همیشه سعی کنید تا حد امکان از شارژر های فندکی و پاوربانک برای شارژ کردن باطری گوشی آیفون خود استفاده به عمل نیاورید و اگر هم مجبور به انجام این کار هستید، مطمئن شوید که آن شارژر فندکی یا پاوربانک از کیفیت مطلوبی برخوردار است و حداقل می‌تواند شدت جریان خروجی خود را مطابق با نیاز گوشی تنظیم کند.

11 روش نگهداری بهتر از باتری آیفون

البته باید اشاره داشته باشیم که برخی از پاوربانک ها و شارژر های فندکی خودرو هم واقعا کیفیت خوبی دارند و استفاده از آن ها برای شارژ کردن باطری گوشی اپل مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی‌کند، اما متاسفانه این نوع پاوربانک ها و شارژرهای فندکی با کیفیت کمتر در بازار کشور عرضه شده‌اند و اغلب نمونه های موجود در بازار غیر اورجینال و تقلبی هستند. به همین دلیل ما توصیه می‌کنید برای نگهداری بهتر از باتری آیفون ریسک استفاده از این گجت ها را نپذیرید و فقط در شرایط خاصی که واقعا راهی به غیر از بکارگیری آن ندارید، از آن ها استفاده کنید.

گوشی را شب تا صبح به شارژ نزنید!

توصیه بعدی که داریم مربوط به اتصال طولانی مدت و به ویژه شب تا صبح گوشی به شارژر است! قبول داریم که ساختار گوشی های موبایل پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر شده و هم اکنون زمانی که شارژ باطری به 100 درصد برسد، عملا و به طور خودکار انتقال انرژی از شارژر به باتری متوقف می‌شود اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچ بار اضافه و استرسی روی باطری گوشی قرار نگیرد! زمانی که شما شب تا صبح گوشی آیفون خود را به شارژ می‌زنید. بعد از فول شارژ شدن باطری انتقال انرژی از شارژر به گوشی متوقف می‌شود، اما چند دقیقه‌ای طول نمی‌کشد که دوباره یک درصد از شارژ باتری گوشی مصرف خواهد شد و در نتیجه مجددا انتقال انرژی از شارژر به گوشی انجام می‌گردد.

وقتی گوشی خود را برای مدت زمان طولانی مثل شب تا صبح به شارژ بزنید، پروسه نام برده شده چندین و چند مرتبه تکرار می‌شود و منجر خواهد شد که استرس کاذبی برای مدت زمان طولانی روی باتری گوشی به وجود آید و از سمت دیگر گوشی برای مدت زمان طولانی در معرض گرما قرار داشته باشد. بنابراین حتی با تدابیری که در نظر گرفته شده هم توصیه می‌کنیم تا حد ممکن برای مدت زمان طولانی و به ویژه شب تا صبح گوشی آیفون خودتان را به شارژ نزنید. البته اپل در iOS 13 قابلیت بسیار جالبی را ارائه کرده که می‌تواند این مشکل را برطرف سازد! این قابلیت با نام Optimize Battery Charging معرفی شده و با فعالسازی آن دیگر مشکلی برای اتصال شب تا صبح گوشی به شارژر نخواهید داشت! اما این قابلیت چطور عمل می‌کند و چطور قابل فعالسازی است؟

برای فعالسازی قابلیت مذکور باید حتما حداقل iOS 13 روی گوشی آیفون شما نصب باشد. اگر این شرایط را دارید به مسیر Settings > Battery > Battery Health بروید و گزینه Optimize Battery Charging را فعال کنید. بعد از فعالسازی این گزینه می‌توانید بدون مشکل شب تا صبح یا برای بازه های زمانی طولانی گوشی را به شارژ بزنید، اما چرا و چگونه؟ وقتی قابلیت نام برده شده فعال شود، گوشی به طور خودکار شرایطی را پیاده سازی خواهد کرد که شارژ باتری آن در دو مرحله انجام گیرد. به عنوان مثال تصور کنید ساعت 12 شب گوشی را به شارژ زده‌اید و یک زنگ هشدار برای ساعت 8 صبح در گوشی فعال کرده باشید. در این شرایط به لطف قابلیت Optimize Battery Charging شارژ باتری گوشی در دو مرحله انجام خواه شد.

مرحله اول بدین صورت است که از ساعت 12 شب شارژ باتری تا 80 درصد انجام شده و متوقف می‌گردد. سپس با توجه به تخمینی که سیستم عامل iOS می‌زند، مرحله دوم شارژ باتری از ساعت معینی (پیش از ساعت 8 که شما زنگ هشدار تنظیم کرده بودید) آغاز خواهد شد و تا قبل از ساعت 8 فول شارژ باتری صورت می‌پذیرد! بدین ترتیب شما گوشی خودتان را از شب تا صبح به شارژ زده‌اید و صحیح هم گوشی را با شارژ فول در اختیار خواهید داشت اما با این وجود عملا بیشتر ساعات شب گوشی هیچ انرژی دریافتی از سمت شارژ نداشته و استرس کاذبی هم بر روی باتری به وجود نمی‌آید. بنابراین یا هیچوقت شب تا صبح گوشی اپل را به شارژ نزنید یا اگر این کار را انجام می‌دهید، حتما قابلیت Optimize Battery Charging را فعال کنید. این مسئله یکی از مهمترین نکات برای نگهداری بهتر از باتری آیفون هاست.

عدم استفاده از گوشی در حین شارژ

یکی از موثرترین مسائلی که عدم توجه به آن می‌تواند خیلی زود مشکلات زیادی را برای باطری گوشی به ارمغان آورد و سبب شود که عمر مفید باطری چند برابر سریعتر به سر آید مربوط به استفاده همزمان از دستگاه در حین شارژ می‌شود. همانطور که قبلا گفتیم پروسه شارژ باطری گوشی های موبایل یک پروسه گرمازاست و خود به خود منجر به تولید گرما می‌شود که این گرما به باتری آسیب می‌رساند. اگر شما در حین این پروسه از گوشی استفاده کنید، منابع سخت افزاری آن تحت فشار قرار گرفته و پردازشگر آن شروع به فعالیت می‌کند و این مسئله هم منجر به ایجاد گرمای بیشتر در گوشی می‌شود. از سمت دیگر بخشی از شارژ باتری هم توسط همین منابع مصرف خواهد شد مدت زمان شارژ باتری گوشی هم بیشتر می‌شود! بدین ترتیب استرس وارد بر باتری و گرمایی که در معرض آن قرار می‌گیرد به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

11 روش نگهداری بهتر از باتری آیفون

تجربه ثابت کرده کسانی که عادت به استفاده از گوشی در حین شارژ دارند، خیلی زودتر از سایر افراد با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری و از دست رفتن توان اولیه آن مواجه خواهند شد. بنابراین اگر به فکر نگهداری بهتر از باتری آیفون خود هستید، به هیچ عنوان در حین شارژ از گوشی استفاده نکنید. انجام این کار حتی می‌تواند در مواقع خاصی که باتری گوشی شما با یک نمونه تقلبی تعویض شده باشد یا از شارژر نامرغوب استفاده کنید منجر به بروز حوادثی مثل انفجار باتری و آتش گرفتن آن شود. بنابراین هیچوقت در حین شارژ کردن باطری از آن استفاده نکنید.

نگهداری بهتر از باتری آیفون با شارژ در حالت خاموش

احتمالا تا به اینجای مطلب متوجه شده‌اید که استرسی وارد بر باتری و گرما از اصلی ترین عواملی هستند که می‌توانند روی عمر آن و کیفیت عملکردش تاثیر مستقیم بگذارند! بنابراین اگر این دو مورد کنترل شوند عملا نگهداری بهتر از باتری آیفون هم امکانپذیر خواهد شد. یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که در این راستا قادر به استفاده از آن خواهید بود مربوط به خاموش کردن گوشی در حین اتصال به شارژر می‌شود. وقتی گوشی شما در حین شارژ خاموش باشد، عملا باتری انرژی مصرفی ندارد و فقط انرژی در حال تزریق به آن خواهد بود که این امر سرعت شارژ باتری و مدت زمان قرارگیری آن در شارژ را کاهش می‌دهد.

از سمت دیگر فعال نبودن سایر قطعات سخت افزاری گوشی منجر می‌شود که گرمایی هم از سمت این قطعات تولید نگردد و در نتیجه پروسه شارژ باتری در حالت خنک تری انجام گیرد و بدین ترتیب هم از استرس وارد بر باطری کاسته شود. بنابراین اگر در حالت خاموش گوشی خود را به شارژ بزنید، سریع‌تر شاهد شارژ شدن باتری گوشی خواهید بود و از سمت دیگر استرس وارد بر باطری هم به حداقل مقدار ممکن می‌رسد. توصیه داریم برای دستیابی به بهترین نتیجه علاوه بر اینکه گوشی خود را برای شارژ کردن خاموش می‌کنید، آن را در مکان خنکی قرار دهید و شارژ باتری را در بازه 30 الی 80 درصدی انجام دهید. بدین ترتیب واقعا نگهداری بهتر از باتری آیفون امکانپذیر می‌شود.

تعویض باتری گوشی اپل

ماهیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری طوری است که سرانجام بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت اسمی و اولیه خودشان را از دست می‌دهند و راهی برای جلوگیری کامل از بروز این مشکل وجود دارد. روش ها و نکاتی که ما به آن ها اشاره داشتیم فقط می‌توانند سرعت از دست رفتن عمر مفید باتری و کاهش شدید کیفیت شارژدهی را آن را به حداقل برسانند. عموما در حالت عادی باتری لیتیوم یونی یا پلیمری یک آیفون می‌تواند تقریبا 1.5 الی 2 سال به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند و بعد از این بازه زمانی کاربر کاملا متوجه ضعف باتری گوشی در شارژدهی می‌شود.

در اینگونه مواقع که با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری رو به رو می‌شود ابتدا سعی کنید از روش ها و ترفند هایی که در مقاله “افزایش شارژدهی باتری گوشی با بهترین ترفند ها” معرفی کردیم قدرت شارژدهی باطری گوشی اپل خود را افزایش دهید اما اگر این روش ها هم تاثیر مثبت چندانی نداشتند، راهی به غیر از تعویض باتری گوشی ندارید. در تعویض باطری گوشی یک مسئله خیلی مهم است که مربوط به اورجینال و اصل بودن باطری جدیدی می‌شود که در گوشی شما نصب خواهد شد. همیشه باید برای تعویض باتری آیفون های اپل از سرویس تعمیرکاران و مراکز تعمیر قابل اعتماد و مطمئن استفاده کنید.

تجربه تعمیرکار، ابزارهایی که وی از آن ها استفاده می‌کند، ارائه ضمانت و گارانتی، سرعت عمل تعمیرات و هزینه تعمیر هم مطمئنا از دیگر مسائل مهمی هستند که باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید. اگر کار از کار گذشته و گوشی آیفون شما خیلی زود به زود شارژ خالی می‌کند بهتر است به فکر تعویض باتری گوشی باشید. می‌توانید بدین منظور از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس استفاده کنید که تعویض باطری گوشی های اپل را با کمترین قیمت، تضمین اورجینال بودن باتری و گارانتی 30 روزه کیفیت تعمیرات انجام می‌دهد. بعد از تعویض باتری حتما روش های نگهداری بهتر از باتری آیفون را به عنوان یک معیار در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی موثرترین نکات و روش هایی پرداختیم که می‌توانند در نگهداری بهتر از باتری آیفون های اپل موثر باشند. اگر به این نکات توجه داشته باشید می‌توانید طول عمر مفید باطری گوشی اپل خود را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید، اما فراموش نکنید که تحت هر شرایط افت قدرت شارژدهی باطری خای لیتیوم یونی و پلیمری به مرور رخ می‌دهد و راهی برای جلوگیری کامل از بروز این مشکل وجود ندارد. بنابراین تعویض باتری گوشی بعد از یک بازه زمانی خاص امری الزامی خواهد بود و روش های مذکور فقط منجر به کاهش سرعت از دست رفتن ظرفیت باطری آیفون می‌شوند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 10 میانگین: 3.6]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه