رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون را بشناسید!

  • تاریخ انتشار : مرداد ۲۳, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

آیفون های اپل با اینکه قیمت بالایی دارند یکی از پرطرفدارترین گوشی های فعلی بازار هستند و کاربران زیادی از این اسمارتفون های فوق‌العاده استفاده می‌کنند. با توجه به این موضوع طبیعتا درخواست و آمار تعمیرات آیفون های اپل هم افزایش پیدا می‌کند. اما تعمیرات رایج این گوشی های موبایل کدامند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل بپردازیم. با آداک فیکس همراه باشید.

تعمیرات سخت افزاری آیفون : مقدمه

درست است که آیفون های اپل گوشی های بسیار با کیفیت و درجه یکی هستند اما این موضوع بدان معنا نخواهد بود که این اسمارتفون ها هیچوقت خراب نمی‌شوند یا مشکلی در عملکردشان به وجود نمی‌آید. از آنجایی که آیفون ها هم از قطعات الکترونیکی ظریف و حساس تشکیل شده‌اند، بنابراین هر لحظه و هر زمان امکان بروز اختلال و مشکل در آن ها و نیازمند شدن به تعمیرات اپل وجود دارد. متاسفانه در اغلب مواقع هم تعمیر آیفون های اپل فقط به صورت سخت افزاری امکانپذیر خواهد بود و شاید در اندک مواردی کاربران با تعمیرات نرم افزاری آیفون ها به مراکز تعمیرات گوشی مراجعه کنند.

اما رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل کدامند؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم مروری بر رایج ترین تعمیرات سخت افزاری داشته باشیم که درخواست انجام آن ها توسط کاربران ارائه می‌شود. سعی می‌کنیم در رابطه با جزئیات هر یک از تعمیرات مذکور شامل نحوه انجام آن، دلایل به وجود آمدن مشکل مرتبط، هزینه تعمیر و غیره هم صحبت هایی داشته باشیم تا شما عزیزان بتوانید اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید. فراموش نکنید آیفون های اپل هم مثل تمام گوشی های اندرویدی دیگر به تعمیرات سخت افزاری نیاز پیدا می‌کنند و صرفا قیمت بالای آن ها بدان معنا نیست که هیچوقت خراب نخواهند شد! با آداک فیکس همراه باشید.

تعویض تاچ ال سی دی آیفون

تعویض تاچ ال سی دی تقریبا رایج ترین و پرتقاضاترین تعمیری است که شاهد انجام آن بر روی آیفون های اپل هستیم. در این تعمیر باید پنل تاچ و ال سی دی گوشی به طور کامل از روی آن جدا شده و با یک پنل جدید جایگزین شود. اما چه زمانی کاربر نیازمند تعویض ال سی دی آیفون می‌شود؟ هر زمان که بنا به هر دلیل مثل وارد شدن ضربه یا فشار به صفحه موبایلتان در عملکرد تاچ یا LCD آن اختلالی به وجود آید می‌بایست تعویض این قطعه در دستور کار قرار گیرد. به عنوان مثال تصور کنید گوشی اپل شما از دستتان افتاده و پس از برخورد با زمین LCD آن سوخته و روشن نمی‌شود یا تاچ گوشی درست کار نمی‌کند.

رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون را بشناسید!

بنابراین یکی از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل مربوط به تعویض تاچ LCD می‌شود. انجام این تعمیر بهتر است توسط یک تعمیرکار با تجربه صورت پذیرد تا خدای نکرده به قاب گوشی و دیگر قطعات سخت افزاری آن فشاری وارد نشود. یکی از مهمترین دغدغه های کاربران برای انجام این تعمیر مربوط به هزینه‌ای می‌شود که باید پرداخت کنند. متاسفانه هزینه تعویض تاچ ال سی دی آیفون های اپل بالاست و در کل این تعمیر از پر هزینه ترین تعمیرات آیفون های اپل محسوب می‌شود. با این وجود روش ها و ترفند هایی برای کاهش هزینه تعویض ال سی دی آیفون های اپل وجود دارد!

به عنوان مثال بکارگیری پنل های غیر اورجینال یا اصطلاحا کپی یکی از این روش هاست که البته استفاده از آن را خیلی توصیه نمی‌کنیم چون پنل های غیر اورجینال و کپی در مقایسه با نمونه های اورجینال به مراتب کیفیت پایین تری دارند. به منظور کاهش هزینه تعمیر LCD و تاچ آیفون خود می‌توانید از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید و با کمترین هزینه یک پنل تاچ ال سی دی اورجینال را روی گوشی اپل خویش نصب کرده و از تضمین 30 روزه کیفیت تعمیرات و همچنین اورجینال بودن ال سی دی بهره‌مند شوید. پس یکی از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل مربوط به تعویض تاچ LCD می‌شود.

تعویض گلس شکسته صفحه آیفون

 تعویض گلس شکسته صفحه نمایش آیفون های اپل یک روش تعمیر خاص و تخصصی است که فقط در برخی مراکز تعمیرات تخصصی اپل قادر به انجام آن خواهید بود. در این روش تعمیر به جای اینکه کل مجموعه تاچ ال سی دی گوشی اپل تعویض گردد، صرفا گلس یا همان شیشه روی پنل تعویض خواهد شد. بدین منظور باید از دستگاه های خاصی استفاده شود و یک کارشناس مجرب هم به طور کامل روی کل مراحل تعمیر نظارت داشته باشد تا در نهایت بهترین نتیجه از تعمیرات مورد نظر حاصل گردد. به همین جهت است که تعویض گلس ال سی دی آیفون های اپل در هر مرکز تعمیراتی قابل انجام نخواهد بود و بدین منظور باید از سرویس نمایندگی های اپل یا مراکزی مثل مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده شود. اما چه زمانی این تعمیر می‌تواند روی گوشی انجام گیرد و تفاوت اصلی آن با تعویض تاچ LCD چیست؟

در تعویض تاچ ال سی دی گوشی به طور کامل پنل تاچ و LCD موبایل تعویض می‌شوند اما در تعویض گلس اینطور نخواهد بود و صرفا شیشه روی پنل مذکور که در حالت پیش فرض بر روی آن پرس شده تعویض می‌گردد. بنابراین تاچ و ال سی دی گوشی به همان صورت فابریک و اورجینال در دستگاه باقی می‌مانند. این تعمیر فقط زمانی روی آیفون های اپل قابل انجام خواهد بود که در اثر ضربه یا فشاری که به صفحه موبایل وارد شده، شکستگی های سطحی روی آن به وجود آیند اما تاچ و ال سی دی گوشی بدون مشکل کار کنند. پس یکی دیگر از تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل که رایج هم هست مربوط به تعویض گلس می‌شود.

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که جایگزین کردن این روش تعمیر با تعویض تاچ ال سی دی دارد مربوط به کاهش هزینه تعمیرات می‌شود. هزینه تعویض گلس شکسته صفحه آیفون های اپل با توجه به مدل آیفون می‌تواند از یک دوم تا یک سوم هزینه تعویض تاچ ال سی دی آن باشد. اما فراموش نکنید که این تعمیر فقط تحت شرایط خاصی که در عملکرد تاچ و LCD گوشی اختلالی ایجاد نشود و صرفا شکستگی هایی روی صفحه موبایل دیده شوند قابل انجام خواهد بود و اگر کوچک ترین اختلالی در عملکرد تاچ LCD گوشی به وجود آید، دیگر نمی‌توان با تعویض گلس مشکل آن را برطرف کرد.

برای انجام این تعمیر هم حتما باید از سرویس مراکزی استفاده شود که اولا به تجهیزات و دستگاه های لازم دسترسی داشته باشند و ثانیا کارشناسان مجربی در آن ها بر پروسه تعمیر نظارت نمایند، در غیر این صورت ممکن است حتی در حین تعمیر به تاچ ال سی دی گوشی آسیب وارد شود و مشکلاتی به وجود آید. برای تعویض گلس شکسته صفحه آیفون خودتان هم می‌توانید از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید و از تضمین کیفیت تعمیرات بهره‌مند شوید و کمترین هزینه را هم در قبال انجام یک تعمیر کاملا مطمئن پرداخت کنید.

تعویض باتری آیفون

یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل مربوط به تعویض باطری می‌شود! تعویض باتری خیلی جای توضیح و صحبت ندارد و بدون تردید همه شما با مفهوم آن آشنا هستید. باتری همه گوشی های موبایل به مرور زمان با افت کیفیت و قدرت شارژدهی همراه خواهد شد و تعویض آن الزامی می‌شود. آیفون های اپل هم از این قاعده مستثنا نیستند. اما نکات مهمی وجود دارند که حتما باید در تعویض باطری گوشی رعایت شوند و ما در مقاله “نکاتی که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها توجه شود!” به طور جامع در مورد این نکات صحبت کردیم.

یکی از مهمترین این نکات مربوط به اورجینال بودن باتری می‌شود. در صورتی که یک باتری اورجینال در گوشی اپل شما نصب نشود، احتمال بروز مشکلات مهمی در گوشی افزایش پیدا می‌کند که زود خالی شدن شارژ، ریستارت شدن بی‌دلیل، احتمال آتش گرفتن باتری و غیره برخی از این موارد هستند. بنابراین برای اطمینان از اورجینال بودن باطری که در گوشی نصب می‌گردد بهتر است از خدمات مرکز تعمیرات موبایلی استفاده کنید که در قبال اورجینال بودن باطری نصب شده در گوشی شما تضمین ارائه می‌کند. در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس این تضمین برای تمام مشتریان ارائه خواهد شد.

اما هزینه تعویض باتری آیفون های اپل که یکی از رایج ترین تعمیرات این اسمارتفون ها هم هست چقدر خواهد بود؟ مقدار هزینه دقیق انجام این تعمیر مثل دیگر گوشی های موبایل با توجه به نوع گوشی تعیین می‌شود اما خوشبختانه در مجموع تعویض باتری آیفون ها خیلی هزینه بردار نیست و حداقل در مقایسه با تعمیرات مثل تعویض تاچ و ال سی دی به مراتب مقرون به صرفه تر خواهد بود. با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعویض باطری گوشی اپل آیفون را هم با بهترین کیفیت و قیمت ممکن انجام دهید.

تعمیر آیفون آب خورده یا خیس شده

اغلب آیفون های جدید اپل ضد آب هستند اما این موضوع بدان معنا نیست که مطلقا هیچوقت این اسمارتفون ها در اثر آب خوردگی و تماس با مایعات دچار مشکل نخواهند شد! هرچقدر هم که یک گوشی طراحی ضد آب دقیقی داشته باشد، همیشه ریسک خراب شدن آن در اثر آب خوردگی وجود دارد و توصیه می‌شود که کاربران تا حد ممکن از تماس مایعات و آب با گوشی خودداری کنند. در آیفون های قدیمی تر که از استاندارد ضد آب پشتیبانی نمی‌کنند هم وضعیت بدتر بوده و آمار خراب شدن آن ها در اثر آب خوردگی به مراتب بالاتر است. اما آیا آیفون آب خورده قابلیت تعمیر دارد؟ تعمیر آیفون آب خورده غیرممکن نیست اما دردسرهای زیادی را در پی خواهد داشت و هر تعمیرکاری هم از پس انجام این تعمیر بر نمی‌آید.

برای اینکه یک آیفون آب خورده تعمیر شود می‌بایست به طور دقیق عملکرد قطعات سخت افزاری مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته و اجزای سالم و سوخته دستگاه از هم تفکیک شوند. این عیب یابی به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست و فقط تعمیرکاران حرفه‌ای قادر به انجام آن خواهند بود. بعد از شناسایی قطعات معیوب باید تعمیرات لازم روی آن ها صورت گرفته و برخی قطعات هم تعویض شوند. سپس گوشی برای مدت زمام حداقل 24 ساعت بررسی و تست خواهد شد و در نهایت به مشتری تحویل داده می‌شود.

رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون را بشناسید!

اما هزینه تعمیر آیفون آب خورده چقدر است؟ متاسفانه هزینه دقیق انجام این تعمیر تا قبل از باز کردن دستگاه و شناسایی قطعاتی که باید در آن تعویض و تعمیر شوند قابل تخمین نخواهد بود. اما در اغلب مواقع هزینه تعمیرات موبایل های آب خورده بالاست و با توجه به شدت آب خوردگی هم مقدار این هزینه تغییر پیدا می‌کند. طبیعتا هرچقدر قطعات بیشتری در گوشی سوخته باشند و نیاز به تعویض و تعمیر داشته باشند، هزینه تعمیر هم افزایش می‌یابد و هرچقدر تعداد این قطعات کمتر باشد، هزینه تعمیر هم کمتر می‌شود.

خوشبختانه با خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آدام فیکس می‌توانید تعمیر گوشی آب خورده خود را با صرفا کمترین هزینه انجام دهید و همچنین از ضمانت 30 روزه کیفیت تعمیرات هم بهره‌مند گردید که به جزئت مدعی می‌شویم توسط هیچ مرکز تعمیرات دیگری ارائه نخواهد شد. در نظر داشته باشید که برای تعمیر کردن آیفون هایی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده‌اند به هیچ عنوان نمی‌توان به هر تعمیرکاری اعتماد کرد و بارها دیده شده که تعمیرکاران بعد از باز کردن گوشی متقاضیان مدعی شده‌اند که قادر به تعمیر موبایل آن ها نیستند. پس از همان ابتدای کار برای تعمیر موبایل اپل آب خورده خودتان از سرویس یک مرکز تعمیرات خوب و قابل اعتماد مثل آداک فیکس استفاده کنید.

تعمیر مشکل ریستارت شدن آیفون

ریستارت شدن خودکار آیفون های اپل یکی دیگر از مشکلات رایجی است که کاربران با آن رو به رو می‌شوند و عموما هم به بستر سخت افزاری موبایل مربوط خواهد شد. بنابراین می‌توان از این مشکل و تعمیر آن هم به عنوان یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل یاد کرد. البته همیشه توصیه می‌کنیم در صورتی که با مشکل ریستارت شدن خودکار آیفون رو به رو شدید، راه حل های نرم افزاری را تست کنید و در صورتی که این راه خل ها نتیجه مناسب را در پی نداشتند به تعمیرات سخت افزاری روی آورید.

در اغلب مواقع دلیل بروز اینگونه مشکلات ناشی از ایجاد باگ و اختلال در عملکرد مدار پاور و شارژ گوشی خواهد بود و با تعویض چند IC یا انجام برخی تعمیرات تخصصی دیگر برطرف می‌گردد. همچنین در برخی مواقع هم احتمال دارد بتوانید با تعویض باتری هم مشکل ریستارت شدن خودکار آیفون را برطرف سازید. بنابراین برای عیب یابی و رفع این مشکل باید گوشی توسط یک تعمیرکار خوب باز شده و اجزای سخت افزاری معیوب آن شناسایی و تعمیر شوند که این امر نیازمند تخصص و تجربه خواهد بود.

رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون را بشناسید!

در رابطه با هزینه انجام این تعمیر باید بگوییم که مقدار دقیق آن به میزان و نوع خرابی بستگی دارد که در گوشی و قطعات آن به وجود آمده است اما عموما تعمیر گوشی اپلی که به طور خودکار ریستارت می‌شود خیلی هزینه بردار نیست و حداقل در مقایسه با تعویض تاچ ال سی دی هزینه کمتری دارد. بنابراین خیلی نگران هزینه تعمیرات نباشید. ضمن اینکه شما با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعمیرات اپل را با مقرون به صرفه ترین قیمت ممکن انجام دهید.

اما دلیل اینکه گوشی های اپل گاها با مشکل ریستارت شدن خودکار رو به رو می‌شوند چیست؟ دلیل این مسئله می‌تواند با عواملی مثل آب خوردگی، اتمام عمر مفید باتری و فاسد شدن آن، وارد شدن فشار و ضربه به گوشی و آسیب دیدن قطعات سخت افزاری آن و سایر موارد این چنینی ارتباط داشته باشد. در نظر داشته باشید که آیفون های اپل گوشی های بسیار دقیق، حساس و با کیفیتی هستند و برای تعمیر آن ها فقط باید از سرویس مراکز تعمیرات تخصصی موبایل و کارشناسان با تجربه استفاده کرد که تمام استانداردهای لازم را در حین تعمیر رعایت می‌کنند.

تعمیر مدار و سوکت شارژ

یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل مربوط به تعمیر سوکت شارژ گوشی یا مدار پاور آن در شرایطی می‌شود که موبایل کاربر بعد از اتصال شارژر، شروع به شارژ شدن نمی‌کند! به عنوان مثال تصور کنید گوشی اپل خودتان را به شارژر می‌زنید اما گوشی شارژ نمی‌شود! عموما مشکل شارژ نشدن گوشی اپل ناشی از خراب بودن سیم شارژر یا بروز اختلال در عملکرد آداپتور است و شاید اصلا هیچ ارتباطی به خود گوشی نداشته باشد. بنابراین ابتدا مراحلی که در مقاله “آموزش رفع مشکل شارژ نشدن آیفون” به آن ها اشاره کردیم را انجام دهید و اگر مطمئن شدید که مشکل سخت افزاری است به دنبال تعمیرات باشید.

خوشبختانه هزینه تعمیر گوشی آیفون در حالتی که به درستی شارژ نشود خیلی بالا نخواهد بود. عموما در این شرایط با تعویض سوکت شارژ مشکل رفع می‌شود یا برخی اقدامات و تعمیرات خاص روی مدار شارژ و فلت شارژ گوشی می‌تواند مشکل را برطرف سازد. بنابراین ذر این شرایط نگران هزینه تعمیر گوشی اپل نباشید! نکته مهمی که در انجام این تعمیر باید به آن بیشترین اهمیت را بدهید مربوط به تجربه و تخصصی تعمیرکاری می‌شود که قرار است موبایل شما را تعویض نماید. عموما تعمیرکاران عادی از پس انجام تعمیرات روی برد و فلت شارژ بر نمی‌آیند و صرفا قادر به تعویض سوکت شارژ هستند.

به همین جهت اکیدا توصیه داریم که اختلال هایی مثل شارژ نشدن گوشی را فقط با استفاده از سرویس مراکزی برطرف سازید که در این راستا تضمین کیفیت تعمیرات ارائه می‌کنند. بارها دیده شده که کاربران هزینه های گزافی را صرف تعمیرات سخت افزاری آیفون و تعمیر سوکت شارژ این گوشی ها می‌کنند و ظرف چند روز همه چیز به حالت اول برگردانده می‌شود و دوباره مشکلات مذکور نمایان خواهند شد. با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس می‌توانید تعمیر مدار شارژ گوشی اپل خودتان را با بهترین قیمت و کیفیت انجام دهید و از تضمین 30 روزه کیفیت کار هم بهره‌مند شوید.

تعویض قاب پشت آیفون

قاب پشت آیفون های جدید از جنس شیشه طراحی شده و بدین ترتیب ظاهری بسیار زیبا دارد و مقاومت بالایی را هم در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز ارائه خواهد کرد، اما شیشه‌ای بودن قاب پشت گوشی سبب می‌‌شود که حساسیت آن در برابر ضربه به شدت افزایش یابد و اتفاق هایی مثل افتادن گوشی از دست کاربر یا وارد شدن هرگونه فشار روی قاب گوشی منجر به شکستن یا ترک برداشتن آن شود. تعویض قاب پشت آیفون ها در مدل های قدیمی ترشان هم انجام می‌شود اما آمار و تقاضای انجام این تعمیر ر مدل های قدیمی گوشی های اپل به مراتب کمتر از مدل های جدیدتر خواهد بود. اما هزینه تعویض کردن قاب پشت آیفون ها چقدر است؟

هزینه دقیق تعویض قاب پشت آیفون های اپل با توجه به نوع و مدل گوشی متغیر خواهد بود و طبیعتا در آیفون های جدیدتر قیمت گران تری نسبت به مدل های قدیمی دارد. همچنین برای تعویض قاب آیفون های جدید باید مراحل پیچیده‌تر و حساس تری هم طی شوند. بنابراین هزینه تعویض قاب آیفون های جدیدتر نسبت به مدل های قدیمی بیشتر خواهد بود. اما تحت هر شرایط هزینه این تعمیر آنقدرها زیاد نیست که نگران کننده باشد و هزینه انجام آن در حد معقولانه‌ای قرار دارد.

اما گذشته از این موضوع باید به کیفیت قابی که در گوشی نصب می‌شود هم دقت کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی قاب پشت آیفون های اپل هم شامل مدل های اصل و تقلبی می‌شود و باید در حین نصب آن ها از مدل های اصلی استفاده به عمل آید تا خیلی زود روی آن ها خط و خش ایجاد نشود. به همین جهت توصیه داریم برای انجام این تعمیر که یکی از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل است فقط از سرویس مراکز تعمیر تخصصی اپل استفاده نمایید. در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید این تعمیر را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت انجام دهید.

تعویض دوربین آیفون

نوبت به یکی دیگر از رایج ترین و البته آزاردهنده‌ترین تعمیرات سخت افزاری گوشی های اپل می‌رسد که تعویض دوربین نام دارد! عموما دوربین آیفون های اپل خود به خود دچار مشکل نمی‌شود و عامل خارجی در بروز اختلال عملکرد دوربین این اسمارتفون ها تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال افتادن گوشی از دست کاربر و شکستن لنز دوربین دستگاه یا آسیب دیدن قطعات داخلی آن در اثر فشاری که به موبایل وارد شده از رایج ترین عواملی هستند که می‌توانند روی عملکرد دوربین گوشی تاثیر منفی بگذارند و منجر به خراب شدن آن شوند.

رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون را بشناسید!

در تعویض دوربین آیفون های اپل باید به چند نکته توجه داشت! اول اینکه دوربین جدید نصب شده در دستگاه باید حتما با کیفیت، اصل و اورجینال باشد، در غیر این صورت مشکلات زیادی را برایتان در پی خواهد داشت و کیفیت قبل را ارائه نمی‌کند. به همین جهت اکیدا توصیه داریم در زمان تعویض دوربین گوشی اپل خود حتما تضمین اورجینال بودن لنز جدید را از تعمیرکار دریافت کنید. مسئله بعدی مربوط به استفاده از تجهیزات مناسب و رعایت استانداردهای لازم در انجام این تعمیر می‌شود. این مسئله مستقیما روی کیفیت و نتیجه تعمیر تاثیرگذار خواهد بود و باید به آن توجه ویژه شود.  در مورد هزینه تعویض دوربین آیفون های اپل هم باید بگوییم که این مسئله با توجه به نوع و مدل گوشی و مشخصات دوربین آن تعیین می‌شود.

طبیعتا قیمت ماژول دوربین آیفون های قدیمی تر ارزان قیمت تر از آیفون های جدیدتر خواهد بود و هرچقدر دوربین یک آیفون کیفیت بیشتری داشته و جدیدتر باشد، قیمت بالاتری هم دارد. مقدار هزینه و قیمت ماژول دوربین آیفون های جدید و اخیر اپل می‌تواند تا چندین میلیون تومان هم باشد. بنابراین هزینه دقیق تعمیر و تعویض دوربین آیفون های اپل فقط و فقط با توجه به مدل گوشی قابل تخمین خواهد بود اما در مجموع این هزینه در حد متوسطی قرار دارد و به اندازه هزینه تعویض تاچ LCD نیست. با سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعمیرات دوربین آیفون های اپل را با صرف کمترین هزینه و تضمین اورجینال بودن ماژول جدید و کیفیت تعمیرات انجام دهید.

تعمیر برد آیفون

یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل مربوط به تعمیر برد می‌شود که عموما به دلیل آب خوردگی باید انجام گیرد اما گاها هم ممکن است خود به خود اختلال هایی در عملکرد مادربرد موبایل به وجود آید. متاسفانه تقریبا 90 درصد تعمیرکاران در بازار آزاد قابلیت تعمیر کردن برد آیفون های اپل را ندارند و این تعمیر تخصصی فقط باید به دست کارشناسان مجرب و تعمیرکاران مورد تایید اپل انجام گیرد. تعمیر برد آیفون عموما به دو صورت انجام می‌شود. در حالت اول برد به طور کامل تعویض خواهد شد و در حالت دوم برد و مدارهای روی آن عیب یابی و تعمیر می‌شوند.

حالت اول ساده ترین روش تعمیر مادربرد است و طبیعتا هزینه بالایی خواهد داشت و نیاز به دانش زیادی ندارد! در این روش باید یک مادربرد جدید خریداری شده و جایگزین مادربرد قبلی گوشی شود. متاسفانه قیمت مادربرد آیفون های اپل بسیار بالاست و اگر قرار باشد که برد گوشی تعویض شود، کاربر باید هزینه گزافی در قبال انجام این کار پرداخت کند. اما در حالت دوم که عیب یابی و تعمیر روی مادربرد و مدارهای آن انجام می‌گیرد، هزینه تعمیرات کاهش می‌یابد چون نیاز به تعویض کردن مادربرد و خرید یک برد حدید وجود ندارد و در بدترین حالت فقط برخی اجزای روی برد تعویض خواهند شد.

همانطور که گفتیم متاسفانه 90 درصد تعمیرکاران توانایی انجام تعمیرات تخصصی روی مادربرد آیفون های اپل را ندارند و به همین جهت برای انجام این کار باید از خدمات افراد با تجربه و تعمیرکاران مجرب استفاده شود. با بکارگیری خدماتی که مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس ارائه کرده می‌توانید برد گوشی آیفون خودتان را با کمترین هزینه و با استفاده از به روز ترین متدهای روز دنیا انجام دهید و از یک تعمیر مطمئن، کم هزینه و بدون دردسر لذت ببرید. پس یکی دیگر از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون مربوط به تعمیر مادربرد گوشی می‌شود.

تعویض اسپیکر آیفون اپل

یکی دیگر از تعمیرات سخت افزاری نسبتا رایجی که در آیفون های اپل انجام می‌شود مربوط به تعویض کردن اسپیکر های آن خواهد بود. این اسپیکر می‌تواند مربوط به بلندگوی اصلی موبایل یا اسپیکر مکالمه آن باشد. مشکلاتی مثل خش خش کردن صدا، پخش نشدن هیچ صدایی از سمت گوشی یا افت کیفیت صدا و شدت آن همگی می‌توانند نشان دهنده که در عملکرد اسپیکر موبایل اپل اختلال و مشکلی به وجود آمده است. عموما در 90 درصد مواقع مشکلات اسپیکر آیفون ها خود به خود ایجاد نمی‌شوند و به دلیل عوامل جانبی صورت می‌پذیرند.

یکی از اصلی ترین عواملی که می‌تواند در این راستا موثر بوده و منجر به بروز اختلال در عملکرد اسپیکر موبایل اپل شود، آب خوردگی خواهد بود. نفوذ آب به داخل مجرای اسپیکر گوشی می‌تواند خش خش در آن به وجود آورد یا شدت صدا و کیفیت آن را کاهش دهد. وارد شدن ضربه به گوشی هم از دیگر عواملی است که می‌تواند در عملکرد اسپیکر موبایل اختلال ایجاد کند. خوشبختانه هزینه تعویض اسپیکر آیفون های اپل بالا نیست و این تعمیر که از رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون ها به شمار می‌روند پر هزینه نخواهد بود.

اما کیفیت اسپیکر هایی که در گوشی اپل شما نصب می‌شوند بدون تردید حائز اهمیت هستند و شما باید به این موضوع توجه داشته باشید. بهتر است برای تعویض اسپیکر گوشی آیفون از سرویس مراکز تعمیرات تخصصی موبایلی استفاده کنید که اورجینال و اصل بودن اسپیکر جدید نصب شده در گوشی را تضمین می‌کنند. با خدمات مرکز تعمیرات آداک فیکس می‌توانید علاوه بر بهره‌مند یاز تضمین اورجینال بودن اسپیکر گوشی و دریافت ضمانت 30 روزه کیفیت تعمیرات، تعویض اسپیکر را با کمترین هزینه در گوشی های اپل انجام دهید.

آداک فیکس و تعمیرات سخت افزاری آیفون اپل

همانطور که مشاهده کردید سعی کردیم در این مطلب به معرفی رایج ترین تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل بپردازیم. تعمیراتی که نام بردیم تقریبا از شایع ترین تعمیرات سخت افزاری موبایل های آیفون هستند، اما چرا توصیه داشتیم که این تعمیرات را به کارشناسان آداک فیکس واگذار کنید؟ مزیت هایی سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس چیست و چرا با استفاده از سرویس این مرکز می‌توانید یک تعمیر مطمئن را روی آیفون خود انجام دهید؟ برخی از اصلی ترین مزیت های سرویس آداک فیکس و انجام تعمیرات آیفون در این شرکت به شرح زیر هستند:

  • تضمین کیفیت تعمیرات: تمام تعمیراتی که در آداک فیکس و به دست کارشناسان این مرکز انجام می‌گردد مشمول 30 روز تضمین کیفیت خواهند بود و بدین ترتیب خیال مشتری از بابت کیفیت تعمیرات راحت می‌شود. در صورت بروز هرگونه مشکل مرتبط در گوشی طی این بازه زمانی، تعمیر دوباره به طور رایگان صورت می‌پذیرد.
  • قطعات اورجینال: تمام قطعاتی که در مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس در گوشی مشتریان نصب می‌شوند اورجینال، اصل و OEM هستند و بهترین کیفیت را دارند. بدین ترتیب خیال مشتری از بابت کیفیت قطعه تعویض شده موبایل خود راحت می‌شود. نصب قطعات کپی فقط با درخواست مشتریان و برای کاهش هزینه تعمیرات در گوشی انجام خواهد شد.
  • تجهیزات و لوازم مدرن: در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس مدرن ترین و به روز ترین تجهیزات موجود بوده و تعمیرات موبایل مشتریان با استفاده از این تجهیزات انجام خواهد شد تا تمام استانداردهای لازم در حین تعمیر رعایت شده و نتیجه تعمیر در بهترین سطح ممکن قرار گیرد.
  • تعمیرکاران با تجربه: کارشناسانی که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس فعال هستند و تعمیر گوشی مشتریان را انجام می‌دهند از حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران کشور بوده و تمام دوره های پیشرفته تعمیرات موبایل اپل را با بهترین نمرات پشت سر گذاشته‌اند. بنابراین شما می‌توانید تعمیر گوشی اپل خود را بدون نگرانی به این کارشناسان واگذار کنید.
  • هزینه مناسب: تعرفه هایی که در آداک فیکس برای انجام تعمیرات روی گوشی مشتریان در نظر گرفته شده به مراتب مقرون به صرفه تر از تعریف انجام تعمیرات مشابه در مراکز دیگری است مه حتی در قبال انجام تعمیرات خود گارانتی هم ارائه نمی‌کنند.
  • سرعت عمل بالا: تیم آداک فیکس سعی دارد تا تمام سفارشات مشتریان و تعمیرات موبایل متقاضیان را در کوتاهترین زمان ممکن تکمیل کند. بنابراین اگر به دنبال یک تعمیر سریع و مطمئن و کم هزینه هستید، آداک فیکس بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.

با توجه به مزیت های فوق مسلما استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌تواند یک رویکرد معقولانه و درست برای انجام تعمیرات سخت افزاری آیفون های اپل باشد. شما با استفاده از خدمات این مرکز می‌توانید تعمیرات گوشی خود را به طور کاملا مطمئن انجام دهید و از تضمین کیفیت تعمیرات و اورجینال بودن قطعات بهره‌مند شوید و کمترین هزینه را هم در قبال انجام تعمیر بر روی موبایل خود پرداخت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان یا حتی ثبت سفارش تلفنی می‌توانید با شماره 02177921002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه