هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون | مرکز تعمیرات آداک فیکس

  • تاریخ انتشار : شهریور ۲, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

گوشی های اپل از نظر قیمت نسبت به اسمارتفون های اندرویدی گران تر هستند و دلیل این امر هم با کیفیت قطعاتی ارتباط دارد که در محصولات این شرکت بکار می‌رود. اما از سمت دیگر این امر سبب شده که در صورت خراب شدن گوشی آیفون، هزینه تعمیر آن هم افزایش پیدا کند و این امر به مسئله نگران کننده‌ای برای کاربران تبدیل گردد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم بیشتر در مورد هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون و سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

قیمت و هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون

قبل از اینکه در رابطه با هزینه تعمیرات گوشی اپل و آیفون های این شرکت صحبت کنیم بهتر است کمی در رابطه با قیمت این اسمارتفون ها صحبت داشته باشیم. همانطور که می‌دانید آیفون های اپل در مقایسه با گوشی های اندرویدی قیمت بالاتری دارند و به نوعی گران قیمت ترین گوشی های موبایل بازار هستند. اما چرا اینطور است و آیا واقعا دلیل قانع کننده‌ای پشت این مسئله وجود دارد؟ طبیعتا پاسخ مثبت خواهد بود. اپل در آیفون هایش از قطعات خاصی استفاده می‌کند که فوق‌العاده با کیفیت هستند. همچنین در پروسه تولید و ساخت آیفون ها هم دقت بالایی صرف می‌شود و از مدرن ترین تکنولوژی ها استفاده خواهد شد.

همین امر سبب شده که هزینه تولید آیفون ها افزایش یابد و در نتیجه این گوشی های با کیفیت قیمت بالایی داشته باشند. اگرچه قیمت آیفون های اپل در برخی مواقع بیش از اندازه گران به نظر می‌رسد اما این موضوع ماهیت اصلی قضیه را تغییر نمی‌دهد. بنابراین دلیل اصلی گران بودن آیفون ها با کیفیت ساخت و قطعاتی که در قبلشان بکار رفته ارتباط دارد. اما همین امر به طور ناخواسته منظور به افزایش هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون هم می‌شود! طبیعتا وقتی قطعه‌ای در یک آیفون خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد، قیمت آن هم بالا خواهد بود و بدین ترتیب کاربر ملزم به صرف هزینه زیاد می‌شود.

هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون | مرکز تعمیرات آداک فیکس

تعمیرات آیفون

تعمیر آیفون های اپل شامل انواع و اقسام مختلفی می‌شود و اینطور نیست که یک تعمیر خاص دائما و همیشه بر روی گوشی انجام گیرد. نوع تعمیر با توجه به شکل خرابی و مشکلی که در گوشی به وجود آمده است قابل تعیین خواهد بود و حتما هم باید با بررسی های دقیق یک کارشناس با تجربه تشخیص داده شده و تعمیرات لازم توسط یک تعمیرکار خوب بر روی گوشی انجام شود. در رابطه با نکات مهمی که باید در تعمیرات آیفون مورد توجه قرار گیرند در ادامه مطلب صحبت خواهیم کرد اما در این قسمت می‌خواهیم کمی در مورد رایج ترین تعمیرات اپل صحبت کنیم. برخی از اصلی ترین و رایج ترین تعمیرات اسمارتفون های اپل شامل مواردی می‌شوند که در ادامه عنوان خواهیم کرد.

تعویض ال سی دی آیفون

هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون زمانی که قرار باشد ال سی دی دستگاه تعویض شود به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و تقریبا به جداکثر مقدار خود می‌رسد. به بیان دیگر تعویض ال سی دی آیفون تقریب گران قیمت ترین و پر هزینه ترین تعمیری است که می‌تواند روی آن انجام شود، اگرچه راه هایی برای کاهش هزینه تعمیرات مذکور هم وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید با نصب پنل های غیر اورجینال یا اصطلاحا کپی هزینه تعویض ال سی دی آیفون خود را کاهش دهید اما در نظر داشته باشید که نصب ال سی دی های غیر اورجینال در گوشی می‌تواند منجر به افت کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن شود.

برخلاف تصور اغلب افراد تعویض LCD آیفون های اپل کار خیلی زمانگیری نیست و اگر یک تعمیرکار خوب و با تجربه ضمن در اختیار داشتن تمام لوازم و تجهیزات لازم قصد انجام این تعمیر را داشته باشد، احتمالا ظرف 2 ساعت قادر به تکمیل آن خواهد بود. طبیعتا هرچقدر مدل آیفون جدیدتر باشد و صفحه نمایش با کیفیت تری در آن بکار گرفته شده باشد، هزینه تعمیر هم بیشتر می‌شود. بنابراین تعویض ال سی دی گوشی اپل یکی از پر هزینه ترین تعمیرات این گوشی های پرطرفدار است. جالب است بدانید که این تعمیر از رایج ترین و پرتقاضاترین تعمیرات آیفون هم هست.

تعویض گلس شکسته آیفون

در برخی مواقع ممکن است شکستگی های سطحی یا ترک هایی روی صفحه نمایش گوشی اپل به وجود آید اما در عملکرد تاچ و ال سی دی آن هیچ اختلالی قابل رویت نباشد. در اینگونه مواقع می‌توان یک تعمیر خاص را روی صفحه گوشی انجام داد که اصطلاحا به آن تعویض گلس شکسته آیفون گفته می‌شود. در این روش تعمیر خاص نیاز است که از دستگاه های پیشرفته و اختصاصی استفاده شود که در هر مرکز تعمیراتی قابل یافت نیستند. کل پروسه تعمیر بدین صورت خواهد بود که گلس یا شیشه روی صفحه نمایش گوشی از آن جدا شده و تعویض می‌گردد. اگر گوشی آیفون شما از دستتان افتاده و بعد از برخورد با زمین روی صفحه نمایش آن شکستگی هایی به وجود آمده که سطحی به نظر می‌رسند و در عملکرد تاچ و LCD گوشی اختلالی به وجود نیاورده‌اند می‌توانید از این روش تعمیر استفاده کنید.

نکته مهم در مورد این روش تعمیر مربوط به هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون می‌شود! زمانی که بتوانید با استفاده از این روش گوشی آیفون خود را تعمیر نمایید؛ صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه ها خواهید داشت چون هزینه انجام این تعمیر روی پنل تاچ ال سی دی آیفون ها تقریبا نصف هزینه تعویض تاچ ال سی دی آن هاست. فراموش نکنید این تعمیر فقط زمانی قابل انجام خواهد بود که در عملکرد تاچ و ال سی دی گوشی هیچ اختلالی وجود نداشته باشد. در صورتی که در عملکرد یکی از این قطعه اختلال ایجاد شود، دیگر نمی‌توان مشکل را با تعویض گلس رفع کرد.

تعویض باتری آیفون

یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات آیفون های اپل مربوط به تعویض باتری می‌شود. تعویض باتری امری اجتناب‌ناپذیر است و بعد از مدت زمان خاصی باید در هر گوشی انجام گیرد چون ماهیت باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری به گونه‌ایست که با گذر زمان بخشی از ظرفیت اصلی خویش را از دست می‌دهند و در نتیجه نمی‌توانند به خوبی انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنند. در اینگونه مواقع کاربر با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری موبایل رو به رو می‌شود. اما هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون در شرایطی که لازم باید باتری دستگاه تعویض شود چقدر خواهد بود؟

خوشبختانه هزینه تعویض باتری آیفون های اپل زیاد نیست و حداقل این تعمیر از نظر هزینه در مقایسه با تعویض تاچ ال سی دی به مراتب وضعیت مقرون به صرفه‌ای دارد. اما این تعمیر را نباید به هیچ وجه به هر تعمیرکاری واگذار کرد چون اولا جزئیات آن بسیار دقیق و حساس است و برای تعویض باتری آیفون ها باید مراحل بسیار دقیقی طی شوند و استانداردهای خاصی رعایت گردند و ثانیا باید اورجینال بودن باتری تضمین گردد. متاسفانه در خیلی از مراکز تعمیرات موبایل از باتری های تقلبی و غیر اورجینال در تعویض باتری آیفون استفاده می‌شود که می‌توانند عواقب زیادی را برای کاربر به همراه داشته باشند.

سایر تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

سه تعمیری که در بخش قبل نام بردیم از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری هستند که روی آیفون های اپل صورت می‌پذیرند. تعمیرات آیفون فقط شامل بخش سخت افزاری نمی‌شوند و گاها ممکن است نیاز به تعمیرات نرم افزاری آیفون های اپل هم وجود داشته باشد که یک دنیای دیگر را در بر می‌گیرد. خوشبختانه هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون در شرایطی که نیازمند تعمیرات نرم افزاری باشید به مراتب کمتر از شرایطی خواهد بود که تعمیرات سخت افزاری انجام می‌شوند چون در این روش نیازی به تعویض کردن قطعات گوشی وجود ندارد.

علاوه بر این تعمیرات دیگری هم هستند که تقریبا زیاد روی آیفون های اپل صورت می‌پذیرند. به عنوان مثال  تعویض اسپیکر، تعویض دوربین، تعویض سوکت شارژ و غیره هم از تعمیرات نسبتا رایج آیفون های اپل محسوب می‌شوند که دیگر وارد جزئیات آن ها نشدیم و برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب به طور مجزا در رابطه با هر یک از آن ها صحبت نکردیم. همیشه به خاطر داشته باشید که برای تعمیر آیفون های اپل فقط باید از سرویس مراکزی استفاده کنید که در قبال تعمیرات انجام گرفته تضمین ارائه می‌کنند. متاسفانه اغلب تعمیرکاران در بازار آزاد تجربه کافی برای تعمیر کردن آیفون های اپل را ندارند.

هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون

همانطور که قبلا هم گفتیم هزینه تعمیرات آیفون های اپل عموما بالاست و حداقل در مقایسه با گوشی های اندرویدی مبلغ بیشتری را در بر می‌گیرد. به عنوان مثال هزینه تعویض پنل تاچ ال سی دی یک آیفون جدید در مقایسه با گوشی اندرویدی جدید به مراتب بالاتر خواهد بود و این مسئله می‌تواند برای کاربران گوشی های اپل نگران کننده باشد. برای مثال تصور کنید گوشی آیفون شما دچار اختلال و مشکلی شده و نیاز به تعمیر آن دارید اما نگران این هزینه هست چه میزان هزینه باید در ازای انجام تعمیرات مورد نیاز پرداخت شود!

هزینه دقیق تعمیر گوشی آیفون با توجه به نوع خرابی تعیین می‌شود و عموما اگر قرار باشد قطعه مهمی در گوشی تعویض گردد، این هزینه افزایش می‌یابد. گران قیمت ترین قطعات آیفون های اپل شامل پنل تاچ ال سی دی و مادربرد آن می‌شوند. بنابراین هر زمان نیاز باشد که یکی از این دو قطعه تعویض گردند باید هزینه زیادی صرف تعمیر دستگاه کنید. اما هزینه دیگر تعمیرات آیفون های اپل مثل تعویض باتری یا تعمیرات مدار پاور و شارژ یا سوکت شارژ دستگاه خیلی زیاد نخواهد بود و حداقل در مقایسه با هزینه تعویض ال سی دی این سری از گوشی های اپل به مراتب ناچیز تلقی می‌شود.

بنابراین واقعیت این است که لزومی ندارد همیشه نگران هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون باشید چون واقعا در برخی مواقع انجام تعمیرات روی آیفون های اپل نیازمند صرف هزینه بالا نیست. شما می‌توانید با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس تعمیرات آیفون خود را با کمترین قیمت ممکن انجام دهید و از یک تعمیر مطمئن، سریع و بدون دردسر در گوشی لذت ببرید. هیچوقت صرفا به قیمتی که یک تعمیرکار برای تعمیر کردن آیفونتان پیشنهاد می‌کند اکتفا نکنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به پرس و جو پرداخته و حداقل به دو یا سه مرکز تعمیرات موبایل مراجعه نمایید تا اطلاعات کافی را در مورد جزئیات و هزینه تعمیر گوشی خود به دست آورید.

هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون | مرکز تعمیرات آداک فیکس

نکات مهم در تعمیرات اپل

گذشته از هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون باید نتیجه تعمیر هم رضایت بخش باشد! برای اینکه بهترین نتیجه از تعمیر آیفون قابل دستیابی باشد باید تعمیرکاری که قرار است موبایلتان را تعمیر کند به نکات خاصی توجه نماید. همچنین برخی مسائل دیگر هم هستند که می‌توانند مستقیما روی کیفیت تعمیرات و نتیجه نهایی آن تاثیرگذار باشند. طبیعتا هیچ کاربری دوست ندارد بعد از صرف هزینه برای تعمیر گوشی اپل خود باز هم با مشکل رو به رو شود یا گوشی وی مدت زمان کوتاهی بدون مشکل کار کند و دوباره دچار اختلال شود.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در تعمیرات اپل رعایت شود مربوط به بکارگیری تجهیزات مناسب و ابزارهای مدرن خواهد بود. آیفون های اپل و به ویژه آیفون های جدیدتر این شرکت به شدت ظریف و حساس طراحی شده‌اند و باید در حین تعمیر آن ها نکات خاصی رعایت شوند که این امر فقط ضمن استفاده از تجهیزات مدرن امکانپذیر خواهد بود. به هیچ وجه از سرویس تعمیرکارانی استفاده نکنید که سعی دارند به روش های سنتی آیفون های اپل را تعمیر کنند و ابزارهای لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارند، چون در این صورت نه تنها نتیجه تعمیر اصلی رضایت بخش نمی‌شود بلکه حتی ممکن است دیگر قطعات گوشی شما هم آسیب ببینند.

طبیعتا تجربه تعمیرکار هم در این بین حائز اهمیت خواهد بود و تعمیرکارانی که تجربه کافی در حوزه تعمیرات اپل نداشته باشد نمی‌تواند با کیفیت مطلوبی از پس تعمیر گوشی اپل بر آید. به همین جهت است که توصیه داریم همیشه از سرویس مراکز تعمیراتی برای تعمیر کردن آیفون خود استفاده کنید که تعمیرکاران آن تجربه کافی در این حوزه داشته باشند. ترکیب تجربه خوب تعمیرکار و تجهیزات مناسب می‌تواند بهترین نتیجه را در تعمیرات گوشی های موبایل به همراه داشته باشد. هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون هم از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. به هیچ عنوان از سرویس مراکزی که هزینه های گزاف در ازای تعمیرات به شما پیشنهاد می‌دهند استفاده نکنید. همچنین به هزینه های خیلی پایین هم شک کنید، چون مطمئنا قیمت خیلی پایین هم دلیلی دارد.

مدت زمانی که تعمیرات گوشی زمان می‌برد و در واقع مدتی که گوشی شما باید در دست تعمیرکار بماند هم مهم است. سعی کنید از سرویس مراکزی استفاده کنید که در سریع ترین زمان ممکن تعمیرات آیفونتان را انجام می‌دهند. عموما اگر تجهیزات و قطعات لازم در اختیار تعمیرکار قرار گیرند و تعمیرکار هم در حوزه تعمیر تجربه خوبی داشته باش، نباید تعمیر دستگاه خیلی زمانگیر شود. بنابراین به سرویس مراکزی که مدت زمان طولانی برای انجام تعمیرات از شما درخواست می‌کنند شک کنید. البته در برخی مواقع ممکن است تامین برخی قطعات گوشی ها به دلیل تحریم های اعمال شده کمی دشوار و زمانگیر شود که امری منطقی خواهد بود.

اورجینال بودن قطعات نصب شده در دستگاه هم نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. سعی کنید همیشه در قابل تعویض قطعات گوشی تضمین اورجینال بودن دریافت نمایید، یعنی اگر برای مثال قرار شد که پنل تاچ ال سی دی گوشی شما یا باتری آیفون شما تعویض گردد،در قبال اورجینال بودن قطعه جدید نصب شده در دستگاه تضمین و گارانتی دریافت کنید چون قطعات غیر اورجینال و تقلبی زیادی وجود دارند که برخی تعمیرکاران برای کسب سود بیشتر از آن ها استفاده می‌کنند و از مشتری هزینه نصب قطعه اورجینال را دریافت خواهند کرد. به همین جهت است که همیشه توصیه می‌شود برای تعمیرات آیفون از سرویس مراکز قابل اعتماد و مطمئن استفاده کنید.

نمایندگی اپل در ایران یا تهران

گاها دیده می‌شود که برخی از مراکز تعمیرات موبایل خود را به عنوان نمایندگی رسمی اپل در ایران یا تهران معرفی می‌کنند اما آیا واقعا اپل در ایران نمایندگی رسمی دارد؟ طبیعتا اینطور نیست و این مراکز سعی دارند با بیان این موضوع دید کاربران را تغییر داده و در آن ها اعتماد کاذب ایجاد کنند. بنا به تحریم هایی که بر علیه کشورمان اعمال شده، حتی شرکت هایی مثل الجی و سامسونگ هم برای ایجاد نمایندگی رسمی در ایران با مشکلات متعددی رو به رو هستند، حال آنکه اپل یک شرکت آمریکایی است و مطلقا نمی‌تواند در داخل کشورمان نمایندگی رسمی داشته باشد. بنابراین گذشته از بحث هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون و نکات مهمی که باید در تعمیرات اپل به آن ها توجه شود، مراقب باشید که فریب شعارهای تبلیغاتی برخی از منابع را نخورید.

طبیعتا وقتی یک مرکز ارائه دهنده سرویس تعمیرات موبایل خود را به دروغ به عنوان نمایندگی اپل ایران یا تهران معرفی می‌کند، سرویس آن مرکز هم قابل اعتماد نخواهد بود و مطمئن باشید که از سرویس گیری آن مرکز نتیجه رضایت بخشی دریافت نخواهید کرد. پس فراموش نکنید که اپل در داخل ایران هیچ نمایندگی رسمی ندارد و حتی شرکت هایی که گارانتی گوشی های اپل را در کشور ارائه می‌دهند هم شرکت های ایرانی و داخلی هستند که سرویس مثل بیمه را ارائه خواهند کرد و با مسئولیت خودشان گوشی مشتریان را تضمین و گارانتی قطعات می‌کنند. پس مراقبت شعارهای تبلیغاتی باشید.

آداک فیکس و هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون

اگر می‌خواهید هزینه تعمیر گوشی آیفون خودتان را به حداقل برسانید و در عین حال خیالتان از بابت کیفیت تعمیری که در دستگاه انجام می‌شود هم راحت باشد، آداک فیکس بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و متدهای جدید برای تعمیر گوشی مشتریان استفاده خواهد شد و کارشناسان این مرکز هم از با تجربه ترین تعمیرکاران کشور هستند. بدین ترتیب زمانی که تعمیرات گوشی به کارشناسان این مرکز واگذار شود بهترین نتیجه به بار خواهد آمد.

تمام تعمیراتی که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس انجام می‌شوند مشمول ضمانت کیفیت 30 روزه خواهند بود و همچنین تضمین اورجینال بودن قطعات تعویض شده گوشی مشتریان هم از سوی این مرکز ارائه می‌شود. هزینه تعمیرات گوشی اپل آیفون هم در این مرکز به گونه‌ای در نظر گرفته شده که مشتریان بتوانند با کمترین مقدار مبلغ ممکن قادر به انجام آن باشند. بنابراین اگر به دنبال یک تعمیر مطمئن، کم هزینه و با کیفیت روی گوشی اپل خود هستید، آداک فیکس بهترین گزینه برای انتخاب است. برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت سفارش یا مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02177921002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه