نکات مهم در تعمیر ال سی دی آیفون اپل

  • تاریخ انتشار : خرداد ۳, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

تعمیر تاچ و ال سی دی یکی از رایج ترین تعمیراتی است که در گوشی های شرکت اپل یا همان آیفون ها شاهد انجام آن هستیم. اما این تعمیر در عین شایع بودن از حساس ترین تعمیرات اپل هم محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مهمترین نکاتی اشاره کنیم که باید در تعمیر ال سی دی آیفون اپل به آن ها دقت شود. با آداک فیکس همراه باشید.

تعمیر ال سی دی آیفون و تقاضای بالای آن

شاید براتان عجیب به نظر برسد اما تعمیر تاچ و LCD تقریبا پرتقاضاترین تعمیر برای آیفون های اپل است، اما دلیل این موضوع چه خواهد بود؟ آیا این مسئله بدان معناست که صفحه نمایش آیفون های اپل کیفیت خوبی ندارند؟ خوشبختانه اینطور نیست و شرایط کاملا برعکس حاکم است و تجربه نشان داده که نمایشگر گوشی های اپل همیشه از با کیفیت ترین صفحه نمایش های موجود بازار هستند. پس چرا آمار تعمیر ال سی دی آیفون ها بالاست؟ دلیل این امر به سبک طراحی گوشی های جدیدتر و همچنین سهل انگاری های کاربران در حین استفاده از گوشی مربوط می‌شود!

سبک طراحی گوشی های موبایل طی چند سال اخیر به طریق قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده و این روزها تقریبا همه اسمارتفون ها به صفحه نمایش های بزرگ و بدون حاشیه مجهز می‌شوند. صفحه نمایش آیفون های اپل هم بزرگ و بزرگ تر شده است. از آنجایی که صفحه نمایش یا همان ال سی دی آسیب پذیرترین قطعه در تعامل با محیط خارجی گوشی های موبایل است، جای تعجبی ندارد که آمار آسیب دیدن و تعمیر آن هم بالا باشد. وقتی صفحه نمایش گوشی ها بزرگ و بزرگ تر می‌شود، کوچک ترین ضربه و فشاری می‌توانید ال سی دی گوشی که آسیب پذیر ترین بخش خارجی و بدنه موبایل است را دچار آسیب دیدگی کند.

از سمت دیگر متاسفانه سهل انگاری و عدم مراقبت درست از گوشی هم منجر به افزایش آما تعمیرات ال سی دی می‌شود. به جرئت می‌گوییم بیش از نصف کاربرانی که برای تعمیر ال سی دی آیفون های اپل به مراکز تعمیرات تخصصی آیفون مراجعه می‌کنند، در اثر افتادن گوشی از دستشان یا وارد شدن ضربه به آن با مشکل رو به رو شده‌اند و شکستگی هایی روی پنل نمایشگر موبایل آن ه به وجود آمده است. پس دو عاملی که گفتیم سبب شده‌اند که آمار و تقاضای تعمیرات LCD گوشی های اپل افزایش یابد و این مسئله هیچ ارتباطی با کیفیت صفحه نمایش این اسمارتفون ها ندارد. اما اگر بنا به هر دلیل شما هم نیازمند تعمیر تاچ LCD آیفون خود شدید، بدون اطلاعات دست به اقدامی نزنید و سعی کنید پیش از هرگونه اقدام در مورد جزئیات تعمیری که قرار است روی موبایل شما صورت گیرد و نکات مهم آن اطلاعات کسب نمایید. در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم راهنمای جامعی برای انجام تعمیرات ال سی دی آیفون های اپل خدمتتان ارائه نمایید. با آداک فیکس همراه شوید.

نکات مهم در تعمیر ال سی دی آیفون اپل

تفاوت تعویض گلس و تعویض تاچ LCD آیفون

عموما تعمیر ال سی دی آیفون در دو حالت مختلف انجام می‌شود. حالت اول مربوط به زمانی خواهد بود که مجموعه تاچ LCD آیفون به طور کامل در گوشی تعویض شوند. در این پروسه تاچ LCD فعلی و معیوب دستگاه به طور کامل از آن جدا شده و یک پنل تاچ LCD جدید جایگزین آن می‌شود. مهمترین نکته‌ای که در این روش تعمیر باید به آن دقت شود مربوط به اورجینال و اصل بودن تاچ LCD جدیی است که در گوشی نصب خواهد شد. سعی می‌کنیم در بخش های بعدی دقیق تر در مورد جزئیات این موضوع که از مهمترین نکات در تعمیر ال سی دی آیفون های اپل است صحبت کنیم.

اما حالت دوم تعمیر LCD مربوط به زمانی می‌شود که لزومی مبنی بر تعویض کردن پنل تاچ و LCD آیفون وجود نداشته باشد و صرفا بتوان با تعویض شیشه یا همان گلس پرس شده روی صفحه نمایش مشکل را رفع کرد! در این روش تعمیر ابتدا پنل تاچ ال سی دی گوشی اپل از آن جدا می‌شود و سپس گلس یا همان لایه شیشه‌ای محافظی که شرکت سازنده روی LCD دستگاه پرس کرده و دچار مشکل شده با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات خاص از روی آن برداشته می‌شود و یک گلس جدید روی LCD آیفون پرس خواهد شد. سپس همان مجموعه تاچ LCD اورجینال و فابریک آیفون با گلس جدید در گوشی نصب می‌شوند.

پس تفاوت تعویض گلس و تعویض تاچ LCD ایفون در این است که تعویض گلس بدون تعویض کردن تاچ و LCD فابریک و اصلی گوشی انجام می‌گیرد و در آن فقط گلس یا شیشه روی صفحه نمایش موبایل اپل تعویض می‌گردد اما در تعویض تاچ LCD باید کل پنل نام برده شده تعویض گردد. اگر بتوان تعمیر ال سی دی آیفون های اپل را با روش اول یعنی تعویض گلس انجام داد، علاوه بر اینکه شما از بابت کیفیت LCD و تاچ گوشی نگرانی نخواهید داشت (چون این قطعات تعویض نمی‌شوند و همان قطعات اصلی گوشی هستند)، از بابت هزینه تعمیرات هم شرایط بهتری پیدا می‌کنید چون هزینه تعویض گلس گوشی های اپل به مراتب از هزینه تعویض LCD آن ها کمتر است. حالا این سوال پیش می‌آید که چه زمانی می‌توان تعمیرات ال سی دی گوشی اپل را با تعویض گلس تکمیل کرد؟

آیا می‌توانید تعویض گلس را جایگزین تعویض ال سی دی اپل کنید؟

برای اینکه بتوان با تعویض گلس گوشی اپل مشکل صفحه نمایش و ال سی دی آن را رفع کرد و به نوعی این روش تعمیر کم هزینه و مطمئن‌تر را جایگزین روش تعویض تاچ LCD کرد باید شرایط خاصی در گوشی برقرار باشد که متاسفانه در اغلب مواقع اینطور نیست! این شرایط بدین شرح هستند که آسیب دیدگی های صفحه نمایش به هیچ عنوان نباید در عملکرد تاچ یا LCD گوشی اپل اختلالی به وجود آورده باشند! شاید این سوال را بپرسید که چطور می‌شود کاربری بدون اینکه در عملکرد تاچ و LCD گوشی وی مشکلی به وجود آمده باشد برای تعمیر ال سی دی آیفون به مرکز تعمیرات مراجعه کند؟

نکات مهم در تعمیر ال سی دی آیفون اپل

در برخی مواقع ممکن است در اثر ضربه یا فشاری که به گوشی وارد شده، روی صفحه نمایش آن شکستگی، ترک یا خط و خش های آزاردهنده‌ای به وجود آید اما با این حال تاچ و LCD گوشی بدون مشکل کار کنند. در این شرایط است که می‌توان با تعویض گلس مشکل صفحه نمایش گوشی اپل را رفع کرد. متاسفانه در هیچ شرایط دیگری نمی‌توان صرفا با تعویض گلس مشکلات عملکردی تاچ و LCD گوشی های اپل را برطرف ساخت، حتی اگر این مشکل جزئی باشد یا مربوط به یکی از دو بخش تاچ و LCD شود هم نمی‌توان از تعویض گلس برای رفع مشکل استفاده به عمل آورد.

بنابراین اگر شکستگی هایی روی صفحه گوشی اپل شما ایجاد شده اما با این حال تاچ و ال سی دی آن بدون مشکل کار می‌کنند، می‌توانید با مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی آیفون و اقدام به منظور تعویض گلس LCD مشکل نمایشگر را برطرف کنید و با کمترین هزینه ممکن هم این کار را انجام دهید. اما اگر در عملکرد تاچ یا LCD گوشی اختلالی به وجود آمده باشد یا مثلا بخش کوچکی از LCD گوشی سیاه شده باشد یا قسمتی از تاچ کار نکند، دیگر راهی به غیر از تعویض کامل پنل تاچ و LCD پیش رویتان قرار نمی‌گیرد و باید تعمیر ال سی دی آیفون را با تعویض قطعه مذکور انجام دهید.

هزینه تعمیر ال سی دی آیفون اپل

یکی از اصلی ترین سوالاتی که کاربران آیفون های اپل در مورد تعمیر LCD این محصولات مطرح می‌کنند مربوط به هزینه انجام این تعمیر می‌شود. هزینه تعمیر ال سی دی آیفون چقدر است و آیا راهی برای کاهش این هزینه وجود دارد؟ در حالت عادی اگر قرار باشد تاچ LCD آیفون شما تعویض شود و یک پنل اورجینال و اصل در دستگاه نصب گردد، هزینه تعمیر ناچیز نخواهد بود و با توجه به مدل گوشی شما تعیین می‌شود. با توجه به کیفیت بالایی که صفحه نمایش گوشی های اپل دارند، قیمت این قطعات هم کم نیست و در صورتی که نیازمند تعویض این قطعه باشید، به ویژه در آیفون های جدیدتر اپل باید هزینه های گزافی را هم پرداخت کنید. عموما تعویض تاچ ال سی دی و همچنین تعمیرات مادربرد از پرهزینه‌ترین تعمیرات همه گوشی های جدید هستند.

اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتوان مشکل صفحه نمایش گوشی را صرفا با تعویض گلس رفع کرد، هزینه تعمیرات به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و تقریبا به یک سوم حالت تعویض کامل پنل می‌رسد. پس اگر شرایط به گونه‌ای بود که می‌توانستید با تعویض گلس LCD مشکل صفحه گوشی اپل خود را رفع کنید، در هزینه صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای خواهید داشت. در بخش قبل شرایط لازم برای اینکه بتوان تعویض گلس را جایگزین تعویض LCD آیفون های اپل کرد شرح داده شدند، اما واقعیت این است که تقریبا در 80 درصد مواقع شرایط لازم برای جایگزینی این روش تعمیر با تعویض کامل تا ال سی دی آیفون وجود ندارد و می‌بایست تعویض کامل پنل را در صورت کار قرار داد.

نکات مهم در تعمیر ال سی دی آیفون اپل

در صورتی که قرار باشد تعمیر ال سی دی آیفون شما با تعویض کامل پنل تاچ LCD انجام گیرد، می‌توانید برای کاهش هزینه تعمیرات از پنل های با کیفیت پایین تر استفاده کنید و از نصب نمونه اورجینال اصلی صرف نظر نمایید. پنل های LCD کپی یا غیر اصلی نسبت به نمونه اورجینال به مراتب ارزان قیمت تر هستند و این امر منجر به کاهش هزینه تعمیرات ال سی دی گوشی آیفون می‌شود. اما نباید فراموش کرد که عمدتا پنل های غیر اورجینال در مقایسه با نمونه اصلی از کیفیت پایین تری برخوردارند و تجربه نشان داده که طول عمر کمتری هم در مقایسه با پنل های LCD اصل دارند. بنابراین فقط در شرایطی از اینگونه LCD ها استفاده کنید که کیفیت و دوام پنل خیلی برایتان مهم و حائز اهمیت نباشد.

راه حل بعدی که می‌توانید از آن برای کاهش هزینه تعمیر ال سی دی آیفون استفاده کنید مربوط به استفاده از یک LCD تاچ دست دوم می‌شود! به عنوان مثال تصور کنید کاربر دیگری دقیق مدل مشابه آیفون شما را در اختیار دارد و بنا به هر دلیل گوشی وی خراب شده و قابل تعمیر نباشد، اما ال سی دی آن بدون مشکل کار کند. طبیعتا شما در این شرایط قادر خواهید بود که ال سی دی آن گوشی که یک LCD دست دوم محسوب می‌شود را در گوشی اپل خودتان نصب کنید و از آن استفاده به عمل آورید. عموما گوشی هایی که قابلیت تعمیر نداشته باشند با قیمت های بسیار پایین فروخته می‌شوند و بدین ترتیب شما قادر خواهید بود که با صرف هزینه‌ای ناچیز یک LCD تاچ اورجینال را در گوشی اپل خودتان نصب کنید و تعمیرات مورد نیاز را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انجام دهید. اگر به فکر مقرون به صرفه ترین روش و راه برای تعمیر LCD ایفون خودتان هستید، توصیه داریم از خدمات مرکز آداک فیکس استفاده کنید. متخصصان ما در این مرکز جزئیات لازم را در اختیارتان قرار داده  تعمیرات تخصصی آیفون را با کمترین هزینه برایتان مقدور می‌سازند.

نکات مهم در تعویض گلس شکسته آیفون

همانطور که قبلا هم گفتیم اگر روی صفحه نمایش گوشی آیفون شما شکستگی هایی ایجاد شده باشد اما تاچ و ال سی دی آن بدون مشکل کار کنند می‌توان مشکل ایجاد شده را با تعویض گلس برطرف کرد. اما در این بین نکاتی وجود دارند که باید به آن توجه شود. قبل از هر چیز مراقب باشید که برخی از تعمیرکاران سودجو سرتان کلاه نگذارند! در خیلی از مواقع دیده شده زمانی که می‌توان تعمیر ال سی دی آیفون را با تعویض گلس انجام داد، تعمیرکار مدعی می‌شود که تاچ LCD موبایل مشتری باید تعویض گردد و عملا هزینه تعویض کامل تاچ LCD و نصب یک پنل اورجینال را از وی دریافت می‌کند، در حالی که مشکل را با هزینه ناچیز و تعویض گلس رفع کرده است.

به همین دلیل می‌گوییم که حتما قبل از اقدام به منظور انجام تعمیرات روی آیفون های اپل در مرد جزئیات آن تعمیر اطلاعات کسب کنید. اگر شما مطمئن باشید که می‌توان تعمیر تاچ LCD گوشی موبایلتان را با تعویض گلس انجام داد و تعمیرکاری خلاف این امر را پیشنهاد دهد، خیل سریع متوجه خواهید شد که نباید به آن تعمیرکار اعتماد کرد! در برخی مواقع هم ممکن است یک تعمیرکار به تجهیزات لازم برای تعویض گلس ال سی دی گوشی دسترسی نداشته باشد و پیشنهاد دهد که تعمیر ال سی دی آیفون را با تعویض کامل پنل انجام دهید که در این حالت هم طبیعتا نباید پیشنهاد وی را قبول کنید و بهتر است از سرویس مرکز تعمیرات دیگری استفاده نمایید.

نکات مهم در تعمیر ال سی دی آیفون اپل

نکته مهم بعدی که باید در تعویض گلس شکسته آیفون های اپل به آن توجه شود مربوط به تجهیزات تعمیر و همچنین تجربه تعمیرکار می‌شود. برخلاف تصور اغلب کاربران تعویض گلس شکسته گوشی کار آسانی نیست و باید با استفاده از دستگاه های خاصی صورت پذیرد. کوچک ترین لغزش و استفاده در این پروسه می‌تواند به تاچ و LCD گوشی آسیب بزند و عملا کاربر را مجبور به تعویض کامل پنل کند. بنابراین اگر قرار است صفحه نمایش گوشی اپل شما با تعویض گلس تعمیر گردد، حتما باید از سرویس یک مرکز تعمیرات قابل اعتماد و مطمئن استفاده کنید که به تجهیزات لازم برای انجام این کار دسترسی داشته باشند و کارشناسان مجربی هم در آن پروسه مذکور را تحت نظارت قرار دهند. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن تاچ و LCD گوشی وجود دارد. همچنین دقت داشته باشید که گلس هایی که روی صفحه نمایش گوشی ها پرس می‌شوند هم از نظر کیفی دارای رده های مختلفی هستند و بهتر است حتما نوع مناسب و اورجینال این گلس ها روی صفحه موبایل اپل شما نصب گردند.

نکات مهم در تعویض ال سی دی آیفون

اگر قرار شد تعمیر ال سی دی آیفون شما با تعویض پنل تاچ LCD انجام گیرد هم باید به نکات خاصی توجه کنید که بسیار مهم هستند. اولین و اصلی ترین نکته مربوط به کیفیت پنلی می‌شود که قرار است در گوشی نصب گردد. اگر می‌خواهید یک پنل LCD اورجینال در آیفون خود نصب کنید، به هیچ عنوان به هر تعمیرکاری اعتماد نکنید چون در خیلی از مواقع دیده شده که تعمیرکاران سودجو از قطعات و پنل های کم کیفیت و غیر اورجینال در گوشی های مشتریان استفاده می‌کنند و مدعی می‌شوند که آن پنل اورجینال و اصل است. به همین دلیل توصیه داریم برای تعویض ال سی دی گوشی اپل خود فقط از سرویس مراکزی استفاده کنید که مطمئن و قابل اعتماد هستند.

خیلی از مراکز تعمیرات تخصصی موبایل اپل از قبیل آداک فیکس در قبال تعمیراتی که انجام می‌دهند گارانتی ارائه می‌کنند و همچنین قطعات تعویضی گوشی مشتریان از قبیل ال سی دی را با ضمانت اورجینال بودن در گوشی آن ها نصب خواهند کرد. طبیعتا اگر از سرویس این مراکز استفاده شود، خیالتان از بابت کیفیت پنل LCD نصب شده در گوشی راحت خواهد بود و دیگر جای نگرانی از بابت اورجینال نبودن پنل و پایین بودن کیفیت آن نخواهید داشت. پس مهمترین نکته در تعمیر ال سی دی آیفون این است که یک تعمیرکار خوب و قابل اعتماد پیدا کنید و انجام تعمیرات تخصصی گوشی خود را به وی بسپارید.

نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کنید مربوط به تجربه تعمیرکار و تجهیزاتی می‌شود که وی از آن ها استفاده می‌کند. دوره تعمیرات سنتی گوشی ها مدت هاست که تمام شده و اسمارتفون های امروزی به مراتب ظریف تر از قبل هستند. در تعمیر این گوشی ها هم باید به نکات بسیار مهمی دقت شود و به نوعی استاندارهای خاصی رعایت شوند تا کیفیت تعمیرات در بالاترین سطح ممکن قرار گیرد. متاسفانه در خیلی از مواقع دیده شده که عدم توجه تعمیرکاران تازه کار به این موارد منجر شده نه تنها گوشی مشتری تعمیر نشود، بلکه مشکلات بیشتری هم در آن پدیدار گردد و برخی قطعات سالم آن هم آسیب ببینند. به همین دلیل اکیدا توصیه داریم از سرویس تعمیرکاران یا مراکز تعمیری استفاده کنید که تجربه لازم در زمینه تعمیرات آیفون را داشته باشند و از تجهیزات مناسب این کار هم استفاده به عمل آورند. با توجه به این مسئله می‌توانید یک تعمیر کاملا مطمئن و با کیفیت را روی گوشی آیفون خود انجام دهید و بدون شک از نتیجه تعمیر هم راضی خواهید شد.

نکات مهم در تعمیر ال سی دی آیفون اپل

مرکز تعمیرات آداک فیکس و تعمیر ال سی دی آیفون

در این مطلب سعی کردیم مهمترین نکاتی که باید برای انجام تعمیرات ال سی دی در گوشی های اپل به آن ها توجه شود را برایتان نام ببریم. با توجه به نکات شرح داده شده کاملا مشخص است که تعمیر LCD گوشی های اپل یکی از مهمترین و حائز اهمیت ترین تعمیرات این محصولات به شمار می‌رود و در عین حال تقاضای بالایی هم دارد و همین مسئله بر حساسیت های امر می‌افزاید چون تقاضای بیشتر سبب می‌شود که توجه افراد سودجو هم برای سوء استفاده از امر هم با شدت بیشتری جلب گردد. بنابراین انتخاب یک مرکز تعمیرات تخصصی برای انجم تعمیر ال سی دی آیفون الزامی است.

اگر می‌خواهید تعمیرات تخصصی آیفون شما با بهترین کیفیت ممکن انجام می‌گیرد می‌توانید از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس استفاده کنید. در این مرکز انواع تعمیرات سخت افزاری و تعمیرات نرم افزاری گوشی های اپل و اندروید با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام می‌شود و تمام این تعمیرات مشمول گارانتی خواهند بود. کارشناسان مرکز آداک فیکس با سال ها تجربه می‌توانند بهترین روش تعمیر ال سی دی آیفون را به شما پیشنهاد دهند تا هم از نظر هزینه بهترین شرایط برای شما ایجاد شود و هم از نظر کیفیت خیالتان جمع باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاور می‌توانید با شماره 77921002 تماس حاصل کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مهمترین نکاتی اشاره کردیم که باید در تعمیر ال سی دی آیفون های اپل به آن ها توجه شود. به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط برای تعمیر گوشی های اپل بدون کسب اطلاعات کافی اقدام نکنید و به هیچ عنوان تعمیرات اپل را به هر تعمیرکاری واگذار ننمایید چون ممکن است منجر شد هزینه گزافی پرداخت کنید و از نتیجه تعمیر هم راضی نباشید. برای کسب اطلاعات در مورد هر تعمیری که باید روی گوشی شما انجام گیرد کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید. اگر به دنبال یک تعمیر مطمئن هستید، مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس با بردی تخصصی و بکارگیری تجربه مجرب ترین تعمیرکاران آماده خدمات رسانی و سرویس دهی به شما عزیزان خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه