تعویض باتری سامسونگ A10 در آداک‌فیکس | مهمترین نکاتی که باید بدانید

  • تاریخ انتشار : بهمن ۲۵, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

باتری سامسونگ A10

باتری گوشی‌هایی موبایل سری A از نوع لیتیوم یونی می‌باشند که هر دو سال یک بار بهتر است آن را تعویض کنید، زیرا سیکل شارژدهی آن‌ها به مرور زمان افزایش یافته و در نتیجه کیفیت شارژدهی باتری‌های لیتیومی کاهش می‌یابد. برای آشنایی با روال تعویض باتری سامسونگ A10 در این مطلب آداک فیکس همراه ما باشید.

تعویض باتری سامسونگ A10 در آداک فیکس

یکی از شایع‌ترین مواردی که مصرف‌کنندگان گوشی‌های سری A را به تعمیرگاه‌های موبایل می‌کشاند، باتری آن‌ها می‌باشد. برای استفاده بهتر از این مدل گوشی‌ها، بهتر است هر دو سال یک بار باتری آن‌ها را عوض کنید. یکی از معمول‌ترین راه‌های تشخیص زمان تعویض باتری، زود خالی شدن شارژ گوشی، باد کردن باتری و … می‌باشد که باید بلافاصله برای تعویض آن اقدام کنید.

البته باید دقت داشته باشید که اگر باتری شما متورم شده است، برای ایمنی خود، بهتر است باتری را تا زیر 25% درصد تخلیه کنید و سپس برای تعویض آن اقدام کنید تا از منفجر شدن آن جلوگیری کنید. باتری‌های سامسونگ A10 از نوع لیتیومی و با ظرفیت 3400mAh هستند و می‌توانند به راحتی این مدل از گوشی‌های سامسونگ که 6.2 اینچی هستند را ساپورت کنند.

مزایای تعویض باتری سامسونگ A10 در آداک فیکس

اگر قصد تعویض باتری گوشی موبایل خود را دارید، می‌توانید از خدمات آداک‌فیکس استفاده کنید. تمامی قطعات ارائه شده در فروشگاه ما اصل می‌باشند و دارای گارانتی مدت‌دار هستند، به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت از خدمات مجموعه ما استفاده کنید. همچنین با استفاده از خدمات آداک‌فیکس شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و همچنین با کمترین قیمت نسبت به سایر تعمیرگاه‌های دیگر، گوشی موبایل خود را تعمیر کنید.

آشنایی با روش‌های تشخیص باتری اصل از تقلبی

امروزه شرکت‌های بسیار زیادی انواع قطعات موبایل را تولید می‌کنند و معمولا این قطعات را می‌توانید به راحتی در بازارها پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که تمامی آن‌ها اصل نیستد و در دو نوع دیگر طرح اصلی و درجه 3 و 4 نیز در بازار موجود هستند. در برخی موارد، بنا به سفارش مشتری و یا نبودن قطعات اورجینال، ممکن است نیاز به قطعات طرح اصلی پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که استفاده از قطعات درجه 3 و 4 به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود، زیرا این نوع از قطعات طول عمر و عملکرد بسیار پایینی دارند و اصلا به صرفه‌ نخواهند بود.

اما چگونه باتری‌های اصلی را تشخیص دهیم؟ اگر قصد تعویض باتری سامسونگ A10 در آداک‌فیکس را دارید، بهتر است بدانید که تمامی محصولات ما اورجینال هستند پس با خیال راحت می‌توانید از خدمات تعویض باتری سامسونگ A10 در آداک‌ فیکس استفاده کنید. اما با این حال، در ادامه چند روش بسیار موثر برای این منظور را بیان می‌کنیم.

تشخیص اصل بودن باتری از روی بسته‌بندی

یکی از بهترین روش‌های تشخیص باتری اصل و فیک، دقت به بسته‌بندی آن می‌باشد. بسته‌بندی باتری‌های اصلی معمولا بسیار شکیل انجام می‌شود و تمامی نوشته‌ها، لوگو و اطلاعات مهم بر روی بسته، با کیفیت بسیار بالایی حک می‌شوند. اما بسته‌بندی قطعات فیک، معمولا این گونه نیستند و عموما کیفیت رنگ‌ها و نوشته‌های روی بسته اصلا جالب نیستند.

البته باید توجه داشته باشید که همیشه پر رنگ بودن نوشته‌های بر روی بسته‌های باتری به معنای اصل بودن آن نیست، بلکه برعکس، پر رنگ بودن بیش از حد نوشته‌های روی بسته‌ها می‌تواند دلیلی برای اصل نبودن آن‌ها باشد.

بررسی تاریخ تولید باتری

یکی دیگر از روش‌های تشخیص باتری اصل و تقلبی، بررسی تاریخ تولید آن‌ها می‌باشد. البته باید توجه داشته باشید که مهم نیست باتری چند وقت پیش تولید شده است، بلکه مهم آن است که تاریخ حک شده بر روی باتری، با تاریخ بر روی بسته آن منطبق باشد. اگر تاریخ حک شده بر روی باتری و جعبه آن منطبق نبود، باید مطمئن باشید که باتری شما اصل نیست. اگر قصد تعویض باتری سامسونگ A10 در آداک‌فیکس را دارید، باید بدانید که تمامی باتری‌ها استفاده شده در مجموعه ما دارای بروزترین تاریخ تولید و همچنین کاملا اورجینال هستند.

بررسی برچسب دو باتری‌ها

دور تمامی باتری‌های لیتیوم یونی گوشی‌ها، یک برچسب مخصوص چسبانده می‌شود که حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، ظرفیت باتری، هشدارها، لوگوی شرکت سازنده و … می‌باشد که برای گوشی‌های موبایل، معمولا از برچسب‌های نقره‌ای و سیاه استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های تشخیص باتری اصل و فیک، همین برچسب می‌باشد، در واقع اگر برچسب دور باتری کاملا صاف و بدون برجستگی باشد، می‌توانید مطمئن باشید که این باتری اصل است. این روش، یکی از بهترین راه‌های تشخیص باتری اصل از فیک می‌باشد که باید آن را هم بررسی کنید.

بررسی لبه باتری

یکی دیگر از روش‌های مناسبی که می‌توانید از آن برای تشخیص اصل و یا فیک بودن باتری استفاده کنید، بررسی لبه‌های آن می‌باشد. برای این کار بهتر است باتری را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و وضعیت لبه‌های زیرین و فوقانی آن را به دقت بررسی کنید. اگر باتری اصل باشد، باید دارای لبه‌های کاملا دقیق و صاف باشد و برچسب روی باتری نیز کاملا هماهنگ بر روی لبه باتری سوار شده باشد.

بررسی نوشته‌های روی برچسب باتری

با توجه به کیفیت نوشته‌های حک شده بر روی برچسب باتری نیز می‌توانید، اصل یا فیک بودن آن را تشخیص دهید. معمولا نوشته‌های بر روی برچسب باتری‌های تقلبی، کم رنگ و کم کیفیت و یا بسیار پر رنگ هستند. همچنین در برخی موارد نیز ممکن است نوشته‌های بر روی آن کج و یا ناخوانا باشند که همگی نشان‌دهنده تقلبی بودن باتری هستند. اما باتری‌های اصلی اینگونه نیستند و تمامی عبارات حک شده بر روی آن‌ها، دارای رنگ و کیفیت بسیار مناسب و کاملا صاف هستند. این روش نیز یکی از روش‌های مناسب برای تشخیص باتری اصلی از فیک است که می‌توانید از آن هم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از آداک فیکس، روش‌های تشخیص باتری‌های اصلی از فیک را بیان کردیم. اگر قصد تعویض باتری سامسونگ A10 در آداک‌فیکس را دارید، باید بدانید که تمامی محصولات ما اصل و با گارانتی مدت‌دار می‌باشند. با استفاده از خدمات مجموعه ما، می‌توانید باتری گوشی موبایل خود را در سریع‌ترین زمان و کمترین قیمت نسبت به سایر تعمیرگاه‌های دیگر تعویض کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه

تعویض گلس ال سی دی Galaxy A50 سامسونگ

یکی از تعمیراتی که گاها می‌تواند منجر به صرفه جویی در هزینه ها شده و مشکل شکستگی صفحه نمایش گوشی سامسونگ A50 را برطرف سازد، تعویض گلس است. در این ….