تعمیر سوکت شارژ گوشی با هزینه کم در آداک فیکس

  • تاریخ انتشار : مرداد ۱۲, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

سوکت شارژ گوشی های موبایل یکی از قطعاتی است که به دلیل استفاده زیاد احتمال خراب شدن آن بسیار بالاست. فرقی نمی‌کند که شما از چه گوشی استفاده می‌کنید و موبایلتان تا چه اندازه قیمت داشته باشد، تحت هر شرایط احتمال خراب شدن سوکت شارژ در آن وجود دارد. خوشبختانه با خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید تعمیر سوکت شارژ گوشی های مختلف را با کمترین هزینه ممکن انجام دهید. با ما همراه باشید.

خراب شدن پورت شارژ موبایل

سوکت شارژ یا همان Charging Port در واقع یک مادگی است که روی بدنه گوشی نصب شده و انتهای کابل شارژر موبایل شما داخل آن قرار می‌گیرد و بدین ترتیب انتقال شارژ از شارژر به گوشی انجام می‌شود. پورت های شارژ گوشی های موبایل تا چند سال پیش از نوع میکرو یو اس بی (Micro USB) بودند اما این روزها در گوشی های اندرویدی از سوکت های نوع سی (USB Type C) و در گوشی های اپل از سوکت لایتنینگ (Lightening Port) استفاده می‌شود. هر یک از این پورت ها ظاهر و حالت خاص خودشان را دارند که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات مربوط به آن ها شویم.

از آنجایی که در زمان اتصال سیم شارژر به گوشی و جدا کردن سیم از آن، کاربر مستقیما با دستگاه در ارتباط بوده و این اقدام را انجام می‌دهد، به مرور زمان احتمال شل شدن سوکت شارژ یا بروز مشکل در عملکرد آن وجود دارد. عموما فشار و نیروهایی کششی که کاربر در حین اتصال و جدا کردن سیم شارژر به سوکت شارژ گوشی وارد می‌کند می‌توانند مشکلاتی را به وجود آورند و کاربر را ملزم به تعمیر سوکت شارژ گوشی کنند. اما این تعمیر در عین حال که خیلی ساده به نظر می‌رسد، آسان و بدون دردسر نیست! بنابراین بهتر است همیشه با رعایت نکات مناسب از خراب شدن سوکت شارژ گوشی خود جلوگیری کنید.

عموما بروز این خرابی خود به خود در گوشی های موبایل ایجاد نمی‌شود و تقریبا در 90 درصد مواقع عوامل جانبی و استفاده نادرست کاربر منجر به بروز اینگونه مشکلات خواهند شد. بنابراین سعی کنید همیشه با استفاده درست و مناسب از گوشی و رعایت نکات لازم در حین وصل کردن و جداسازی سیم شارژر از موبایل خود، احتمال خراب شدن پورت شارژر و نیاز به تعمیر سوکت شارژ گوشی را به حداقل برسانید. در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر در رابطه با جزئیات این تعمیر رایج و شایع صحبت داشته باشیم و مواردی مثل علائم و نشانه های خراب شدن پورت شارژر، هزینه انجام این تعمیر، نحوه جلوگیری از بروز این مشکل و غیره صحبت های کاملی خدمتتان ارائه کنیم.

تعمیر سوکت شارژ گوشی با هزینه کم در آداک فیکس

هزینه تعمیر سوکت شارژ گوشی

خیلی از کاربران تصور دارند که تعویض کردن پورت شارژ یا همان سوکت شارژ گوشی های موبایل کار بسیار ساده‌ای است اما باید بدانید که در عمل اینطور نخواهد بود و برای اینکه پورت شارژ یک گوشی تعویض شود باید مراحل بسیار دقیق و حساسی طی شوند و حتما می‌بایست این مراحل توسط یک تعمیرکار مجرب و خوب انجام گیرند تا نتیجه مطلوب را در پی داشته باشند. هزینه تعمیر سوکت شارژ گوشی در مقایسه با هزینه تعمیراتی مثل تعویض تاچ LCD یا تعویض کردن برد گوشی ها به مراتب کمتر خواهد بود اما نمی‌توان مدعی شد که همیشه این تعمیر کم هزینه است.

پورت شارژ گوشی در واقع روی یک برد اختصاصی نصب است که مدار پاور و برخی اجزای دیگر را در بر می‌گیرد. این برد عموما با روش های خاص به برد اصلی گوشی متصل شده و با آن در ارتباط مستقیم قرار می‌گیرد. در برخی مواقع ممکن است نتوان به راحتی و صرفا با تعویض کردن پورت شارژ موبایل، مشکل آن را برطرف ساخت و شاید لازم شود که تعمیراتی روی مدار پاور و برد ثانویه گوشی صورت پذیرد که آسان نیستند و هر تعمیرکاری هم از پس انجام این تعمیرات بر نمی‌آید. نیاز به انجام تعمیرات تخصصی روی برد ثانویه گوشی می‌تواند منجر به افزایش هزینه تعمیر سوکت شارژ گوشی شود!

با این حال خوشبختانه اگر شرایط لازم برای تعمیر کردن پورت شارژ گوشی های موبایل برقرار باشد و قطعات لازم هم موجود باشند، هزینه تعمیر چندان زیاد نخواهد بود و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. شما عزیزان با استفاده از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانید هزینه تعمیر را به حداقل برسانید و با کمترین قیمت ممکن تعمیرات گوشی سامسونگ، اپل، هوآوی و غیره خویش را انجام دهید. بنابراین اگر به دنبال بهترین کیفیت و قیمت هستید، استفاده از سرویس مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس این امر را برایتان مقدور می‌سازد.

علائم و نشانه های خراب شدن پورت شارژ گوشی

خراب شدن پورت شارژ گوشی های موبایل عموما علائم و نشانه های کاملا مشخص و ملموسی دارد که خود کاربر متوجه آن ها خواهد شد. یکی از رایج ترین این نشانه ها مربوط به شل شدن سوکت شارژ می‌شود. در این شرایط زمانی که کاربر سیم شارژر را به گوشی وصل می‌کند، سوکت آن لق بوده و قابلیت جابجا شدن خواهد داشت. بروز این حالت می‌تواند نشان دهد که لحیم های اتصال دهنده پورت شارژ به برد ثانویه گوشی شل شده‌اند یا ممکن است بخشی از این لحیم کاری دچار آسیب شده باشد و در نتیجه شلی سوکت نمایان گردد. عموما این حالت به دلیل وارد کردن فشار یا نیروی کششی زیاد در حین جداسازی و اتصال سیم شارژ به گوشی به وجود می‌آید.

فرو رفتگی سوکت شارژ یکی دیگر از علائم و نشانه های خراب شدن آن خواهد بود که باز هم وضعیت و ظاهر کاملا محسوسی دارد. تقریبا ر 40 درصد مواقعی که کاربران برای تعمیر سوکت شارژ گوشی خود به مراکز تعمیر موبایل مراجعه می‌کنند، این حالت خرابی در پورت شارژ گوشی آن ها به وجود آمده است. در این حالت پورت شارژ گوشی نسبت به وضعیت نرمال و عادی خودش متمایز شده و بیشتر در درون قاب دستگاه فرو می‌رود. در این حالت ممکن است جا زدن سوکت سیم شارژر در پورت روی گوشی دشوار شود یا به طور کامل قابل انجام نباشد و گاها هم قطع و وصلی هایی در پروسه شارژ به وجود آید. دلیل بروز این حالت هم با استفاده نادرست کاربر ارتباط دارد و عموما به دلیل وارد کردن فشار بیش از حد به سوکت شارژ در حین اتصال سیم شارژر به آن ایجاد می‌شود.

یکی دیگر از نشانه های خراب شدن پورت شارژ گوشی ها که شاید از نظر ظاهری خیلی قابل درک نباشد مربوط به قطع و وصل شدن بی‌دلیل شارژ می‌شود! تصور کنید گوشی خود را به سیم شارژر وصل کرده‌اید و منتظر شارژ شدن آن هستید اما بنا به دلایل نامعلوم دائما پروسه شارژ قطع و وصل می‌شود و شما با کمی جابجا کردن گوشی یا سیم شارژر قادر به برقراری مجدد ارتباط مابین گوشی و سیم خواهید بود! بروز حالت این چنینی نشان می‌دهد که احتمالا سیم شارژر یا سوکت شارژ موبایل شما دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر دارد. عیب یابی دقیق مشکل باید در این شرایط توسط یک تعمیرکار مجرب از گوشی و برد ثانویه آن صورت پذیرد و تعمیرات لازم در دستور کار قرار داده شوند.

یکی دیگر از علائم و نشانه های خراب شدن پورت شارژ گوشی می‌تواند مربوط به کاهش چشمگیر سرعت شارژ باطری مربوط شود. البته کند بودن سرعت شارژ باطری همیشه مطلقا به معنای مشکل دار بودن سوکت شارژ موبایل نیست و در خیلی از مواقع می‌تواند به سیم شارژر و آداپتور آن هم مرتبط باشد. به عنوان مثال اگر سیم شارژر گوشی آسیب دیده باشد یا از شارژر غیر اورجینال استفاده شود، احتمال کند شدن پروسه شارژ وجود دارد که طبیعتا در این حالت سوکت شارژ گوشی نقشی در قضیه نخواهد داشت. اما اگر مطمئن هستید از شارژر اصل و اورجینال استفاده می‌کنید و کابل شارژر گوشی هم کاملا سالم است اما سرعت شارژ شدن باطری دستگاه افت کرده، مطمئنا به تعمیر سوکت شارژ گوشی نیاز خواهید داشت و باید برای بررسی و عیب یابی دقیق به نزد یک تعمیرکار خوب مراجعه کنید.

جلوگیری از خراب شدن پورت شارژ گوشی

اما چه راه هایی برای جلوگیری از خراب شدن پورت شارژ گوشی های موبایل وجود دارد؟ بد نیست کمی هم در مورد این موضوع صحبت کنیم تا شما عزیزان در حین استفاده از گوشی خود مراقبت های لازم را به عمل آوردید و احتمال بروز مشکل در عملکرد پورت شارژ موبایل خویش را به حداقل برسانید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تقریبا در 90 درصد مواقعی که کاربران برای تعمیر سوکت شارژ گوشی به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه می‌کنند، دلیل خراب شدن پورت شارژ موبایل آن ها در استفاده نادرست از آن خلاصه می‌شود! یعنی عامل اصل بروز مشکل در عملکرد سوکت شارژ گوشی های موبایل استفاده نادرست است!

بنابراین شما با رعایت کردن یکسری نکات و مسائل بسیار ساده قادر خواهید بود که احتمال خراب شدن پورت شارژ گوشی خویش را به حداقل مقدار ممکن برسانید. در اولین قدم و به عنوان اصلی ترین نکته هیچوقت در حین وصل کردن سوکت سیم شارژر به پورت شارژ گوشی فشار بیش از حدی به آن وارد نکنید. عموما مشکلاتی مثل جابجا شدن سوکت شارژ، فرو رفتگی آن یا لق شدن سوکت به دلیل عدم توجه به همین نکته در گوشی به وقوع می‌پیوندند. بنابراین هیچوقت فشار بیش از حدی را برای نصب سیم شارژر به سوکت گوشی وارد نکنید. مسئله دوم مربوط به نحوه صحیح جداسازی سوکت سیم شارژر از پورت گوشی می‌شود!

تعمیر سوکت شارژ گوشی با هزینه کم در آداک فیکس

به هیچ عنوان برای جدا کردن سوکت سیم شارژر، بدنه سیم را نگرفته و به عقب نکشید چون این حالت می‌تواند نیروی کششی وارد بر سوکت و سیم را به شدت افزایش داده و علاوه بر خراب شدن سوکت و لق شدن پایه های آن منجر به آسیب دیدن سیم شارژر هم شود. برای جدا کردن سیم شارژر از گوشی، سوکت آن ها گرفته و آهسته به عقب بکشید تا از پورت شارژر بدنه موبایلتان جدا شود. همچنین به هیچ وجه برای جداسازی سوکت، آن را تکان ندهید و چپ و راست نکنید! انجام این کار شایع ترین عامل لق شدن و خرابی سوکت شارژ گوشی های موبایل است. پس برای جدا کردن سوکت سیم شارژ از پورت گوشی آن را به طرفین تکان ندهید و سوکت را مستقیما به سمت عقب بکشید.

توجه به نکات دیگری مثل جلوگیر یاز تماس گوشی با آب و به ویژه تماس قطرات آب به سوکت شارژ موبایل هم بسیار اهمیت دارد و در صورتی که به آن توجه نشود، احتمال خراب شدن برد ثانویه گوشی و بروز اختلال در عملکرد مدار پاور و شارژ کوشی دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین به هیچ عنوان اجازه ندهید که گوشی شما و به ویژه] پورت شارژ آن با آب در تماس مستقیم قرار گیرد و مایعات در آن نفوذ داشته باشند. با در نظر گرفتن این موارد و رعایت نکاتی که نام بردیم شما می‌توانید احتمال بروز مشکل در عملکرد پورت شارژ موبایل خود و نیاز به تعمیر سوکت شارژ گوشی را به حداقل برسانید. فراموش نکنید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و شما با رعایت این نکات می‌توانید احتمال خراب شدن سوکت شارژ گوشی خودتان را به حداقل برسانید.

زمان مورد نیاز برای تعمیر سوکت شارژ گوشی

خیلی از افراد تصور دارند که تعویض کردن یا بهتر بگوییم تعمیر کردن پورت شارژ گوشی های موبایل کار ساده‌ای است اما این مسئله حقیقت ندارد و در اغلب گوشی های موبایل ساختار قطعات سخت افزاری آن ها به گونه‌ای تدوین شده که دسترسی به فلت شارژ موبایل به سختی امکانپذیر خواهد بود و برای انجام این کار باید قطعاتی مثل برد، ال سی دی و غیره از دستگاه جدا شوند. بنابراین تصور نکنید که تعمیر سوکت شارژ گوشی در مدت زمان خیلی کوتاهی قابل انجام است و صرفا با باز کردن قاب گوشی می‌توان این سوکت را تعویض کرد!

طبیعتا ساختار گوشی در مدت زمان مورد نیاز برای انجام این تعمیر موثر خواهد بود و مدت زمان دقیق انجام این تعمیر با توجه به نوع و مدل گوشی تعیین می‌شود اما به طور کلی می‌توان گفت که در حالت میانگین تعمیر سوکت شارژ گوشی های هوشمند ظرف 2 – 3 ساعت قابل تکمیل شدن است. البته این امر در شرایطی صادق خواهد بود که تعمیرکار مورد نظر تجربه کافی و سرعت عمل لازم را داشته باشد و ابزارها، تجهیزات و قطعات مورد نیاز هم در اختیار وی قرار گیرند. عموما در صورتی که برای تعمیر کردن پورت شارژ موبایل خود به مراکز تعمیرات گوشی مراجعه کنید، تعمیرکاران عادی این تعمیر را در چند ساعت انجام نمی‌دهند و از شما چند روز زمان می‌خواهند.

تعمیر سوکت شارژ گوشی با هزینه کم در آداک فیکس

این مسئله می‌تواند برای اغلب کاربران امری نامناسب باشد چون هیچکس دوست ندارد گوشی خود را برای مدت زمان طولانی نزد تعمیرکار قرار دهد و قادر به استفاده از آن نباشد. از سمت دیگر حفظ امنیت اطلاعات شخصی کاربران هم برای برخی افراد دغدغه‌ای مهم خواهد بود و باید به آن هم توجه ویژه‌ای شود. برای از میان برداشتن این مشکلات شما عزیزان می‌توانید از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید که امکان انجام تعمیرات تخصصی گوشی را در کوتاه ترین زمان ممکن مقدور می‌سازد. عموما تعمیر سوکت شارژ گوشی در این مرکز بیشتر از 3 ساعت زمان نمی‌برد و فقط در شرایط خاص ممکن است نیاز باشد که گوشی برای تعمیر در مرکز نگهداری شود.

آداک فیکس و تعمیر پورت شارژر موبایل

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم کاملا مشخص است که تعمیر پورت شارژ موبایل های امروزی برخلاف تصور اغلب افراد اصلا کار آسانی نیست و نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد. بنابراین به هیچ عنوان انجام این تعمیر را به هر تعمیرکاری واگذار نکنید. در صورتی که تعمیر سوکت شارژ گوشی درست انجام نشود و کیفیت لازم را نداشته باشد، احتمال اینکه شما مجددا با مشکل مشابه رو به رو شوید بسیار بالا خواهد بود و این موضوع اصلا جالب نیست. سعی کنید همیشه به نکاتی که برای جلوگیری از بروز مشکل در سوکت شارژ گوشی های موبایل به آن ها اشاره کردیم توجه کنید تا احتمال بروز مشکل در عملکرد پورت شارژ موبایلتان به حداقل برسد.

با این حال اگر بنا به هر دلیل این اتفاق برای شما رخ داد و نیاز به تعمیر پورت شارژر موبایل خود داشتید، می‌توانید از سرویس سریع و بدون دردسر مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید. در این مرکز تعمیرات تخصصی گوشی های سامسونگ، اپل، هوآوی، شیائومی و غیر با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌شود. ضمن اینکه با استفاده از سرویس مرکز تعمیرات آداک فیکس شما از ضمانت 30 روزه کیفیت تعمیرات هم بهره‌مند خواهید شد و اگر قطعه‌ای در گوشی شما تعویض گردد هم مشمول ضمانت اورجینال بودن می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02177921002 تماس حاصل کنید و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه