هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 | آشنایی با مشکلات سخت‌افزاری رایج این گوشی

  • تاریخ انتشار : بهمن ۱۶, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

گوشی میان رده و پیشرفته آیفون

کمپانی آیفون در اواسط آپریل سال 2020 تصمیم به عرضه گوشی میان رده‌ای با عنوان آیفون SE2020 گرفت که دومین نسل گوشی‌های SE محسوب می‌شد. این مدل از نظر طراحی، مشابه مدل آیفون 8 بوده اما به لحاظ سخت‌افزاری به آیفون 11 نزدیک است. از جمله امکانات این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 4.7 اینچی، دوربین پشت 12 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی، باتری 1821 آمپر و تنوع زیاد در رنگ‌بندی اشاره کرد. اما متاسفانه نسل دوم گوشی‌های SE نیز همانند سایر گوشی‌های هوشمند دچار برخی مشکلات سخت‌افزاری می‌شوند. در این مطلب قصد داریم این مشکلات را به همراه هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 بررسی کنیم.

مشکلات رایج و هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020

به طور کلی ایراداتی که در گوشی‌های نسل دوم SE آیفون ظاهر می‌شوند، به دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. با کمی تحقیق، خودتان قادر خواهید بود مشکلات نرم‌افزاری را برطرف کنید، اما برای حل مشکلات سخت‌افزاری، باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص مراجعه کنید تا از ایرادات جدیدی ایجاد نشود. در ادامه با مشکلات رایج آشنا می‌شویم و هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 را در هر مورد بررسی خواهیم کرد.

ریستارت شدن خودکار گوشی

بسیاری از افرادی که گوشی آیفون SE2020 خریداری کرده‌اند، بعد از مدتی اظهار می‌کنند که گوشی در زمان‌های غیر مشخص ریستارت یا خاموش می‌شود. دلیل اصلی بروز این مشکل، اختلال در عملکرد باتری است. هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 در این زمینه، به کیفیت باتری خریداری شده بستگی دارد. معمولا باتری‌های موجود در بازار در بازه قیمتی 300 تا 2 میلیون تومان قرار دارند. البته این احتمال وجود دارد که مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دیگری موجب این اتفاق شوند.

عوامل دیگری دیگری مانند سوختن برد گوشی، آب خوردن گوشی و … می‌توانند موجب بروز چنین مشکلی شوند. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا ایراد اصلی را تشخیص دهد. هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 در این موارد مشخص نیست و حتما باید علت آن مشخص باشد.

شکستگی ال سی دی یا از کار افتادن تاچ

شکتسگی ال سی دی و خرابی تاچ، دو مقوله کاملا جدا هستند، اما با توجه به یکسان بودن عوامل مشکل و نحوه تعمیر آن‌ها، در یک بخش این موضوع را بررسی می‌کنیم. در واقع اصلی‌ترین اتفاقی که موجب خرابی این دو قسمت می‌شود، وارد شدن ضربه به صفحه گوشی است. به خصوص گوشی‌هایی که گلس یا گارد ندارند، بیشتر در معرض این خطر قرار می‌گیرند.

در بیشتر گوشی‌های قدیمی، تاچ و ال سی دی به صورت جدا از یکدگیر بودند و امکان تعویض هر یک به صورت جداگانه وجود داشت. اما در گوشی‌های امروزی، به خصوص آیفون SE2020، شاهد مجموعه یکپارچه تاچ و ال سی دی با یکدیگر هستیم و امکان تعویض هر یک به صورت جداگانه وجود ندارد. هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 در این زمینه، به کیفیت تاچ ال سی دی مورد نظر بستگی دارد. معمولا انواع بی‌کیفیت آن، حدود 1 میلیون تومان هستند اما برای تهیه قطعه اورجینال، ‌باید هزینه بیشتری بپردازید. توصیه ما این است که از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده کنید تا در آینده نزدیک دچار مشکلات دیگر نشوید.

از کار افتادن GPS یا موقعیت یاب

یکی دیگر از مشکلاتی که در گوشی‌های آیفون، به خصوص گوشی SE2020 مشاهده می‌شود، از کار افتادن سنسور موقعیت یاب است. به عنوان مثال زمانی که از اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنید، دستگاه موقعیت فعلی شما را نمایش نمی‌دهد. علت این موضوع ممکن است مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. بنابراین در ادامه چند راهکار معرفی می‌کنیم که مشکلات نرم افزاری را برطرف می‌کنند، در صورتی که مشکلتان برطرف نشد باید به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

  • اطمینان از روشن بودن موقعیت یاب گوشی در مسیر: Setting/Privacy/Location Services
  • خارج کردن گوشی از داخل قاب
  • ریست کردن تنظیمات نتورک در مسیر: Setting/General/Reset/Reset Network Setting

در صورتی که با انجام این راهکارها مشکلتان برطرف نشد،‌احتمالا باید سنسور و سیم آنتن گوشی تعویض شود. هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 در این زمینه، حدود 500 هزار تومان به بالا خواهد بود.

قطع شدن صدا در حین تماس

اگر حین مکالمه تلفنی، صدای مخاطب خود را دریافت نمی‌کنید، ممکن است دستگاه دچار باگ نرم‌افزاری شده باشد. برای رفع این باگ‌ها، چندین راهکار عمومی معرفی می‌کنیم که احتمالا مشکل را برطرف کنند.

در حین تماس، دکمه افزایش ولوم را فشار دهید

اسپیکر را تمیز کنید و از نبود گرد و غبار روی آن مطمئن شوید. حتی توجه کنید که گلس صفحه نمایش روی اسپیکر قرار نکرفته باشد

  • از عدم اتصال هندزفزی مطمئن شوید
  • بلوتوث دستگاه را خاموش کنید تا به گجت دیگری متصل نباشد
  • به مسیر زیر بروید و Phone Noise Cancellation را خاموش کنید: Setting/General/Accessibility
  • اگر پس از به روزرسانی سیستم عامل گوشی با این مشکل مواجه شدید، آن را دانگرید کنید
  • در نهایت با باقی ماندن مشکل، گوشی را ریست فکتوری کنید

در صورتی که با انجام تمام مراحل فوق مشکل قطعی صدا در حین مکالمه ادامه داشت، به احتمال زیاد اسپیکر گوشی باید تعویض شود. هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 و تعویض اسپیکر آن، حدود 500 هزار تومان خواهد بود.

عدم لرزش و ویبره گوشی

معمولا زمانی که گوشی‌های نسل دوم SE ویبره نمی‌دهند، مشکل با یک ریستارت ساده برطرف می‌شود. اما اگر این کار را انجام دادید و از روشن بودن اعلان لرزشی دستگاه مطمئن بودید، احتمالا باید موتور ویبره را تعویض کنید. هزینه تعمیر گوشی آیفون SE2020 در این زمینه، مقدار زیادی نخواهد بود و لازم نیست نگرانی خاصی داشته باشید.

آداک فیکس، مرکز تعمیرات تخصصی آیفون

اگر آیفون شما دچار یک مشکل سخت‌افزاری شده، لازم نیست نگران چیزی باشید. آداک فیکس با استفاده از به روزترین تجهیزات و استفاده از افراد متخصص قادر است هر نوع مشکلی را برطرف کند. قطعاتی که در این مرکز استفاده می‌شوند، تماما اورجینال بوده و دارای گارانتی می‌باشند. زچراکه استفاده از قطعات تقلبی که این روزها باب شده است، کیفیت گوشی را به شدت کاهش می‌دهند و همین امر منجر به نارضایتی مشتریان خواهد شد. همچنین آداک فیکس تلاش کرده با کاهش هزینه دستمزد تعمیرات و تهیه قطعات اورجینال با قیمت پایین‌تر، هزینه نهایی تعمیرات را به شکل محسوسی کاهش دهد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه