تعویض ال سی دی سامسونگ  A10 | آشنایی با روش‌های تشخیص ال سی دی اصلی

  • تاریخ انتشار : بهمن ۲۱, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

تاچ ال سی دی سامسونگ A10

همانطور که می‌دانید، گوشی‌های سامسونگ گلکسی A10 یکی از میان رده‌های بسیار قدرتمند از کمپانی سامسونگ می‌باشند که در سال 2019 به عنوان یکی دیگر از اعضای خانواده سری  A به بازار عرضه شدند. اما یکی از مشکلات اساسی این گوشی‌ها، تاچ ال سی دی ضعیف آن‌ها است؛ به نحوی که در بسیاری از مواقع با وارد شدن ضربه و یا افتادن از دست، به راحتی می‌شکند. در ادامه این مطلب از آداک فیکس، مراحل تعویض ال سی دی سامسونگ A10 را بررسی می‌کنیم.

دلایل تعویض ال سی دی سامسونگ A10

هرچه آمار استفاده از یک مدل خاص گوشی بالاتر می‌رود، مطمئنا آمار خرابی آن نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل بسیار از کمپانی‌های بزرگ دنیا، دست به ساخت قطعات یدکی این گوشی‌ها می‌زنند. یکی از همین قطعات که امکان خرابی آن‌ها بسیار بالا است، ال سی دی گوشی می‌باشد. البته دقت داشته باشید که تمامی این قطعات اورجینال نیستند و در هنگام تعویض ال سی دی سامسونگ باید به اورجینال بودن آن دقت داشته باشید.گوشی‌های سامسونگ به دلیل طراحی نازک و زیبایی که دارند، دارای ال سی دی‌های باریکی هم هستند که با وارد شدن ضربات محکم، ممکن است به راحتی بشکنند. اما چگونه تاچ و ال سی دی سامسونگ A10 آسیب می‌بیند؟

وارد شدن ضربه به ال سی دی گوشی‌های A10

برای پاسخ به این سوال، باید بدانید که چندین حالت برای خرابی تاچ و ال سی دی وجود دارد و این جواب‌ها را باید در چند دسته مختلف دسته‌بندی کنیم. از آن‌جایی که این گوشی‌ها دارای ال سی دی با سایز 6.2 اینچ هستند، برای کار کردن با یک دست، مخصوصا برای خانم‌ها، خیلی مناسبی نیستند و با یک شوک و یا ضربه کوچک ممکن است از دست شما به زمین بیفتد و تاچ ال سی دی آن آسیب ببیند. اما باید توجه داشته باشید که پس از وارد شدن ضربه به یک گوشی، ممکن است دو حالت رخ بدهد.

اولین حالت ممکن این است که تاچ و ال سی دی شما، هر دو آسیب ببینند. این بدان معنی است که قسمتی از ال سی دی شما از کار بیفتد و تاچ اسکرین شما هم در برخی از قسمت‌ها کار نکند. در این حالت باید برای تعویض ال سی دی سامسونگ A10 و تاچ آن اقدام کنید. در حالت دوم، ممکن است تنها یکی از آن دو آسیب دیده باشد. در اکثر مواقع، در این حالت نیز باید هر دو قطعه را عوض کنید، زیرا این دو به یکدیگر چسبیده‌اند و امکان جدا کردن آن‌ها وجود ندارد. اما اگر تنها گلس پرس شده بر روی صفحه آن اسیب ببیند، نیازی به تعوضی هر دو آن‌ها نیست و شما می‌توانید با هزینه بسیار کمتری، این قطعه را تعویض کنید.

آبخوردگی ال سی دی

یکی دیگر از دلایلی که شما را مجبور به تعویض ال سی دی سامسونگ A10 می‌کند، آبخوردگی می‌باشد. اگر آب و یا مایعات دیگر به داخل گوشی نفوذ کنند، می‌توانند به راحتی به قطعات داخلی گوشی شما آسیب برسانند. البته باید توجه داشته باشید که در این مورد، وضعیت گوشی تا حد بسیار زیادی به شما بستگی دارد. به طور مثال، اگر فورا بعد از تماس گوشی با آب، آن را بردارید و با استفاده از باد سشوار خشک کنید، به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد و دیگر آسیبی به قطعات آن نمی‌رسد. اما در موارد دیگر بحث تخصصی می‌شود و باید گوشی را به دست متخصصان بسپارید.

در هنگام تعویض ال سی دی سامسونگ A10 به اصل بودن آن دقت کنید

امروزه کمپانی‌های بسیار زیادی قطعات یدکی گوشی‌های سامسونگ را تولید می‌کنند. اما باید دقت داشته باشید که تمامی قطعات موجود در بازار اصل نیستند و مخصوصا در هنگام تعویض ال سی دی سامسونگ A10 باید به اصل بودن قطعه مصرفی دقت بسیار زیادی داشته باشید. ابتدا لازم است بگوییم که چند دسته از تاچ و ال سی دی در بازار موجود است که باید آن‌ها را بشناسید.

  • تاچ و ال سی دی اورجینال
  • تاچ و ال سی دی طرح اصلی (High copy)
  • تاچ ال سی دی درجه 3 و 4 سامسونگ

تاچ و ال سی دی‌های طرح اصلی فقط در صورتی که قطعه اصلی به هر دلیلی در بازار وجود نداشته باشند استفاده می‎شوند. به طور مثال اگر گوشی شما مدل 2016 باشد، مطمئنا قطعات آن به راحتی پیدا نمی‌شوند و باید از قطعات High copy استفاده کنید. این قطعات معمولا به اندازه 80 درصد کارایی‌های یک قطعه اصل را دارند. البته در برخی موارد هم ممکن است خود مشتری، به علت داشتن قیمت کمتر نسبت به مدل اورجینال، سفارش دهد.

اما در تعویض ال سی دی سامسونگ A10 به هیچ عنوان، استفاده از قطعات درجه 3 و 4 را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا این دسته دارای طول عمر و کیفیت بسیار پایینی هستند و به طور معمول عملکرد 30 الی 40 درصدی نسبت به قطعات اورجینال را دارند. در فروشگاه آداک فیکس شما می‌توانید به راحتی ال سی دی‌های اصلی را با گارانتی‌های مدت‌دار خریداری کنید.

چگونه اصل بودن یک ال سی دی را تشخیص دهیم؟

اگر در وب‌سایت‌های مختلف جست و جو کنید، مطمئنا روش‌های بسیار زیادی برای تشخیص اصل بودن و یا نبودن یک ال سی دی سامسونگ پیدا می‌کنید، البته لازم به ذکر است که اکثر این روش‌ها به درد تعمیرکارها می‌خورد. یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص این موضوع، مقایسه کردن یک گوشی با ال سی دی اصلی، در کنار یک گوشی تعمیر شده می‌باشد.

در این روش باید این دو گوشی را در کنار هم بگیرید و کیفیت محتواهای گوشی را در نور یکسان مقایسه کنید. در غیر این صورت باید یک تعمیرکار حرفه‌ای باشید. شما می‌توانید تعمیرات گوشی خود را با خیالی راحت به مجموعه آداک فیکس بسپارید تا در سریع‌ترین زمان و با بهترین قیمت بتوانید برای تعویض ال سی دی سامسونگ A10 خود اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از وب‌سایت آداک فیکس، دلایل آسیب رسیدن و تعویض ال سی دی سامسونگ A10 را بررسی کردیم. اما نکته مهم برای تعمیر گوشی‌های موبایل، استفاده از قطعات اصلی برای افزایش طول عمر و عملکرد گوشی‌ها می‌باشد. مجموعه آداک فیکس با ارائه محصولات اورجینال و اصلی، می‌تواند شما را در زمینه تعمیر گوشی‌های آسیب دیده کمک ‌کند. با ورود به صفحه اصلی وب‌سایت آداک فیکس، شما می‌توانید از خدمات مختلف ما استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه