تعویض گلس ال سی دی آیفون در آداک فیکس

  • تاریخ انتشار : خرداد ۷, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

یکی از مهم ترین و حساس ترین تعمیرات آیفون های اپل مربوط به تعویض گلس می‌شود. این تعمیر حساس باید با استفاده از تجهیزات خاص و با دقت بالا صورت پذیر د و هر تعمیرکاری از پس انجام آن بر نمی‌آید. اما در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعویض گلس ال سی دی آیفون را با ضمانت 30 روزه و بهترین کیفیت ممکن انجام دهید. در ادامه بیشتر به صحبت در رابطه با این مسئله می‌پردازیم. با آداک فیکس همراه باشید.

تعویض گلس ال سی دی آیفون

قبل از هر چیز بهتر است کمی در رابطه با ماهیت تعویض گلس ال سی دی آیفون های اپل و این تعمیر شایع صحبت کنیم.خیلی از افراد تصور دارند که منظور از تعویض گلس صرفا عوض کردن لایه محافظ روی نمایشگر است که به عنوان لوازم جانبی خریداری و روی آن نصب می‌شود! اما در واقع اینطور نیست و در اصطلاح فنی تعویض گلس LCD به تعمیر تخصصی گفته می‌شود که در آن شیشه پرس شده روی صفحه نمایش یک گوشی از آن جدا شده و با یک شیشه جدید جایگزین می‌شود. دقت داشته باشید که این روش تعمیر با تعویض کامل پنل تاچ و LCD تفاوت دارد. برای درک بهتر موضوع به مطالعه مقاله “تفاوت تعویض گلس و تعویض ال سی دی موبایل” بپردازید.

اما نکته مهمی که باید آن را در نظر گرفت مربوط به حساسیت بالای تعویض گلس ال سی دی آیفون های اپل می‌شود. در صورتی که این روش تعمیر به درستی پیاده سازی نشود می‌تواند مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ایجاد حباب های هوای آزاردهنده در زیر گلس و فضای مابین LCD و شیشه روی آن یکی از این مشکلات شایع است. همچنین باز شدن پرس گلس و ایجاد حالتی بسیار آزاردهنده روی پنل گوشی هم می‌تواند یکی دیگر از این مشکلات باشد. در برخی مواقع هم ممکن است کم تجربه بودن تعمیرکار سبب شود که خود ال سی دی آیفون در حین جداسازی گلس شکسته آسیب ببیند که در این حالت عملا تعمیر با تعویض گلس غیرممکن می‌شود و صاحب گوشی ملزم به تعویض کامل پنل تاچ و LCD خواهد شد.

تعویض گلس ال سی دی آیفون در آداک فیکس

چه زمانی می‌توان تعویض گلس شکسته آیفون را انجام داد؟

اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چه زمانی می‌توان به جای تعویض تاچ و LCD از تعویض گلس استفاده کرد؟ به بیان دیگر تحت چه شرایطی تعویض گلس شکسته آیفون می‌تواند جایگزین تعویض کامل پنل تاچ ال سی دی شود؟ اگر فرصت لازم را در اختیار دارید و می‌خواهید با جزئیات این مسئله آشنا شوید توصیه داریم حتما مقاله “نکات مهم در تعمیر ال سی دی آیفون اپل” را مطالعه کنید چون در آن مقاله به طور کامل روش های مختلف تعمیر ال سی دی آیفون ای اپل شرح داده شده‌اند و در جریان آن به طور جامع در مورد جزئیات و شرایط لازم برای تعویض گلس ال سی دی آیفون های اپل هم صحبت شد.

به طور کلی و زبان خیلی ساده می‌توان اینطور گفت که تعویض گلس شکسته آیفون فقط تحت شرایطی می‌تواند جایگزین تعویض تاچ و ال سی دی شود که شکستگی های روی صفحه نمایش و آسیب هایی که به آن وارد شده‌اند در عملکرد تاچ و LCD اختلالی به وجود نیاورده باشند! با ذکر یک مثال موضوع را برایتان بهتر قابل درک می‌کنیم. تصور کنید گوشی اپل شما از دستتان افتاده و در اثر برخورد با زمین روی صفحه نمایش آن شکستگی هایی به وجود آید. در این شرایط یا ال سی دی و تاچ گوشی کالا از کار می‌افتند و در عملکردشان اختلال ایجاد می‌شود یا در برخی مواقع نادر ممکن است علیرغم شکستگی ها و ترک های روی صفحه گوشی، تاچ و LCD آن بدون مشکل کار کنند!

اگر شرایط دوم در گوشی شما برقرار باشد می‌توان تعویض گلس ال سی دی آیفون را در دستور کار قرار داد و با استفاده از این تعمیر مشکل صفحه نمایش گوشی را رفع کرد. اما اگر بنا به هر دلیل کوچک ترین اختلالی در عملکرد تاچ و LCD گوشی اپل ایجاد گردد، دیگر نمی‌توان صرفا با تعویض گلس مشکل را رفع کرد و باید کل پنل تاچ و LCD آیفون تعویض شوند. با توجه به اینکه در اغلب مواقع مشکلات ال س دی گوشی به گونه‌ای هستند که خود تاچ و پنل LCD را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند، بنابراین احتمال اینکه در یک آیفون بتوان مشکل نمایشگر را صرفا با تعویض گلس رفع کرد چندان بالا نیست و اگر این شرایط برای شما به وجود آید واقعا خوش شانس هستید!

مزیت های جایگزینی تعویض گلس با تعویض ال سی دی

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که تعویض گلس چه مزیت هایی در مقایسه با تعویض کامل تاچ و ال سی دی دارد؟ چرا گفته می‌شود که اگر بتوانید تعمیرات ال سی دی آیفون را با تعویض گلس انجام داده و تکمیل کنید شانس آورده‌اید؟ به طور کلی مزیت های جایگزینی تعویض گلس با تعویض ال سی دی گوشی اپل در دو مسئله خلاصه می‌شوند که به شرح زیر هستند:

  • کاهش هزینه تعمیرات: مهم ترین موضوعی که با جایگزین کردن تعویض گلس به جای تعویض کامل تاچ و ال سی دی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید مربوط به کاهش هزینه تعمیرات خواهد بود. اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتوان با تعویض گلس ال سی دی آیفون مشکل نمایشگر آن را رفع کرد و نیازی به تعویض کامل پنل تاچ و LCD گوشی وجود نداشته باشد، هزینه تعمیر تقریبا به یک سوم کاهش پیدا می‌کند. این اصلی ترین مزیتی است که جایگزین تعویض گلس با تعویض LCD می‌تواند برای مخاطب به همراه داشته باشد.
  • تعویض نشدن تاچ و ال سی ید فابریک: همانطور که گفتیم در پروسه تعویض گلس شکسته نمایشگر گوشی اپل فقط شیشه یا گلس روی پنل تعویض خواهد شد و عملا تاچ و LCD گوشی در همان وضعیت و حالت اصلی خودش قرار داشته و تعویض نمی‌گردد. بنابراین اگر بتوان مشکل صفحه نمایش موبایل اپل را با تعویض گلس رفع کرد، همان پنل تاچ و LCD فابریک و اورجینال دستگاه روی آن نصب باقی می‌ماند و این مسئله می‌تواند بسیار مهم باشد. چون اغلب پنل های تاچ و LCD موجود در بازار بی‌کیفیت هستند و پیدا کردن یک مجموعه تاچ ال سی دی اورجینال و با کیفیت می‌تواند بسیار دردسرساز به شمار آید.

دو مزیت فوق شاید در یک نگاه سطح خیلی مه به نظر نرسند اما از نظر فنی و کیفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. به همین جهت توصیه داریم اگر شرایط لازم برای جایگزین کردن تعویض کامل تاچ و LCD با تعویض گلس آیفون را دارید، در انجام این اقدام شک نکنید. برای انجام این تعمیر باید حتما از سرویس مراکز تعمیرات تخصصی آیفون استفاده به عمل آورید چون هر تعمیرکار و سرویس دهنده‌ای قادر به انجام این تعمیر پیشرفته و حرفه‌ای نخواهد بود.

تعویض گلس ال سی دی آیفون در آداک فیکس

مراحل تعویض گلس ال سی دی آیفون اپل

اما چرا گفته می‌شود که هر تعمیرکار و مرکز تعمیراتی قادر به انجام تعویض گلس در آیفون های اپل نیست! اصلا برای انجام این تعمیر باید چه مراحلی طی شوند و به چه تجهیزاتی نیاز خواهد بود؟ در این بخش می‌خواهیم به صحبت در مورد این موضوع بپردازیم و مراحل انجام این تعمیر جالب را برایتان شرح دهیم. با شرح این مراحل متوجه خواهید شد که چرا خیلی از تعمیرکاران صلاحیت لازم برای انجام آن را ندارند. مراحل کلی که می‌بایست برای تعویض گلس ال سی دی آیفون طی شوند به شرح زیر هستند:

  • جداسازی پنل LCD از آیفون: در قدم اول باید یک تعمیرکار مجرب و با تجربه پنل تاچ و LCD آیفون را از آن جدا کند. این مرحله کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید با دقت زیاد صورت پذیرد، کوچک ترین لغزش و اشتباه می‌تواند منجر به آسیب دیدن خود تاچ و LCD موبایل شود و اگر این اتفاق بیفتد عملا امکان تعویض گلس گوشی و تعمیر آیفون از طریق این روش غیر ممکن خواهد شد.
  • جداسازی گلس شکسته از روی پنل: در مرحله دوم باید با استفاده از تجهیزات خاص قطعات شکسته گلس قبلی روی گوشی اپل از صفحه نمایش دستگاه جدا شوند. این مرحله کار هم نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و تعمیرکار باید مراقب باشد که در حین جدا کردن قطعات گلس به خود پنل LCD گوشی آسیبی وارد نشود. طبیعتا اگر این اتفاق بیفتد دیگر نمی‌توان با تعویض گلس مشکل نمایشگر آیفون را رفع کرد و باید تعویض کامل تاچ و LCD در دستور کار قرار گیرد.
  • پرس گلس جدید: بعد از اینکه گلس قبلی از روی پنل LCD گوشی جدا و پنل به طور کامل تمیز و یک دست شد، باید گلس جدید بر روی آن نصب شود. نصب گلس یا بهتر بگوییم پرس آن بر روی پنل LCD به سادگی قابل انجام نیست و باید حتما با استفاده از دستگاه های خاصی انجام شود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران موبایل به این دستگاه های پیشرفته دسترسی ندارند و به همین جهت ممکن است بهانه های متعددی را برای تعویض گلس ال سی دی آیفون ارائه کنند. پرس گلس جدید روی پنل گوشی چیزی در حدود 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد و دائما باید با نظارت کارشناس همراه باشد.
  • حباب زدایی: یکی دیگر از مراحل مهم کار که باز هم باید توسط دستگاه های خاص صورت پذیرد مربوط به حباب زدایی می‌شود! وقتی گلس جدیدی روی پنل ال سی دی گوشی نصب گردد، احتمال اینکه حباب های هوایی مابین گلس و خود LCD به وجود آیند وجود دارد و این حباب ها در این مرحله با دستگاه های خاص از بین برده می‌روند تا پنل ال سی دی گوشی و صفحه نمایش آن حالتی کاملا یک دست داشته باشد.
  • نصب پنل LCD آیفون: بعد از اینکه مراحل فوق انجام شدند، نوبت به آخرین مرحله کار می‌رسد که یک تعمیرکار مجرب باید پنل LCD گوشی را دوباره در آیفون نصب کند. انجام این کار هم باید با دقت صورت پذیرد و بهتر است توسط یک تعمیرکار با تجربه انجام شود.

بنابراین تعویض گلس ال سی دی آیفون آنقدرها که تصور می‌کنید آسان نیست و هم به تجهیزات زیادی نیاز دارد و هم باید با دقت بالا صورت پذیرد. زمانی که برای انجام این تعمیر به نزد یک تعمیرکار مراجعه می‌کنی، ممکن است وی به دلیل نداشتن تجربه کافی یا عدم دسترسی به تجهیزات لازم مدعی شود که تعمیر آیفون شما با تعویض گلس قابل انجام نیست و حتما باید با تعویض کامل پنل تاچ و LCD انجام شود. اگر با اینگونه موارد رو به رو شدید اما مطمئن هستید که تعویض گلس می‌تواند مشکل گوشی را رفع کند، از سرویس مراکز تعمیر پیشرفته‌تر نظر آداک فیکس استفاده کنید.

تعویض گلس ال سی دی آیفون در آداک فیکس

طول عمر گلس جدید و کیفیت آن

نکته بعدی که بد نیست به آن اشاره داشنه باشیم مربوط به طول عمر گلس های محافظ ال سی دی و همچنین کیفیت آن ها می‌شود. در برخی مواقع دیده شده که بعضی از تعمیرکاران به دلیل نداشتن تجهیزات و تجربه کافی برای تعویض گلس شکسته صفحه گوشی مشتریان مدعی می‌شوند که تعویض گلس نمی‌تواند بازده مشابه با تعویض کامل پنل تاچ و LCD گوشی را داشته باشد و به همین جهت به آن ها پیشنهاد می‌کنند که به دنبال انجام این تعمیر نباشند و تعویض کامل تاچ و LCD را در دستور کار قرار دهند. اما آیا واقعا اینطور است و تعویض گلس ال سی دی آیفون طول عمر و دوام کمی دارد؟

گلس های ال سی دی گوشی های موبایل هم دارای درجات کیفی متعددی هستند و دقیقا مثل خود پنل تاچ و LCD خواهند بود. در صورتی که از گلس مناسب و با کیفیت در گوشی اپل استفاده شود، هیچ مشکلی در بازه های زمانی کوتاه و حتی بلند مدت برای گوشی به وجود نمی‌آید و این ادعا اصلا درست نیست که طور عمر گلس های جدید و دوام این روش تعمیر پایین تر از روش تعویض کامل تاچ و LCD خواهد بود. بنابراین فریب این نوع ادعاهای بی‌پایه و اساس را نخورید و سعی کنید هوشمندانه عمل نمایید. پس اگر شرایط لازم برای اینکه تعمیر صفحه نمایش شکسته گوشی آیفون را با تعویض گلس انجام دهید برقرار است، انجام این کار را در دستور کارتان قرار دهید.

تعویض گلس ال سی دی آیفون در آداک فیکس

اگر می‌خواهید تعمیرات تخصصی آیفون شما از قبیل تعویض گلس شکسته صفحه نمایش آن با بهترین کیفیت و تضمین 30 روزه انجام گیرد، توصیه داریم از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید. کارشناسان ما در این مرکز از باتجربه‌ترین و خبره‌ترین تعمیرکارانی هستند که در این حوزه فعالیت دارند و بدین ترتیب می‌توانند با بهترین کیفیت بررسی های لازم بر روی گوشی شما و تعمیرات مورد نیاز را انجام دهند. از سمت دیگر در مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس از تجهیزات پیشرفته برای تعمیر مشتریان استفاده خواهد شد و تمام قیمت و هزینه های دریافتی هم مشخص و در مقرون به صرفه ترین حالت ارائه شده‌اند. پس اگر می‌خواهید تعویض گلس ال سی دی آیفون خود را با بهترین کیفیت ممکن انجام دهید، همین حالا از سرویس آداک فیکس استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرویس این مرکز کافیست با شماره 77921002 تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه