نکاتی که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها توجه شود!

  • تاریخ انتشار : خرداد ۱۱, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

تعویض باتری یکی از تعمیراتی است که همه کاربران گوشی های موبایل بعد از یک مدت زمان مشخص ملزم به انجام آن خواهند شد. به بیان دیگر این تعمیر از تعمیرات اجتناب‌ناپذیر اسمارتفون هاست و حداقل باید هر چند سال یک مرتبه انجام شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مهم ترین نکاتی اشاره کنیم که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها دقت شود. با آداک فیکس همراه باشید.

باتری گوشی و نقش مهم آن

قبل از اینکه در رابطه با تعویض باتری موبایل صحبت داشته باشیم بهتر است کمی در مورد نقش حیاتی این قطعه به عنوان یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری اسمارتفون ها صحبت داشته باشیم. خیلی از افراد تصور دارند که باطری نقش خیلی مهمی در گوشی های هوشمند ایفاء نمی‌کند و نمی‌تواند به اندازه برخی قطعات دیگر از جمله ال سی دی یا مادربرد حائز اهمیت باشد اما این باور کاملا غلط است! باطری یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین قطعات سخت افزاری گوشی هاست چون وظیفه تامین انرژی مورد نیاز دستگاه را بر عهده دارد و انرژی مورد نیاز تک تک قطعات سخت افزاری گوشی توسط آن تامین می‌شوند!

یعنی همان ال سی دی، مادربرد و دیگر قطعات سخت افزاری گوشی شما مستقیما انرژی مورد نیازشان را از باطری دریافت می‌کنند. حال اگر این انرژی الکتریکی به خوبی تامین نشود یا در انتقال آن نوساناتی به وجود آید، ممکن است حتی دیگر قطعات سخت افزاری موبایل هم تحت استرس قرار گرفته و به مرور خراب شوند. پس در تعویض باتری موبایل و انجام با کیفیت این پروسه می‌تواند نقش بسیار مهمی در دوام و درست کار کردن تمام قطعات سخت افزاری داشته باشد و اینطور نیست که صرفا یک باطری اورجینال قدرت شارژدهی بهتری را ارائه کند و یک باطری تقلبی قدرت شارژدهی کمتری داشته باشد.

تا زمانی که باطری وجود نداشته باشد یا حداقل درست کار نکند و نتواند انرژی مورد نیاز دیگر قطعات سخت افزاری گوشی را تامین کند، عملا امکان استفاده از آن گوشی موبایل هم مقدور نخواهد بود. پس کاملا مشخص است که باطری یکی از مهم ترین و حائز اهمیت ترین قطعات سخت افزاری بکار رفته در اسمارتفون ها محسوب می‌شود و هیچ تفاوتی ندارد که آن اسمارتفون از سری آیفون های اپل باید یا از سری گوشی های اندرویدی! در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با اهمیت تعویض باتری موبایل و نکاتی صحبت می‌کنیم که حتما باید در جین انجام این تعمیر تخصصی به آن ها توجه شود. به هیچ عنوان برای تعویض باطری گوشی خود تعمیرکاری اعتماد نکنید و حتما این تعمیر مهم را به دست کارشناسان با تجربه و مراکز تعمیر تخصصی موبایل از قبیل آداک فیکس بسپارید.

نکاتی که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها توجه شود!

 افت تدریجی کیفیت شارژدهی گوشی و تعویض باتری موبایل

باتری منجر می‌شود که یک گوشی بتواند بدون نیاز به اتصال شارژر برای مدت زمان معینی کار کند! خر باطری یک ظرفیت مشخص دارد که عموما در گوشی های موبایل با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) مشخص می‌شود. به عنوان مثال ممکن است ظرفیت باطری یک گوشی 4000 میلی آمپر ساعتی باشد و ظرفیت باطری گوشی دیگری 3000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شود. این ظرفیت با توجه به نیاز گوشی و ویژگی های دیگر قطعات سخت افزاری آن تعیین خواهد شد و شرکت سازنده موبایل با بررسی های دقیق جزئیات آن را مشخص می‌کند. دو نوع باطری این روزه در اسمارتفون ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که به ترتیب از نوع لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند.

باطری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری در حال حاضر بهترین نوع از باطری های قابل شارژ موجود به شمار می‌روند. به همین سبب است که تقریبا در همه گجت هایی که نیازمند شارژ مجدد هستند از این نوع باطری ها استفاده می‌شود. اگر شما هم قصد تعویض باتری موبایل خودتان را داشته باشید، یک باطری لیتیوم یونی یا پلیمری را در آن تعویض خواهید کرد و مطمئنا باطری گوشی شما هم از همین نوع خواهد بود. اما این موارد چه ارتباطی به افت تدریجی کیفیت شارژدهی باطری گوشی های موبایل دارند؟

متاسفانه ماهیت باطری های لیتیوم یونی و پلیمری ب گونه‌ایست که با گذر زمان و قرار گرفتن در سیکل های شارژ، بخشی از ظرفیت اصلی آن ها از دست می‌رود. به عنوان مثال احتمال دارد یک باطری لیتیوم یونی بعد از 100 مرتبه طی کردن سیکل یا پروسه شارژ چیزی در حدود 200 میلی آمپر ساعت از ظرفیت اصلی خودش را از دست دهد. به وجود آمدن این امر اجتناب‌ناپذیر است اما راه های برای افزایش طول عمر باطری گوشی های هوشمند وجود دارد که می‌توانید با مطالعه مقاله “11 ترفند برای مراقبت از باتری گوشی موبایل” بیشتر با این راه ها و روش ها آشنا شوید.

این ضعف اجتناب‌ناپذیری که در باطری گوشی های موبایل وجود دارد سبب می‌شود که کاربر بعد از چند وقت استفاده از آن متوجه افت شدید قدت شارژدهی باتری گردد. برای مثال اگر گوشی شما در روز های اول با یک مرتبه شارژ یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کرد، ممکن است به مرور و بعد از چند ماه هر روز حداقل دو مرتبه نیاز به اتصال شارژر داشته باشد. این مسئله می‌تواند تا جایی ادامه پیدا کند که دیگر شارژ باطری گوشی خیلی زود به زود خالی شود که در این مرحله اصطلاحا می‌گوییم عمر مفید باطری به پایان رسیده است. در اینجاست که شما باید به فکر تعویض باتری موبایل خود باشید و هیچ راه دیگری به غیر از این برای مقابله با مشکل زود خالی شدن شارژ باطری گوشی نخواهید داشت.

البته همانطور که در مقاله “افزایش شارژدهی باتری گوشی با بهترین ترفند ها” اشاره کرده بودیم با استفاده از نکات و ترفند های خاصی می‌توان میزان مصرف شارژ باطری گوشی های موبایل را کاهش داد، اما در اغلب مواقع وقتی عمر مفید باطری گوشی به پایان برسد، استفاده از این ترفند ها هم نمی‌تواند خیلی به وضعیت موجود و شارژدهی باطری گوشی کمک کند. دقت کنید که این افت تدریجی قدرت شارژدهی باتری گوشی های موبایل امری است که در تمام گوشی های مجهز به باطری های لیتیوم یونی و پلیمری رخ می‌دهد و اینطور نیست که مثلا گوشی های پرچمدار یا آیفون های اپل از آن مصون باشند!

نکاتی که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها توجه شود!

برای تعویض باتری گوشی چه کنیم؟

گوشی های قدیمی تر از سبک طراحی خاصی برخوردار بودند که کاربر با جدا کردن قاب پشت گوشی بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی یا مراجعه به نزد تعمیرکار می‌توانست باطری موبایل خود را از آن خارج کرده و یک باطری جدید را در آن نصب نماید! اما متاسفانه یا خوشبختانه سبک طراحی گوشی های جدیدتر این امکان را به شما نمی‌دهد! تقریبا همه اسمارتفون های جدید امروزی بدنه‌ای یکپارچه دارند و اینطور نیست که قاب پشت آن ها به راحتی توسط شما قابل جداسازی باشد. برای جدا کردن قاب پشت این گوشی ها باید مراحل بسیار دقیق و جساسی طی شوند و از ابزارهای خاصی هم استفاده ه عمل آید که به دیگر قطعات گوشی آسیب و استرس وارد نگردد.

 بنابراین تعویض باتری موبایل های جدیدتر باید حتما به دست تعمیرکاران مجرب و با تجربه انجام گیرد و اینطور نیست که خودتان شخصا قادر به انجام آن باشید. با توجه به ماهیت باطری های لیتیوم یونی و پلیمری گوشی های امروزی که در مورد آن صحبت کردیم، درخواست تعویض باتری گوشی ها بسیار بالاست و تقریبا هر روز چندین کاربر برای انجام این تعمیر به مراکز مختلف تعمیرات تخصصی گوشی های هوشمند مراجعه می‌کنند. پس این مسئله سبب شده که تقاضا برای تعویض باطری اسمارتفون ها افزایش یابد و این تعمیر به یکی از رایج ترین تعمیرات گوشی های موبایل تبدیل شود. اما چه نکات مهمی وجود دارند که می‌بایست برای انجام این تعمیر به آن ها توجه کرد؟ آیا این تعمیر را می‌توان به هر تعمیرکاری واگذار کرد؟ چطور باید از اورجینال بودن باطری جدیدی که در گوشی نصب می‌شود اطمینان حاصل کنیم و اورجینال بودن باطری تا چه اندازه حائز اهمیت خواهد بود؟ در ادامه دقیق تر در رابطه با این موارد صحبت می‌کنیم.

اورجینال بودن باطری و اهمیت آن

تقریبا مهمترین مسئله‌ و نکته‌ای که باید در تعویض باتری موبایل به آن توجه کنید مربوط به اورجینال بودن این قطعه می‌شود! متاسفانه همه باتری هایی که در بازار برای گوشی های هوشمند عرضه شده‌اند اورجینال نیستند و خیلی از آن ها نمونه های تقلبی و کپی شده به شمار می‌روند. نصب اینگونه باطری ها در گوشی می‌تواند ریسک های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که یکی از مهمترین آن ها مربوط به احتمال آسیب زدن به دیگر قطعات سخت افزاری گوشی می‌شود چون اگر باتری به خوبی انتقال انرژی الکتریکی را انجام ندهد و در این پروسه نوسان به وجود آید، روی دیگر قطعات سخت افزاری کوشی از قبیل برد و غیره استرس وارد می‌شود.

این استرس در دراز مدت می‌تواند عملکرد تمام قطعاتی که از باتری انرژی دریافت می‌کنند را تحت تاثیر قرار دهد. از سمت دیگر باطری های غیر اورجینال طول عمر کمتری در مقایسه با باطری های اصل و اورجینال دارند و به نوعی ظرفیت اصلی آن ها زودتر خالی می‌شود. یعنی اگر باتری اورجینال گوشی شما بعد از یک سال 400 میلی آمپر ساعتی از ظرفیت اصلی خودش را از دست بدهد، یک باتری تقلبی ممکن است در بازه زمانی 6 ماهه این مقدار از ظرفیت اصلی خودش را از دست دهد. بنابراین وقتی یک باتری بی‌کیفیت و تقلبی در زمان تعویض باتری موبایل شما مورد استفاده قرار گیرد، طول عمر کمتری هم خواهد داشت.

مسئله مهم بعدی مربوط به ریسک های بزرگی می‌شوند که می‌تواند دبه واسطه نصب باتری های تقلبی در گوشی به وجود آید. به عنوان مثال در چندین مورد مختلف دیده شده که نصب یک باتری تقلبی و بی‌کیفیت منجر شده که حوادثی مثل انفجار باتری و آتش گرفتن آن در گوشی رخ دهد. اگرچه این اتفاق نادر است اما اگر 1 درصد احتمال وقوع آن وجود داشته باشد عملا گوشی شما را کاملا از بین می‌برد و حتی می‌تواند خطرات جانبی را هم در پی داشته باشد. بنابراین اطمینان از اورجینال بودن باطری که در گوشی نصب خواهد شد به مراتب حائز اهمیت است. اما چطور می‌توانیم از اورجینال بودن باتری که قرار است تعمیرکار در گوشی نصب کن مطمئن شویم؟

نکاتی که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها توجه شود!

اطمینان از اورجینال بودن باتری تعویضی گوشی

برای اینکه تعویض باتری موبایل خودتان را با اطمینان از اورجینال بودن باتری تعویضی گوشی انجام دهید چندین راه حل پیش رویتان قرار دارد. ساده ترین راه این ست که از سرویس یک مرکز تعمیرات تخصصی قابل اعتماد و مطمئن نظیر آداک فیکس استفاده کنید. در این مرکز تعویض باطری گوشی مشتریان با تضمین اورجینال بودن انجام خواهد شد مگر اینکه بنا به هر دلیل خود مشتری تمایل به نصب یک باتری غیر اورجینال در گوشی داشته باشد. پس شما با واگذار کردن تعویض باطری گوشی به کارشناسان آداک فیکس می‌توانید خیالتان را از بابت اورجینال بودن باطری جدید موبایلتان راحت کنید.

روش بعدی که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که یک باتری اورجینال را شخصا تهیه کرده و برای نصب ن در گوشی از سرویس یک تعمیرکار مطمئن و آشنا استفاده نمایید. شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور می‌توانیم یک باطری اصلی را برای گوشی خود تهیه کنیم و اصلا تشخیص باطری اصل ا تقلبی چطور امکانپذیر می‌شود؟ اگر به خاطر داشته باشید ما در مقاله “تشخیص باتری اصل گوشی از تقلبی” به طور جامع در رابطه با این موضوع صحبت کردیم و به ترفند ها و نکاتی اشاره داشتیم که با توجه به آن ها قادر به خرید باطری اورجینال خواهید بود. بعد از خرید باطری اورجینال برای گوشی خودتان می‌تواند تعویض باتری موبایل را به یک تعمیرکار آشنا واگذار کنید.

بنابراین این دو روش از اصلی ترین روش و ترفند هایی هستند که می‌توانید از آن ها برای اطمینان از اورجینال بودن باتری تعویضی گوشی استفاده کنید. به غیر از این دو مور واقعا راه دیگری برای مطمئن شدن از این امر وجود ندارد. اکیدا توصیه داریم به صحبت های کلامی تعمیرکاران اعتماد نکنید و فقط به گارانتی یا ضمانت کتبی اورجینال بودن باطری گوشی اعتماد نمایید. برخی تعمیرکاران با خرید باطری های تقلبی به قیمت بسیار پایین و نصب آن در گوشی مشتریان به عنوان باطری اصلی هزینه های گزافی را از مشتری دریافت کرده و سود کلانی را به جیب می‌زنند. بنابراین مراقب سوء استفاده این نوع افراد سودجو باشید.

هزینه تعویض باتری موبایل

اما سوال مهم بعدی که باید به آن پاسخ داده شود مربوط به هزینه تعویض باتری موبایل خواهد بود! هزینه انجام این تعمیر چقدر است و برای تکمیل آن باید چه میزان مبلغ صرف شود؟ خوشبختانه به طور کلی تعویض باطری از تعمیرات پرهزینه اسمارتفون ها نیست و این قطعه در مقایسه با قطعات دیگری همچون ال سی دی، برد و غیره از قیمت پایین ترین برخوردار است. بنابراین اگر صرفا قرار باشد باطری گوشی موبایل شما تعویض گردد، نیاز به پرداخت هزینه خیلی بالایی وجود نخواهد داشت. البته در برخی مواقع ممکن است علاوه بر تعویض باطری نیاز به تعمیر مدار پاور گوشی هم وجود داشته باشد که در این شرایط طبیعتا هزینه تعمیرات افزایش پیدا می‌کند.

هزینه و قیمت دقیق تعویض باتری گوشی با توجه به نوع و مدل آن تعیین خواهد شد. عموما هرچقدر ظرفیت باتری گوشی بیشتر باشد و این قطعه برای اسمارتفون رده بالاتری محسوب گردد، هزینه تعمیر هم افزایش می‌یابد. به عنوان مثال طبیعتا هزینه تعویض باطری آیفون XS از هزینه تعویض باتری آیفون 7 بیشتر خواهد بود. با وجود تمام این تفاسیر در کل اینطور می‌گوییم که لازم نیست نگران هزینه تعویض باتری موبایل خودتان باشید چون این تعمیر خیلی هزینه زیادی ندارد. با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعمیر نام برده شده را با کمترین قیمت ممکن انجام دهید و از تضمین اورجینال بودن باطری نصب شده در دستگاه هم اطمینان حاصل کنید.

نکاتی که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها توجه شود!

آداک فیکس و تعویض باتری گوشی موبایل

اگر می‌خواهید تعویض باتری گوشی موبایل خودتان را با اطمینان کامل از اورجینال بودن باطری جدید نصب شده در دستگاه و همچنان صرف کمترین هزینه انجام دهید، مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس این امکان را برایتان فراهم می‌کند. در این مرکز انواع تعمیرات تخصصی گوشی های اپل و سامسونگ و دیگر برندها با تضمین 30 روزه انجام می‌شود و وقتی تعویض باتری موبایل مد نظر باشد، گارانتی اورجینال بودن باطری جدید هم ارائه خواهد شد. بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید باطری گوشی خودتان را در مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس تعویض کنید.

کارشناسان این مرکز از با تجربه‌ترین تکنسین های فعال در حوزه تعمیرات موبایل هستند و به مدرن ترین تجهیزات روز دنیا هم برای تعمیر گوشی مشتریان عزیز دسترسی دارند. بدین ترتیب با واگذار تعمیرات موبایل خود به این مرکز می‌توانید از یک تعمیر کاملا مطمئن، سریع و کم هزینه لذت ببرید. عموما تعویض باتری گوشی های موبایل در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس ظرف مدت زمان یک روز یا کمتر انجام می‌شود و این امر منجر به صرفه جویی در زمان هم خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس این مرکز و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 77921002 تماس حاصل کنید و از کارشناسان با راهنمایی بخواهید. فراموش نکنید تعویض باتری موبایل در آداک فیکس با تضمین اورجینال بودن و ضمانت کیفیت 30 روزه انجام می‌شود. امیدواریم از این مقاله راهنما استفاده لازم را به عمل آورده باشید و از این پس با آگاهی کامل برای تعویض باطری اسمارتفون خود اقدام نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه