تعویض ال سی دی Galaxy S20 سامسونگ

  • تاریخ انتشار : مرداد ۲۸, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) طزاحی بسیار ظریفی دارد و اجزای سخت افزاری حساسی در آن بکار رفته‌اند. یکی از حساس ترین این قطعات ال سی دی دستگاه است که متاسفانه خیلی هم دچار شکستگی و نیازمند تعویض می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد تعویض ال سی دی Galaxy S20 و جزئیات این تعمیر صحبت داشته باشیم. با آداک فیکس همراه شوید.

آشنایی با ال سی دی گلکسی اس 20

قبل از اینکه در رابطه با تعویض ال سی دی Galaxy S20 صحبت کنیم بهتر است کمی با جزئیات صفحه نمایش یا همان پنل تاچ LCD این گوشی زیبا و خوش دست اطلاعاتی خدمتتان ارائه نماییم. صفحه نمایش گوشی سامسونگ S20 از یک پنل داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) با اندازه 6.2 اینچ تشکیل شده است. پنل های داینامیک آمولد در حال حاضر بالاترین سطح تکنولوژی صفحه نمایش برای بکارگیری در گوشی های موبایل را ارائه می‌کنند. رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل هم توسط صفحه نمایش 6.2 اینچی این گوشی ارائه می‌شود تا بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 563 پیکسل در هر اینچ برسد!

سامسونگ روی صفحه نمایش گوشی S20 را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده که مقاومت بالایی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز دارد. این شیشه نقش یک محافظ را ایفاء کرده و در خیلی از مواقع می‌تواند حتی از آسیب دیدن ال سی دی و تاچ گوشی جلوگیری کند و صرفا با جذب ضربه وارد بر دستگاه شکسته شده و تاچ و LCD موبایل را از آسیب نجات دهد. اگر این حالت در صفحه نمایش موبایل ایجاد گردد باید تعویض گلس ال سی دی گلکسی اس 20 سامسونگ در دستور کار قرار گیرد.

نکته بسیار مهم بعدی که باید بدانید مربوط به اسکنر انگشت اولتراسونیکی می‌شود که در درون صفحه نمایش گوشی و بخش زیرین ال سی دی آن تعبیه شده و امکان اسکن انگشت و تایید هویت کاربر با قرار دادن انگشت بر روی صفحه نمایش را مقدور می‌سازد. بنابراین کاملا مشخص است که یک پنل نمایشگر درجه یک و فوق‌العاده در گوشی سامسونگ S20 بکار رفته و طبیعتا این امر سبب خواهد شد که هزینه تعویض ال سی دی Galaxy S20 افزایش یاد چون در این روش تعمیر می‌بایست پنل تاچ و LCD گوشی به طور کاملا با یک پنل جدید تعویض گردد. بنابراین کاربر مجبور خواهد بود که هزینه خرید یک پنل جدید را پرداخت کرده و دستمزد تعویض آن را هم به تعمیرکار پرداخت نماید. اما مشکل اینجاست که تعویض صفحه نمایش یا همان ال سی دی گوشی مثل گلکسی اس 20 به همین سادگی ها قابل انجام نخواهد بود و باید در این تعمیر به مسائل مهمی دقت شود.

تعویض ال سی دی Galaxy S20 سامسونگ

تجربه تعمیرکار و تجهیزات مناسب

یکی از مهمترین نکاتی که باید در تعویض ال سی دی Galaxy S20 به آن توجه شود مربوط به تجربه تعمیرکار خواهد بود. همچنین تجهیزات و لوازمی که یک تعمیرکار از آن ها برای تعمیر کردن گوشی های حساسی مثل گلکسی اس 20 سامسونگ استفاده می‌کند هم بسیار حائز اهمیت هستند. متاسفانه اغلب تعمیرکارانی که در بازار آزاد مشغول به فعالیت و کار هستند خیلی تجربه و تخصص بالایی در زمینه تعمیرات گوشی ندارند و به همین سبب توصیه می‌شود که به هیچ عنوان تعمیراتی مثل تعویض تاچ LCD گوشی سامسونگ S20 را به این دسته از تعمیرکاران واگذار نکنید.

استانداردهای خاصی باید در حین انجام تعمیرات روی گوشی های جدید و ظریف رعایت شوند که خیلی از تعمیرکاران کم تجربه به آن ها توجهی نخواهند داشت و این مسئله نه تنها کیفیت تعمیر را کاهش می‌دهد، بلکه منجر به افزایش استرس روی دیگر قطعات سالم موبایل شما و افزایش احتمال خراب شدن آن ها خواهد شد. بنابراین به هیچ وجه تعمیراتی مثل تعویض ال سی دی Galaxy S20 را به هر تعمیرکار کم تجربه و ناشناسی واگذار نکنید و فقط از سرویس مراکز تعمیرات قابل اعتماد و نمایندگی های رسمی سامسونگ بدین منظور کمک بگیرید.

از سمت دیگر تجهیزاتی که در حین تعمیر گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرند هم بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. برای تعمیر کردن گوشی های جدید باید از ابزارها و تجهیزات خاص استفاده شود تا استرس حین تعمیر به حداقل مقدار ممکن برسد و بهترین نتیجه از تعمیرات قابل دریافت باشد. متاسفانه این موضوع در اغلب مراکز تعمیر و توسط تعمیرکاران رعایت نمی‌شود و این امر درست نیست. عدم استفاده از تجهیزات و لوازم مناسب حتی می‌تواند منجر به آسیب دیدن قاب گوشی یا حتی دیگر قطعات دستگاه در حین انجام تعمیر شود.

هزینه تعویض ال سی دی Galaxy S20

بد نیست کمی هم در مورد هزینه تعمیرات ال سی دی گوشی سامسونگ اس 20 صحبت داشته باشیم. در مواقعی که نیاز باشد پنل تاچ و LCD گوشی مثل S20 سامسونگ که به یک صفحه نمایش بسیار قدرتمند و با کیفیت مجهز است تعویض گردد، هزینه تعمیر بالا می‌رود! اما چرا؟ پاسخ سوال بسیار ساده خواهد بود. در اینگونه مواقع باید یک پنل تاچ LCD اورجینال خریداری شده و جایگزین پتل معیوب گوشی گردد! طبیعتا قیمت این پنل که کیفیت بالایی هم دارد ارزان نخواهد بود و بدین ترتیب هزینه تعویض ال سی دی Galaxy S20 افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین اگر برای تعویض صفحه نمایش گوشی S20 به مراکز تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کردید و با هزینه بالا برای انجام آن رو به رو شدید، تصور نداشته باشید که این هزینه صرفا دستمزد تعمیرکار خواهد بود! بلکه بخش اصلی این هزینه و شاید بالغ بر 80 درصد آن صرفا مربوط به قیمت پنل تاچ LCD گوشی باشد. اما آیا راهی برای کاهش هزینه تعمیرات صفحه نمایش و ال سی دی گوشی S20 وجود دارد؟ دو راه برای انجام این کار وجود خواهد داشت! راه اول فقط در برخی شرایط قابل استفاده خواهد بود و راه دوم بنا به انتخاب کاربر همیشه قابل بکارگیری است!

در روش اول باید شرایط طوری باشد که بتوان به جای تعویض کامل پنل تاچ ال سی دی، صرفا گلس شکسته صفحه نمایش را تعویض کرد. این روش تعمیر فقط در موارد محدود و خاص قابل استفاده خواهد بود و در 90 درصد مواقع امکان استفاده از آن وجود ندارد. برای اینکه قادر به استفاده از این روش باشید می‌بایست شرایط طوری باشد که علیرغم شکستگی های روی صفحه گوشی، تاچ و ال سی دی آن بدون مشکل کار کنند. اما در روش دوم که تقریبا همیشه و حتی زمانی که نیاز به تعویض تاچ LCD گوشی وجود داشته باشد هم قابل استفاده است، به جای پنل اورجینال از نمونه های کپی و با کیفیت پایین تر استفاده می‌شود.

با بکارگیری پنل های تاچ LCD کپی که گاها با اصطلاحا دیگری مثل گرید A و غیره هم شناخته می‌شوند، هزینه تعویض ال سی دی Galaxy S20 به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و حتی می‌تواند نصف شود. البته فراموش نکنید که پنل های تاچ LCD غیر اورجینال و کپی به مراتب در مقایسه با نمونه های اورجینال و OEM کیفیت پایین تری دارند و در اغلب آن ها ممکن است اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش گوشی به درستی کار نکند یا شدت روشنایی زیادی توسط صفحه گوشی قابل ارائه نباشد و استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور سخت شود.

اهمیت اورجینال بودن ال سی دی سامسونگ S20

همانطور که گفتیم یکی از روش های کاهش هزینه تعمیرات صفحه نمایش گوشی Galaxy S20 سامسونگ مربوط به بکارگیری پنل های غیر اورجینال یا اصطلاحات کپی می‌شود! اما ما به هیچ وجه استفاده از این نوع پنل ها را به شما توصیه نمی‌کنیم و تاکید داریم که همیشه از اورجینال بودن ال سی دی سامسونگ S20 اطمینان حاصل کنید. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود اما چرا؟ دلیل اول این است که صفحه نمایش گوشی S20 از اسکنر داخل صفحه نمایش بهره می‌برد و این اسکنر اولتراسونیک بسیار دقیق و حساس عمل می‌کند. در پنل های غیر اورجینال اسکنرهای ضعیف و بی‌کیفیت جایگزین این اسکنر می‌شوند و حتی در برخی مواقع ممکن است کلا اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش گوشی قابل استفاده نباشد.

از سمت دیگر شادابی شارپنس، کنتراست و روشنایی کمتری توسط صفحه نمایش های کپی ارائه خواهد شد و این امر سبب می‌شود که کاربر بعد از تعویض ال سی دی Galaxy S20 کاملا افت کیفیت صفحه موبایل خودش را حس کند. بنابراین اگر روی این موضوع حساس هستید، به هیچ وجه از پنل های غیر اورجینال استفاده نکنید. این پنل ها نمی‌توانند کیفیت صفحه نمایش اورجینال و فابریک گوشی را برایتان به همراه داشته باشند و به همین جهت هم هست که قیمت پایین تری در مقایسه با نمونه های اصلی و OEM دارند.

مسئله بعدی مربوط به مصرف شارژ بیشتر و داغ شدن می‌شود. خیلی از پنل های غیر اورجینال گوشی های موبایل مصرف شارژ بیشتری در مقایسه با نمونه های اصلی و OEM دارند و بدین ترتیب علاوه بر اینکه منجر به زودتر خالی شدن شارژ باتری گوشی می‌شوند، استرس روی باتری را هم افزایش داده و عمر مفید آن را تقلیل می‌دهند. از سمت دیگر خیلی از این پنل ها می‌توانند به طور مستقیم و غیر مستقیم منجر به افزایش گرمای تولید شده در گوشی و حتی بروز مشکلاتی مثل داغ شدن بی‌دلیل بدنه موبایل شوند.

با توجه به این موضوعات اکیدا توصیه داریم که فقط از پنل های OEM و اورجینال در تعویض ال سی دی Galaxy S20 استفاده کنید. بکارگیری پنل های کپی فقط زمانی مناسب خواهد بود که شما واقعا از پس پرداخت هزینه تعویض تاچ LCD گوشی بر نیایید و راهی به غیر از بکارگیری پنل های غیر اورجینال نداشته باشید. اما چطور می‌توان از اورجینال بودن پنل صفحه نمایشی که تعمیرکار روی گوشی نصب می‌کند اطمینان حاصل کرد؟ آیا راهی برای این مسئله وجود دارد؟ در ادامه به صحبت در مورد این موضوع هم می‌پردازیم.

اطمینان از اورجینال بودن ال سی دی سامسونگ S20

اما چطور می‌توان مطمئن بود که صفحه نمایش نصب شده در گوشی اورجینال و اصل است و تعمیرکار نمونه های غیر اورجینال را در گوشی بکار نمی‌برد؟ در برخی مواقع ممکن است کیفیت عملکرد پنل نمایشگر کپی در اوایل کار به قدری خوب باشد که شما هیچ تفاوتی مابین آن و نسخه اصلی احساس نکنید، اما به مرور مشکلاتی در آن نمایان می‌شوند. بنابراین اطمینان از اورجینال بودن ال سی دی سامسونگ S20 در حین تعویض آن بسیار اهمیت دارد. برای اطمینان از این موضوع ابتدا از سرویس یک مرکز تعمیرات قابل اعتماد و مطمئن استفاده کنید!

تعمیرکاران کم تجربه و تازه کار ممکن است از روش های مختلف برای کسب سود بیشتر استفاده کنند اما یک تعمیرکار شناخته شده یا یک مرکز تعمیرات موبایل قدیمی که سال هاست در این حوزه فعالیت دارد هیچوقت پنل های غیر اورجینال را به جای اورجینال در گوشی متقاضیان نصب نخواهد کرد. در خیلی از مواقع دیده شده که حتی خود تعمیرکار به دلیل تجربه پایین قربانی یک کلاهبرداری شده و صفحه نمایش غیر اورجینال به عنوان نمونه اصلی به وی فروخته شده‌اند و او هم به دلیل اطلاعات کم خود همان پنل را روی گوشی مشتری نصب می‌کند.

تعویض ال سی دی Galaxy S20 سامسونگ

پس در قدم اول فقط از سرویس مراکز تعمیر قدیمی و قابل اعتماد باری تعویض ال سی دی Galaxy S20 استفاده کنید. در قدم دوم همیشه سعی داشته باشید که در قبال اورجینال بودن قطعات تعویض شده موبایل خویش از تعمیرکار گارانتی و تضمین دریافت کنید. در صورتی که این تضمین به صورت کتبی ارائه شود، مطمئنا پنل نمایشگر گوشی شما اورجینال و اصل خواهد بود اما اگر تعمیرکار از ارائه این نوع تضمین خودداری کرد، احتمال اینکه از نمایشگر های غیر اصل در گوشی استفاده کند بالا خواهد بود. با توجه به این دو نکته می‌توانید قبل از انجام تعمیر روی صفحه نمایش گوشی از اورجینال بودن پنلی که در دستگاه نصب می‌شود مطمئن شوید.

اما بعد از انجام تعمیرات و تعویض شدن صفحه نمایش موبایل S20 هم می‌توان کیفیت عملکرد نمایشگر اصلی گوشی را مورد ارزیابی قرار داد  و اصلی یا کپی بودن پنل دستگاه را تایید کرد. برای انجام این کار کافیست عملکرد اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش گوشی را در قدم اول بررسی کنید. اگر این اسکنر بدون مشکل کار کند، مطمئن باشید که پنل نمایشگر گوشی شما اصل و اورجینال است. همچنین در کنار هم قرار دادن دو نسخه از گوشی S20 که یکی نمایشگر فابریک دارد و دیگری صفحه نمایش آن تعویض شده هم می‌تواند به طور کامل مشخص نماید که آیا پنل نمایشگر گوشی تعویض شده اورجینال است یا خیر!

مدت زمان تعویض ال سی دی Galaxy S20

خوشبختانه تعویض کردن صفحه نمایش یا همان ال سی دی گوشی سامسونگ گلکسی S20 خیلی زمانگیر نیست و یک تعمیرکار خوب می‌تواند این تعمیر در کمتر از 3 ساعت انجام دهد. البته باید ابزارهای مناسب در اختیار وی قرار داده شوند و یک پنل تاج LCD گوشی هم موجود باشد. خیلی از مراکز تعمیرات موبایل یا تعمیرکاران عادی به قطعات مورد نیاز گوشی مشتری دسترسی ندارند و باید آن را سفارش دهند و منتظر باشند تا قطعه به دستشان برسد و سپس تعمیرات لازم را روی موبایل متقاضی انجام دهند که این امر منجر به افزایش مدت زمان تعویض ال سی دی Galaxy S20 می‌شود.

بنابراین اگر همه شرایط فراهم باشد و یک تعمیرکار خوب و با تجربه قصد تعویض کردن صفحه نمایش موبایل S20 سامسونگ را داشته باشد، می‌تواند در کمتر از 3 ساعت این پروسه را تکمیل کند. برای اینکه از مدت زمان تعمیر گوشی اطمینان حاصل کنید و تعمیر موبایل خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید می‌توانید قبل از واگذار کردن گوشی خود به تعمیرکار در رابطه با مدت زمان انجام تعمیرات از وی اطلاعات کسب نمایید. ضمنا با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس قادر خواهید بود که تعویض ال سی دی Galaxy S20 را در کوتاهترین زمان ممکن و حتی کمتر از 3 ساعت انجام دهید.

تعویض ال سی دی Galaxy S20 سامسونگ

آداک فیکس و تعویض ال سی دی Galaxy S20

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم مشخص است که تعویض صفحه گوشی گلکسی S20 کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت، تجربه و استفاده از تجهیزات مناسب دارد. به هیچ عنوان گوشی مثل سامسونگ گلکسی S20 را برای تعویض LCD به هر تعمیرکار واگذار نکنید و فقط از سرویس نمایندگی های سرمی سامسونگ یا مراکز تعمیراتی مثل آداک فیکس بدین منظور کمک بگیرید. در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس تعمیرات انجام شده روی گوشی مشتریان با تضمین کیفیت 30 روزه و ضمانت اورجینال بودن قطعات انجام می‌شود تا خیال مشتری از بابت کیفیت تعمیری که روی موبایلش انجام می‌گیرد راحت باشد.

کارشناسانی که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس فعال هستند از با تجربه ترین و خبره ترین تعمیرکاران موبایل کشور بوده و مدرن ترین تجهیزات را هم برای تعویض ال سی دی Galaxy S20 در اختیار دارند. بنابراین با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس می‌توانید یک تعمیر سریع، مطمئن، کم هزینه و بی‌دردسر را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان یا حتی ثبت درخواست تعمیرات بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانید با شماره 02177921002 تماس حاصل کنید و از کارشناسان این مرکز راهنمایی بخواهید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه