تعمیر ال سی دی آیفون 11 با تضمین کیفیت

  • تاریخ انتشار : مرداد ۲۱, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

یکی از رایج ترین تعمیراتی که روی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) انجام می‌شود، تعمیر ال سی دی است. در تعمیر LCD ممکن است نیاز شود که صفحه نمایش دستگاه به طور کامل تعویض گردد یا در برخی مواقع هم احتمال دارد با تعویض گلس و بدون نیاز به تعویض کامل پنل نمایشگر گوشی مشکل را رفع کرد. با خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعمیر ال سی دی آیفون 11 اپل را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهید. با آداک فیکس همراه شوید.

اجزای تشکیل دهنده ال سی دی آیفون

قبل از هر چیز می‌خواهیم شما را با اجزای تشکیل دهنده پنل ال سی دی آیفون های اپل آشنا کنیم. خیلی از افراد تصور دارند که این پنل به سادگی از یک لایه چراغ های LED و در نهایت خود ال سی دی و تاچ گوشی تشکیل شده است اما در واقع اینطور نیست و اجزای تشکیل دهنده پنل ال سی دی گوشی های اپل و آیفون 11 به مراتب پیچیده‌تر و بیشتر از این موارد هستند. اولین عضو اصلی و مهم این پنل، چارچوب یا همان فریم اصلی آن است. فریم ال سی دی در واقع تمام قطعات آن را در قالب یک مجموعه واحد در کنار هم نگه می‌دارد. در برخی مواقع محدود ممکن است تعمیر ال سی دی آیفون 11 صرفا با تعویض فریم انجام شود!

دو عوض مهم بعدی این پنل به ترتیب ال سی دی و تاچ هستند. دقت داشته باشید که هر یک از این دو یک عضو مستقل محسوب می‌شوند اما با ضخامت بسیار ناچیز روی هوم سوار شده‌اند و عملا امکان جداسازی آن ها از هم وجود ندارد. در اغلب مواقعی که کاربران برای تعمیر LCD آیفون 11 اپل به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه می‌کنند در عملکرد یکی از این دو قطعه اختلال به وجود آمده است. عضو بعدی پنل مذکور گلس است! گلس ال سی دی در واقع یک لایه شیشه محافظ خواهد بود که روی پنل LCD گوشی نصب شده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند.  عموما جنس این گلس از شیشه ضد خش (گوریلاگلس) در نظر گرفته می‌شود.

در برخی مواقع ممکن است در اثر ضربه یا فشاری که به صفحه نمایش گوشی وارد شده، صرفا این گلس بشکند و اما دیگر اجزای پنل از قبیل تاچ و ال سی دی آن سالم باشند که در این شرایط می‌توان مشکل را با تعویض گلس شکسته صفحه iPhone 11 برطرف ساخت. آخرین عضو مجموعه مذکور هم یک شیلد فلزی است که پشت پنل تاچ LCD نصب می‌شود و وظیفه جداسازی این عضو از دیگر قطعات سخت افزاری و تسریع خنک کاری را بر عهده دارد. بنابراین ساختار پنل تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل و اسمارتفون هایی مثل iآیفون 11 اپل به مراتب پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور دارید. ضمنا اجزایی مثل تاچ و ال سی دی گوشی خود از لایه های خاص و بستر های سخت افزاری میکرومتری تشکیل می‌شوند که بسیار حساس و دقیق هستند.

تعمیر ال سی دی آیفون 11 اپل

متاسفانه تعمیر ال سی دی آیفون 11 یکی از رایج ترین تعمیراتی است که روی این اسمارتفون انجام می‌شود و هر روز چندین کاربر تقاضای انجام این تعمیر را ارائه می‌کنند. در تعمیر LCD این گوشی باید با توجه به شرایط از یک رویکرد و روش خاص استفاده شود و اینطور نیست که همیشه صرفا با تعویض پنل تاچ LCD مشکل نمایشگر دستگاه برطرف گردد. تاچ ال سی دی آیفون های اپل و iPhone 11 هم شرایط مشابهی دارد. برخی از اصلی ترین حالت های خراب شدن صفحه نمایش iPhone 11 اپل به شرح زیر است:

  • شکستن صفحه آیفون: به جرئت می‌گوییم 80 درصد کاربرانی که تعمیر صفحه نمایش iPhone 11 به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه می‌کنند به دلیل افتادن گوشی از دستشان و شکستن صفحه موبایل نیازمند انجام تعمیرات روی ال سی دی آیفون خود هستند. بنابراین اگر می‌خواهید این اتفاق برای شما رخ ندهد، همیشه به خوبی از گوشی خود مراقبت کنید و در مکان های شلوغ که احتمال آسیب دیدن موبایل و افتادن آن از دستتان بالاست، گوشی را از کیف یا جیب خود خارج نکنید. در مواقعی که صفحه نمایش گوشی بشکند باید با توجه به شرایط از روش تعمیر خاصی استفاده کرد. روش تعمیر اول حالتی است که در آن کل پنل تاچ ال سی دی گوشی تعویض خواهد شد و روش دوم مربوط به شرایط خواهید بود که صرفا گلس روی صفحه نمایش و پنل تاچ LCD موبایل تعویض می‌گردد. در ادامه مقاله و بخش های بعدی به طور کامل در رابطه با جزئیات این دو روش تعمیر ال سی دی آیفون 11 صحبت خواهیم کرد.
  • روشن نشدن صفحه آیفون: روشن نشدن صفحه آیفون یا سیاه شدن کامل آن عموما به دلیل سوختن صفحه نمایش یا همان پنل تاچ ال سی دی رخ می‌دهد و تقریبا در 99 درصد مواقع هم عامل جانبی باعث بروز این حالت در آیفون های اپل خواهد شد. به بیان دیگر اینطور نیست که صفحه موبایل اپل شما خود به خود و بدون دلیل خاموش و سیاه شود و دیگر روشن نگردد! در اغلب مواقع مواردی مثل وارد شدن ضربه به صفحه نمایش یا آب خوردگی منجر می‌شوند که پنل تاچ LCD آیفون بسوزد و قابلیت روشن شدن را نداشته باشد. البته در برخی مواقع هم ممکن است بروز این حالت ناشی از درست کار نکردن باتری، اختلال در مدار پاور یا حتی اختلال در عملکرد برد و قطعات روی آن باشد.
  • کار نکردن تاج: یکی دیگر از حالت های شایع خراب شدن صفحه نمایش آیفون های اپل مربوط به کار نکردن تاچ می‌شود! تصور کنید صفحه موبایل آیفون 11 شما روشن می‌شود و بدون مشکل محتوا بر روی آن به تصور کشیده خواهد شد اما تاچ موبایل درست کار نمی‌کند و عکس‌العمل لازم را در ازای دستورات لمسی کاربر ارائه نمی‌نماید! متاسفانه در اینگونه مواقع تعمیر ال سی دی آیفون 11 فقط با تعویض کردن کل پنل تاچ و LCD قابل انجام خواهد بود و اینطور نیست که صرفا بتوان با تعویض تاچ مشکل صفحه نمایش موبایل را برطرف ساخت.

حالت های مذکور از شایع ترین حالت های خراب شدن صفحه نمایش یا همان پنل تاچ LCD آیفون 11 اپل هستند. تحت هر شرایط با توجه به خرابی که در گوشی به وجود آمده، می‌تواند تعمیرات صفحه نمایش iPhone 11 را به دو شیوه انجام داد! به بیان دیگر تعمیر ال سی دی آیفون 11 از دو. حالت خارج نیست! این تعمیر یا با تعویض کامل پنل تاچ LCD انجام می‌شود و یا صرفا با تعویض کردن گلس روی ال سی دی موبایل امکانپذیر خواهد بود.

تعویض گلس ال سی دی

یکی از روش های تخصصی و پیشرفته تعمیرات صفحه نمایش آیفون های اپل و آیفون 11 این شرکت مربوط به تعویض گلس می‌شود. همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره داشتیم، روی پنل تاچ LCD آیفون 11 با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده و این شیشه عضوی از پنل تاچ ال سی دی گوشی محسوب می‌شود. در برخی مواقع ممکن است ضربه یا فشاری به موبایل اپل وارد شود که منجر گردد این گلس بکشند اما به تاچ و LCD گوشی آسیبی وارد نشود! در اینگونه مواقع حالتی نسبتا عجیب در صفحه موبایل به وجود می‌آید که به موجب آن تاچ و LCD گوشی علیرغم شکستگی و ترک های روی صفحه بدون مشکل کار می‌کنند!

در صورتی که این شرایط در گوشی و صفحه نمایش آن به وجود آید می‌توان تعمیر ال سی دی آیفون 11 را بدون نیاز به تعویض کامل پنل تاچ LCD و صرفا با تعویض کردن گلس روی صفحه موبایل انجام داد. در نظر داشته باشید که این روش تعمیر فقط در شرایطی قابل استفاده است که مطمئن باشید هیچ اختلالی در عملکرد تاچ و LCD به وجود نیامده و این مسئله توسط یک تعمیرکار و کارشناس با تجربه هم تایید شود. حتی اگر کوچک ترین اختلالی در عملکرد یکی از دو قطعه مذکور (تاچ یا ال سی دی آیفون) به وجود آمده باشد، دیگر نمی‌توان با تعویض گلس مشکل صفحه موبایل را برطرف کرد و باید به طور کامل پنل تاچ LCD گوشی تعویض گردد. اما در تعویض گلس ال سی دی آیفون چه مراحلی طی می‌شود؟ این مراحل به شرح زیر هستند:

تعمیر ال سی دی آیفون 11 با تضمین کیفیت

  • مرحله 1: در مرحله اول باید پنل تاچ ال سی دی گوشی که گلس روی آن شکسته با احتیاط و توسط یک تعمیرکار خوب از دستگاه جدا شود. انجام این مرحله باید با دقت بالایی صورت پذیرد که قطعات شکسته گلس به تاچ و ال سی دی موبایل آسیبی وارد نکنند.
  • مرحله 2: در این مرحله باید قطعات شکسته گلس از روی صفحه گوشی جدا شوند. انجام این کار با ترفند های خاصی صورت می‌پذیرد و نیاز به دقت بسیار بالایی دارد چون اگر این دقت صرف نشود، احتمال آسیب دیدن پنل تاچ LCD موبایل افزایش یافته و در نتیجه ممکن است آسیب به تاچ و LCD گوشی وارد شود.
  • مرحله 3: در مرحله سوم با استفاده از دستگاه های خاصی یک گلس جدید روی پنل تاچ LCD آیفون 11 پرس می‌شود. دستگاهی که باید برای انجام این کار مورد استفاده قرار گیرد یک دستگاه خاص است که خیلی از تعمیرکاران به آن دسترسی ندارند. به همین جهت در هر مرکز تعمیرات موبایلی نمی‌توانید تعمیر ال سی دی آیفون 11 را با تعویض گلس انجام دهید.
  • مرحله 4: در مرحله چهارم باید با استفاده از دستگاه خاص دیگری از فضای مابین گلس و پنل ال سی دی آیفون حباب زدایی به عمل آید. حباب زدایی سبب می‌شود که حباب های هوایی که به طور ناخواسته در فضای مابین گلس جدید و LCD موبایل به وجود آمده‌اند از بین بروند.
  • مرحله 5: پس از انجام مراحل فوق نوبت به مرحله آخر می‌رسد که در واقع مربوط به نصب پنل تاچ ال سی دی گوشی روی آن خواهد بود. این مرحله کار هم به دست یک تعمیرکار با تجربه صورت می‌پذیرد.

بنابراین تعویض گلس ال سی دی آیفون 11 اپل کار آسانی نیست و هر تعمیرکاری به راحتی از پس انجام آن بر نمی‌آید. برای انجام این تعمیر حتما باید از دستگاه های خاصی کمک گرفته شود و کل پروسه تعمیر هم باید به طور دائم مانیتور گردد تا بهترین نتیجه از آن به دست آید. به همین جهت است که همیشه توصیه می‌کنیم برای تعمیر ال سی دی آیفون 11 فقط از سرویس مراکز تعمیرات موبایلی استفاده کنید که قابل اعتماد هستند. مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌تواند در این راستا یکی زا بهترین گزینه ها برای انتخاب باشد. تمام تعمیرات در این مرکز با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و به دست کارشناسان مجرب صورت گرفته و تمام استانداردهای اصلی نمایندگی های رسمی اپل در آن رعایت می‌شوند تا بهترین نتیجه قابل دستیابی باشد.

تعویض تاچ ال سی دی

روش قبلی که مربوط به تعویض گلس شکسته صفحه گوشی می‌شد همیشه قابل استفاده نیست و تقریبا در مواقع محدودی می‌توان از آن روش برای رفع مشکل و تعمیر ال سی دی آیفون 11 استفاده کرد. در اغلب مواقعی که در عملکرد تاچ LCD گوشی های اپل مشکل و اختلال به وجود می‌آید صرفا باید با تعویض تاچ . ال سی دی این مشکل را برطرف ساخت و آیفون 11 هم از این قاعده مستثنا نیست! در نظر داشته باشید که در این روش تعمیر باید به طور کامل پنل تاچ و LCD موبایل تعویض شوند. مراحل انجام این تعمیر به مراتب ساده تر از روش قبل خواهد بود اما در انجام آن نکات مهمی هم وجود دارند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرند.

مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود مربوط به اورجینال بودن پنل تاچ ال سی دی جدیدی خواهد بود که روی گوشی نصب می‌شود. از آنجایی که در تعویض تاچ ال سی دی آیفون 11 این پنل به طور کامل با یک پنل جدید جایگزین خواهد شد، کیفیت پنل جدید و تعویض شده دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متاسفانه این روزها در بازار نمونه های غیر اورجینال زیادی از تاچ LCD گوشی های مختلف از قبیل آیفون 11 عرضه شده‌اند و خیلی از تعمیرکاران از این نوع پنل ها در گوشی های مشتریان استفاده می‌کنند که به مراتب قیمت پایین تر و کیفیت کمتری در مقایسه با نمونه اصلی و اورجینال دارند.

بنابراین اینکه شما مطمئن باشید تعمیرکار مورد نظرتان از یک پنل اورجینال در گوشی استفاده می‌کند اهمیت بالایی خواهد داشت و اولین شرط در انجام موفقیت آمیز و با کیفیت تعمیر ال سی دی آیفون 11 تلقی می‌شود. بهترین راه برای اطمینان از این مسئله آن است که از سروی مراکز تعمیراتی استفاده کنید که در قبال اورجینال بودن قطعه نصب شده موبایلتان تضمین ارائه می‌کنند. در مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس این موضوع مورد توجه قرار گرفته و تمام قطعات تعویضی گوشی مشتریان مشمول ضمانت اورجینال بودن و کیفیت هستند.

نکات مهم دیگر مثل تجربه تعمیرکاری که قرار است پنل تاچ LCD موبایل شما را تعویض کند و همچنین ابزارهایی که وی از آن ها استفاده می‌کند هم از دیگر موضوعات حائز اهمیتی هستند که می‌توانند مستقیما روی کیفیت تعمیر و نتیجه نهایی آن تاثیرگذار باشند. سعی کنید از سرویس تعمیرکاران با تجربه برای تعمیر ال سی دی آیفون 11 استفاده کنید و حتما سعی دقت داشته باشید که تعمیرکار از لوازم و تجهیزات به روز و مناسب در تعویض ال سی دی آیفون استفاده نماید، چون این مسئله منجر به کاهش استرس تعمیر و دستیابی به نتیجه بهتر خواهد شد.

تعمیر ال سی دی آیفون 11 با تضمین کیفیت

هزینه تعمیر ال سی دی آیفون 11

نکته مهم بعدی که باید در مورد آن صحبت کنیم مربوط به هزینه تعمیرات ال سی دی و تاچ گوشی اپل آیفون 11 می‌شود. این سوالی است که هر کاربری بعد از بروز مشکل در عملکرد ال سی دی آیفون به ذهنش خطور می‌کند. هزینه تعمیر ال سی دی آیفون 11 با توجه به نوع تعمیری که روی گوشی قابل انجام است متغیر خواهد بود اما در مجموع این تعمیر از گران قیمت ترین و پر هزینه ترین تعمیرات آیفون مذکور محسوب می‌شود! تقریبا گران قیمت ترین قطعه سخت افزاری iPhone 11 صفحه نمایش آن است، پس اگر قرار باشد این قطعه به طور کامل تعویض گردد، طبیعتا هزینه بالایی باید برای خرید قطعه و نصب آن در گوشی پرداخت شود!

البته در اینگونه مواقع می‌توان برای کاهش هزینه تعمیرات ال سی دی از پنل های تاچ ال سی دی غیر اورجینال هم استفاده کرد اما متاسفانه این نوع پنل ها کیفیت بالایی ندارند و نمی‌توانند به اندازه پنل ال سی دی فابریک گوشی بازده داشته باشند. بنابراین خیلی توصیه نمی‌کنیم که از این نوع تاچ و ال سی دی های کم کیفیت در گوشی هایی مثل اپل iPhone 11 استفاده به عمل آورید. امنا اگر بتوان تعمیر صفحه گوشی را با تعویض گلس انجام داد تکلیف چیست؟ آیا این مسئله در هزینه تعمیرات تاثیرگذار خواهد بود؟

خوشبختانه همینطور است! اگر شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانید تعمیر صفحه موبایل آیفون 11 خودتان را صرفا با تعویض گلس انجام دهید، هزینه تعمیرات تقریبا به یک دوم الی یک سوم هزینه تعویض پنل تقلیل می‌یابد! دلیل امر هم کاملا مشخص است! در حالتی که تعویض گلس روی پنل صفحه نمایش گوشی انجام شود، تاچ و ال سی دی فابریک دستگاه تعویض نخواهد شد و عملا نیازی به صرف هزینه برای خرید این قطعه وجود ندارد و صرفا گلس روی پنل تاچ CD فابریک موبایل آیفون تعویض می‌گردد. به همین جهت هزینه تعمیر به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

گارانتی و تعمیرات صفحه نمایش آیفون اپل

بعضی کاربران تصور دارند که چون گوشی آیفون خود را به تازگی خریداری کرده‌اند و گوشی از گارانتی بهره‌مند است می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هزینه و با استفاده از گارانتی به طور رایگان موبایل خود را تعمیر کنند! اما متاسفانه در عمل اینطور نیست و تعمیر ال سی دی آیفون 11 و دیگر آیفون های اپل با استفاده از گارانتی امکانپذیر نخواهد بود اما چرا؟ متاسفانه ضوابط گارانتی به گونه‌ایست که فقط مشکلات سخت افزاری را تحت پوشش قرار می‌دهد که خود به خود در گوشی به وجود آمده باشند!

به عنوان مثال اگر صفحه آیفون شما خود به خود و بدون هیچ دلیل خارجی مثل ضربه خوردن یا آب خوردگی خراب شود، می‌توان با استفاده از گارانتی آن را تعمیر کرد اما اگر افتادن گوشی از دست شما منجر به شکستن صفحه موبایل شود یا تماس گوشی با آب منجر به سوختن ال سی دی یا تاچ گردد، نمی‌توانید از گارانتی برای تعمیر رایگان گوشی استفاده کنید. از آنجایی که تقریبا در 95 درصد مواقع مشکلات پنل تاچ ال سی دی آیفون 11 اپل ناشی از عوامل جانبی هستند، بنابراین استفاده از گارانتی برای تعمیر صفحه موبایل امکانپذیر نیست و شما نمی‌توانید با گارانتی به طور رایگان صفحه آیفون خود را تعمیر کنید.

تعمیر ال سی دی آیفون 11 با تضمین کیفیت

آداک فیکس و تعمیر ال سی دی آیفون 11

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم کاملا مشخص است که تعمیر صفحه نمایش گوشی اپل آیفون 11 کار ساده‌ای نبوده و باید با دقت بسیار بالایی صورت پذیرد. به هیچ عنوان نمی‌توان انجام این تعمیر را به هر تعمیرکار ناشناس و کم تجربه‌ای واگذار کرد. نکات مهمی مثل تجربه تعمیرکار، استفاده از تجهیزات مناسب، رعایت استانداردها و اصول تعمیرات، بکارگیری تاچ LCD اورجینال و خیلی موارد دیگر باید در این تعمیر مورد توجه قرار گیرند. اگر می‌خواهید یک تعمیر کاملا حرفه‌ای و بدون دردسر روی موبایل شما صورت پذیرد، مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس این امکان را برایتان فراهم می‌کند. با بکارگیری خدمات این مرکز از مزیت های زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • ضمانت کیفیت تعمیر: تمام تعمیراتی که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس انجام می‌شود دارای 30 روز گارانتی کیفیت هستند. تعمیر ال سی دی آیفون 11 هم از این قاعده مستثنا نیست و با 30 روز ضمانت کیفیت تعمیرات در آداک فیکس انجام خواهد شد تا خیال مشتری از این بابت راحت باشد.
  • لوازم و تجهیزات مناسب: در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس از مدرن ترین و جدیدترین تجهیزات و لوازم برای تعمیر گوشی مشتریان استفاده می‌شود. این امر علاوه بر افزایش کیفیت تعمیرات منجر به دستیابی به نتیجه بهتر و کاهش استرس روی دیگر قطعات گوشی در حین تعمیر می‌شود.
  • تعمیرکاران با تجربه: تعمیرکارانی که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس فعالیت می‌کنند از مجرب ترین و بهترین تعمیرکاران کشور هستند که تمام دوره های تخصصی تعمیرات آیفون را با بهترین نمره پشت سر گذاشته‌اند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت تعمیر آیفون خود را به کارشناسان این مرکز واگذار کنید.
  • هزینه مناسب: یکی از اصلی ترین اهداف آداک فیکس این است که کاربران بتوانند با کمترین هزینه تعمیراتی از قبیل تعمیر ال سی دی آیفون 11 را انجام دهند. تعریف های تعمیرات در نظر گرفته شده این مرکز به مراتب مقرون به صرفه تر از هزینه تعمیرات در سایر مراکز مشابه خواهند بود.
  • سرعت عمل بالا: تیم آداک فیکس سعی می‌کند تا در سریع ترین زمان ممکن تعمیرات لازم را روی گوشی متقاضیان انجام داده و بدین ترتیب هرچه سریعتر موبایل آن ها را صحیح و سالم پس دهد. عموما تعمیرات تخصصی موبایل تعویض تاچ ال سی دی در آداک فیکس ظرف 2 الی 3 ساعت انجام می‌شود.

موارد فوق تنها بخشی از اصلی ترین مزیت هایی هستند که شما با استفاده از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید از آن ها بهره‌مند شوید. اگر به دنبال مرجعی هستید که با بهترین کیفیت و ارائه ضمانت و البته کمترین هزینه تعمیر ال سی دی آیفون 11 را انجام دهید، آداک فیکس بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02177921002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه