تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 سامسونگ

  • تاریخ انتشار : مرداد ۲۸, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در گوشی های موبایل جدید و مجهز به صفحه نمایش بزرگ مثل Galaxy A20 سامسونگ رخ می‌دهد مسئله شکستن صفحه موبایل است که خیلی هم آزاردهنده خواهد بود. اما چه راهی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ آیا برای تعمیر صفحه گوشی S20 در این حالت حتما باید ال سی دی آن تعویض شود؟ در ادامه این مطلب به طور کامل در رابطه با تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 سامسونگ و سرویس مرکز تعمیرات آداک فیکس صحبت می‌کنیم. با آداک فیکس همراه شوید.

دلیل حساسیت بالای صفحه نمایش سامسونگ S20

قبل از اینکه در رابطه با تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم بهتر است دلیل حساسیت بالای صفحه نمایش این گوشی را برایتان شرح دهیم! چرا صفحه نمایش یا همان ال سی دی گوشی سامسونگ S20 خیلی زیاد می‌شکند و تقاضا برای تعمیر آن تا این اندازه بالاست؟ دلیل این مسئله به نوع ساختار و ظرافت بالای صفحه نمایش گوشی مربوط می‌شود. سامسونگ یک پنل 6.2 اینچی با حاشیه های بسیار باریک را در گوشی S20 بکار برده که تقریبا کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

همچنین سامسونگ یک لایه شیشه محافظ گوریلاگلس 6 را هم روی صفحه نمایش گوشی S20 تعبیه کرده تا از ال سی دی گوشی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز محافظت کند. سبک طراحی این چنینی صفحه نمایش گوشی سامسونگ اس 20 با حاشیه های بسیار باریک و اندازه بزرگ سبب شده که کوچک ترین ضربه وارد بر گوشی بتواند مستقیما روی صفحه نمایش دستگاه تاثیرگذار باشد و منجر به شکستن یا ترک برداشتن آن شود. بنابراین اصلی ترین دلیل حساسیت بالای صفحه نمایش سامسونگ S20 مربوط به سبک طراحی ظریف آن می‌شود.

طبیعتا وقتی کل پنل جلوی گوشی با نمایشگر آن احاطه شود، هر ضربه و فشاری که به بدنه موبایل وارد می‌شود می‌تواند مستقیما به پنل ال سی دی منتقل شده و به متعلقات آن آسیب برساند. اما شاید پیش خودتان بگویید که این موضوع چه ارتباطی به سوختن صفحه نمایش گوشی S20 و بروز مشکل در عملکرد تاچ ال سی دی آن دارد! پاسخ سوال کاملا واضح است. در 80 درصد مواقعی که کاربران برای تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 به مراکز تعمیر موبایل مراجعه می‌کنند، شکستگی های صفحه نمایش در اثر افتادن گوشی از دستشان یا هر نوع سهل انگاری دیگر ایجاد شده است. وقتی حساسیت نمایشگر گوشی بالا باشد، هر ضربه این چنینی می‌تواند منجر به شکستن آن شده و در نتیجه تقاضایی بالایی برای تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 به وجود آید.

تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 سامسونگ

هزینه تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20

اصلی ترین سوالی که کاربران در رابطه با تعمیر صفحه نمایش گوشی اس 20 سامسونگ مطرح می‌کنند مربوط به هزینه انجام این کار می‌شود. برای انجام این تعمیر چه میزان هزینه می‌بایست پرداخت گردد؟ پاسخ این سوال را نمی‌توان به طور مطلق ارائه کرد، چون هزینه تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 با توجه به نوع خرابی که در آن ایجاد شده و روشی تعمیری که باید در پیش گرفته شود تعیین می‌گردد! اما منظورمان از این موضوع چیست؟ عموما تعمیر صفحه گوشی S20 یا دیگر گوشی های مشابه به دو شیوه قابل انجام خواهد بود.

در روش اول کل پنل تاچ ال سی دی گوشی باید تعویض شوند. در این شرایط اگر کاربر بخواهد که یک پنل اورجینال در گوشی وی نصب گردد، هزینه تعمیرات به مراتب افزایش می‌یابد و به چندین میلیون تومان می‌رسد چون در این حالت باید هزینه خرید یک پنل ال سی دی اورجینال هم توسط متقاضی پرداخت شود و 80 درصد هزینه تعمیر مربوط به همین بخش خواهد بود. اما در حالت دوم وی می‌تواند از پنل های کپی یا غیر اورجینال استفاده کند که قیمت پایین تری در مقایسه با نمونه های OEM و اورجینال دارند اما طبیعتا کیفیت کمتری را هم ارائه می‌کنند.

جالب است بدانید که تعویض صفحه نمایش گوشی S20 و جایگزین کردن پنل معیوب گوشی با یک پنل اورجینال جدید، تقریبا پرهزینه ترین تعمیر سخت افزاری این اسمارتفون محسوب می‌شود. بنابراین اگر قرار باشد که پنل تاچ ال سی دی گوشی Galaxy S20 تعویض شده و با یک نمونه اورجینال دیگر جایگزین گرد، هزینه بالایی باید برای انجام تعمیرات پرداخت گردد و تنها راه کاهش هزینه تعمیر در این حالت در بکارگیری پنل های غیر اورجینال و کپی خلاصه می‌شود که کیفیت خیلی بالایی ندارند و ما استفاده از آن ها را توصیه نمی‌کنیم.

اما در برخی مواقع ممکن است بتوان تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 را با روشی خاص انجام داد که منجر به کاهش هزینه تعمیرات می‌شود. این روش مربوط به تعویض گلس شکسته صفحه گوشی می‌شود! در این روش تعمیر صرفا گلس یا همان شیشه گوریلاگلس روی پنل تاچ ال سی دی گوشی S20 تعویض خواهد شد و تاچ و ال سی دی فابریک دستگاه تعویض نمی‌گردند. بنابراین از آنجایی که نیاز به پرداخت هزینه برای خرید پنل تاچ LCD گوشی وجود ندارد، هزینه تعمیرات هم کاهش پیدا می‌کند. اما اینطور نیست که همیشه بتوان این روش تعمیر را مورد استفاده قرار داد! این روش تعمیر فقط در برخی شرایط خاص قابل پیاده سازی خواهد بود که در ادامه مقاله در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

پس نوع تعمیری که قرار است روی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 انجام شود مستقیما روی هزینه تعمیر آن تاثیر می‌گذارد و از سمت دیگر انتخاب متقاضی تعمیرات هم در شرایطی که لازم باشد پنل تاچ LCD گوشی تعویض گردد از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. با وجود تمام این تفاسیر اگر می‌خواهید با کمترین هزینه تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 را انجام دهید می‌توانید از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید. در این مرکز تعمیرات تخصصی گوشی های سامسونگ و تعمیرات آیفون با ارائه تضمین و بهترین قیمت ممکن انجام می‌گیرد.

تعویض پنل تاچ ال سی دی سامسونگ اس 20

در شرایطی که بنا به هر دلیل در عملکرد تاچ یا ال سی دی گوشی سامسونگ اس 20 اختلالی به وجود آید، تعویض این قطعه باید به طور کامل در دستور کار قرار گیرد. برای مثال تصور کنید در اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد شده، قسمتی از ال سی دی آن سیاه شود و سایر قسمت های آن بدون مشکل کار کنند و در عملکرد تاچ موبایل هم اختلالی ایجاد نشود! در اینگونه مواقع رفع مشکل فقط با تعویض پنل تاچ ال سی دی سامسونگ اس 20 قابل انجام خواهد بود. پس اگر بنا به هر دلیل در عملکرد تاچ یا ال سی دی گوشی S20 اختلالی به وجود آید، رفع مشکل فقط با تعویض پنل تاچ LCD امکانپذیر می‌شود.

در اینگونه مواقع کاربر بنا به شرایط خود می‌تواند دستور نصب یک پنل کاملا اورجینال و اصل یا یک پنل کپی را صادر کند. پنل های اورجینال در واقع از نظر کیفیت با نمونه فابریک نصب شده در گوشی هیچ تفاوتی ندارند و بهترین گزینه برای انتخاب هستند اما مشکل آن ها مربوط به قیمت بالایی می‌شود که دارند! در سمت مقابل پنل های کپی از نظر کیفیت نسبت به نمونه فابریک و اورجینال کیفیت کمتری دارند و در نتیجه قیمت پایین تری را هم ارائه می‌کنند. با نصب این نوع پنل ها در گوشی S20 می‌توانید هزینه تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 را کاهش دهید. بنابراین کاربر در صورتی که لازم باشد پنل تاچ LCD گوشی وی تعویض شود حق انتخاب مابین این دو گزینه را خواهد داشت.

تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 سامسونگ

توصیه ما این است که همیشه از پنل های اورجینال در گوشی هایی مثل سامسونگ گلکسی اس 20 استفاده کنید چون نمونه های غیر اورجینال و کپی می‌توانند مشکلات زیادی را برایتان به همراه داشته باشند. علاوه بر کیفیت پایین صفحه نمایش در ارائه کنتراست، شارپنس و روشنایی، عموما اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش این نوع پنل ها هم کیفیت مطلوبی ندارد و حتی در برخی از آن ها ممکن است هیچ اسکنر اولتراسونیکی بکار گرفته نشده باشد. از سمت دیگر افزایش میزان مصرف شارژ باتری، داغ شدن گوشی و سایر موارد این چنینی هم می‌توانند در اثر استفاده از پنل های تاچ LCD غیر اورجینال به وجود آیند. بنابراین بهتر است همیشه از پنل های اورجینال و OEM در تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 استفاده کنید.

تعویض گلس صفحه گوشی گلکسی S20

در برخی مواقع خاص ممکن است بتوان به جای اینکه به طور کامل صفحه نمایش گوشی را تعویض کرد، صرفا با تعویض گلس مشکل و شکستگی های روی صفحه موبایل را برطرف ساخت. برای اینکه امکان استفاده از این روش تعمیر در گوشی فراهم باشد می‌بایست شکستگی های روی صفحه موبایل سطحی بوده و به خود تاچ و ال سی دی گوشی آسیبی وارد نشده باشد. طبیعتا بررسی این موضوع هم ساده است! اگر صفحه گوشی شما شکسته سعی کنید آن را روشن کرده و با دستگاه و آیتم های روی صفحه در تعامل باشید. اگر هیچ اختلالی در عملکرد تاچ LCD گوشی وجود نداشت، بنابراین شکستگی های روی صفحه موبایل سطحی هستند.

در تعویض گلس باید ابتدا پنل تاچ ال سی دی گوشی از آن جدا شده و قطعات شکسته گلس قدیمی هم با احتیاط از روی آن برداشته شوند. انجام این کار با استفاده از ترفند های خاصی صورت می‌پذیرد و ساده نیست. در حین انجام این کار هم باید دقت زیادی صرف شود چون اگر قطعات شکسته گلس به ال سی دی گوشی آسیب بزنند، دیگر نمی‌توان تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 را صرفا با تعویض گلس انجام داد. در مرحله بعدی باید با استفاده از دستگاه و تجهیزات خاص یک گلس جدید روی صفحه موبایل پرس شود.

انجام این مرحله باید با نظارت کامل یک متخصصی صورت پذیرد و تنظیمات خاص دستگاه پرس کننده یا اصطلاحا دستگاه لمینیت هم با دقت و به درستی انجام گیرند تا بهترین نتیجه به بار آید. پس از پرس گلس جدید روی صفحه تاپ ال سی دی گوشی باید یک مرحله حباب زدایی از فضای مابین گلس و ال سی دی انجام گیرد و حباب های هوای مابین این دو از بین بروند. در نهایت هم پنل تاچ ال سی دی گوشی با گلس جدید روی صفحه آن نصب خواهند شد و عملا تعمیر صفحه نمایش شکسته موبایل سامسونگ S20 تکمیل می‌شود. یکی از اصلی ترین مزیت های این روش تعمیر صفحه نمایش گوشی اس 20 در مقایسه با روش تعویض کامل تاچ LCD مربوط به کاهش هزینه تعمیرات می‌شود. اگر شرایط طوری باشد که بتوانید مشکل صفحه موبایل S20 را با تعویض گلس برطرف سازید، هزینه تعمیرات تقریبا به یک دوم هزینه تعویض کامل پنل کاهش می‌یابد.

مدت زمان تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20

همه کاربران دوست دارند که تعمیرات گوشی آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد و هرچه سریعتر بتوانند دوباره از موبایل خود استفاده کنند. اما در برخی مواقع ممکن است شرایط طوری باشد که برای تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 حداقل یک روز زمان نیاز شود. به عنوان مثال در مواقعی که باید تعمیر پنل تاچ LCD گوشی با تعویض گلس انجام گیرد، مراحل کار بسیار پیچیده و زمانگیر خواهند شد و این تعمیر به حداقل 24 ساعت زمان نیاز دارد. همچنین عموما بهتر است بعد از تعمیر گوشی هم یک دوره تست بر روی آن انجام شود تا اطمینان از کیفیت خوب تعمیر به عمل آید.

اما اگر صرفا قرار باشد که پنل تاچ LCD گوشی Galaxy S20 تعویض گردد، نیازی به صرف زمان طولانی نخواهد بود! یک تعمیرکار خوب و با تجربه می‌تواند این تعمیر را در کمتر از 2 ساعت تکمیل کند. البته برای اینکه تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 سریعا قابل انجام باشد می‌بایست لوازم و تجهیزات مناسب و همچنین قطعات مورد نیاز در اختیار تعمیرکار قرار داده شوند. متاسفانه خیلی از تعمیرکاران در بازار آزاد به قطعات مورد نیاز برای نصب گوشی های مشتریان دسترسی ندارند و وقتی تعمیر گوشی به آن ها سپرده شود چند روز زمان برای خرید و دریافت این قطعات صرف می‌شود.

با استفاده از خدماتی که مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس ارائه کرده، می‌توانید تعمیر صفحه نمایش گوشی سامسونگ S20 خودتان را در کوتاه ترین مدت زمان ممکن انجام دهید و در عین حال از تضمین کیفیت تعمیرات هم بهره‌مند شوید. تعمیر صفحه گوشی S20 به روش تعویض گلس هم در این مرکز عموما طی کمتر از 24 ساعت انجام می‌گیرد. ضمنا دریافت و ارسال گوشی هم می‌تواند بنا به سلیقه کاربر و با هدف صرفه جویی در زمان و هزینه ها با پیک رایگان شرکت انجام پذیرد.

آداک فیکس و تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه کردیم کاملا مشخص است که تعمیر صفحه نمایش شکسته گوشی سامسونگ Galaxy S20 کار پیچیده‌ای محسوب می‌شود و از تعمیرات حساسی است که به هیچ عنوان نباید توسط هر فرد کم تجربه‌ای انجام گیرد. تعمیر صفحه شکسته گلکسی S20 یا با تعویض کامل پنل تاچ ال سی دی این گوشی انجام می‌شود و یا از طریق تعویض گلس شکسته نمایشگر آن قابل انجام خواهد بود که باید با استفاده از دستگاه های خاص و نظارت یک کارشناس مجرب صورت پذیرد.

با خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعمیرات گوشی های سامسونگ از قبیل تعمیر صفحه نمایش شکسته گلکسی اس 20 را با اطمینان کامل از کیفیت و همچنین صرف کمترین هزینه انجام دهید. تمام تعمیراتی که در این مرکز روی گوشی مشتریان انجام می‌شوند دارای تضمین کیفیت بوده و همچنین قطعات تعویض شده گوشی متقاضیان هم از نظر اورجینال بودن گارانتی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان یا ثبت سفارش غیر حضوری می‌توانید با شماره 02177921002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه