آیا گوشی اب خورده تعمیر میشود؟

  • تاریخ انتشار : مرداد ۳, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران مطرح می‌کنند این است که آیا گوشی های آب خورده یا خیس شده قابل تعمیر هستند یا نه! اگر بخواهیم در یک کلمه پاسخ این سوال را ارائه کنیم باید بگوییم بله! گوشی اب خورده تعمیر می‌شود اما تعمیر آن ساده نیست و نیاز به دقت، تجربه و تخصص بالا دارد. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با جزئیات این امر صحبت خواهیم داشت. با آداک فیکس همراه باشید.

آب خوردگی و خراب شدن گوشی

قبل از اینکه در رابطه با تعمیر گوشی اب خورده صحبت کنیم بهتر است کمی در رابطه با دلیل اینکه تماس گوشی با آب منجر به خراب شدن این گجت می‌شود صحبت هایی داشته باشیم. همانطور که می‌دانید گوشی های موبایل از قطعات الکترونیکی تشکیل می‌شوند و این قطعات روز به روز از نظر اندازه کوچک و کوچک تر شده و ظرافت آن ها بیشتر می‌شود. از سمت دیگر آب رسانای جریان الکتریکی است، یعنی جریان الکتریسیته توسط آن منتقل و هدایت خواهد شد. طبیعتا با توجه به این موضوع، تماس آب به عنوان یک ماده رسانا با قطعات الکترونیکی موبایل که در حال رد و بدل الکترون و داده هستند منجر به بروز اختلال خواهد شد!

عموما حتی یک قطره آب هم برای سوزاندن و از کار انداختن قطعه الکترونیکی مثل برد گوشی یا حتی ال سی دی و مدارهای مرتبط با آن کافی خواهد بود. به همین جه است که همیشه توصیه می‌شود از تماس آب با گوشی های موبایل جلوگیری به عمل آید و حتی با دست خیش هم از گوشی استفاده نشود. حال تصور کنید گوشی موبایلی داخل آب افتاده و غوطه‌ور شود و حجم بالایی از آب به درون بدنه آن نفوذ کرده باشد! در اینگونه مواقع نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام قطعات گوشی در اثر آب خوردگی دچار مشکل می‌شوند و چه خسارتی به آن وارد خواهد شد.

آیا گوشی اب خورده تعمیر میشود؟

در برخی مواقع ممکن است شدت نفوذ آب به قدری زیاد باشد که تقریبا کلا قطعات سخت افزاری موبایل و متعلقات آن را از کار بیندازد. در اینگونه مواقع عملا تعمیر گوشی اب خورده امکانپذیر نیست و حتی اگر هم امکانپذیر باشد، هزینه آن از هزینه خرید دوباره همان گوشی بیشتر می‌شود! در نتیجه انجام تعمیر روی برخی از اسمارتفون هایی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده‌اند اصلا اقدامی درست و معقولانه نخواهد بود. ضمنا در اغلب مواقع گوشی هایی که بعد از آب خوردگی تعمیر می‌شوند، پس از مدت کوتاهی مجددا با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد.

با گوشی خیس شده چه کنیم؟

اتفاق و حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند! حتی اگر شما 24 شبانه روز هم مراقب گوشی خودتان باشد، احتمال بروز حادثه صفر درصد نخواهد بود. حال تصور کنید در شرایط خاصی گوشی شما بنا به هر دلیل با آب در تماس مستقیم قرار می‌گیرد یا داخل آب فرو می‌رود! در این شرایط باید چه کرد؟ چه اقداماتی می‌توانند انجام شوند که منجر به نجات گوشی آب خورده گردند؟ برای نجات دادن گوشی که با آب در تماس مستقیم قرار گرفته سرعت عمل و انجام درست کارهایی که باید صورت پذیرند، مهمترین نقش را ایفاء می‌کنند. اگر اقدامات درست در کوتاه ترین زمان ممکن از سمت شما صورت پذیرند، ریسک خراب شدن موبایل به حداقل مقدار ممکن می‌رسد.

اقدامات اصلی که باید در این شرایط انجام دهید به ترتیب بدین شرح هستند. ابتدا و در سریع ترین زمان ممکن گوشی موبایل خود را از آب خارج کنید. به عنوان مثال اگر گوشی داخل حوض آب افتاده، هرچه سریع تر و بدون تاخیر آن را از داخل آب خارج نمایید چون هرچقدر موبایلتان برای مدت زمان کمتری با آب در تماس باقی بماند، ریسک خراب شدن آن هم کاهش پیدا می‌کند یا حداقل قطعات کمتری در آن خراب و معیوب می‌شوند. بعد از اینکه گوشی را از آب خارج کردید، باید سطح بیرونی آن را با استفاده از یک دستمال مناسب با خاصیت جذب آب و رطوبت بالا، تمیز کنید و مطمئن شوید که بر روی بدنه گوشی اثری از آب وجود ندارد.

بعد از اینکه این اقدام را انجام دادیم، گوشی موبایلتان را خاموش کنید. اگر باتری گوشی قابلیت جداسازی دارد، بدون فشردن هیچ دکمه فیزیکی، باتری را از آن جدا کنید تا خاموش شود اما اگر گوشی شما قابلیت جداسازی باتری را ندارد، دکمه پاور را فشرده نگه دارید تا گوشی خاموش شود. سعی کنید به هیچ وجه دکمه های دیگر موبایل را تست نکنید. همچنین اگر صفحه گوشی روشن نبود و موبایلتان بعد از تماس با آب خاموش شد، نگران نباشید و به این فکر کنید با انجام درست اقدامات مورد نیاز می‌توانید شدت خرابی موبایل را به حداقل برسانید. پس از خاموش کردن گوشی باید آن را برای مدت زمان 24 ساعت در کیسه برنج قرار دهید.

برنج خاصیت جذب رطوبت و نم بسیار بالایی دارد و سبب می‌شود که رطوبت داخل بدنه گوشی و اجزای سخت افزاری آن به طور کامل از بین برود. بعد از 24 ساعت گوشی را از داخل کیسه برنج خارج نمایید و سعی در روشن کردن آن داشته باشید. اگر گوشی روشن شد به تدریج از آن استفاده کنید و عملکرد دوربین، ال سی دی، اسپیکر و سایر قطعات آن را با دقت کامل بررسی نمایید اما اگر گوشی روشن نشد، احتمالا آب خوردگی منجر به خرابی موبایلتان شده و باید به فکر تعمیر گوشی اب خورده خود باشید. اما هزینه انجام این تعمیر چقدر است و اصلا چقدر شانس برای موفقیت آمیز بودن این تعمیر وجود دارد؟ آیا ممکن است گوشی که در اثر آب خوردگی خراب شده بعد از انجام تعمیرات برای مدت زمان طولانی بدون مشکل قابل استفاده باشد؟

تعمیر گوشی اب خورده

تعمیر کردن گوشی هایی که در اثر آب خوردگی یا همان تماس با آب دچار مشکل شده‌اند کار ساده‌ای نیست و باید توسط افرا متخصص انجام گیرد. در صورتی که یک تعمیرکار ناشی و کم تجربه گوشی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده را باز کند، نه تنها شانس تعمیر آن را نخواهید داشت بلکه حتی ممکن است آسیب های بیشتری هم به گوشی و قطعات سالم آن وارد شود. به همین جهت اکیدا توصیه داریم برای تعمیر گوشی اب خورده حتما از سرویس و خدمات مراکز تعمیر تخصصی موبایل و تعمیرکاران حرفه‌ای استفاده کنید.

برای تعمیر کردن گوشی هایی که در اثر آب خوردگی و تماس با مایعات دچار مشکل شده‌اند باید مراحل دقیق و از پیش تعیین شده‌ای طی شوند. در ابتدا باید گوشی عیب یابی شود و قطعات معیوب آن شناسایی گردند. سپس تعمیرات لازم روی این قطعات صورت گرفته یا آن دسته از قطعاتی که نیاز به تعویض دارند، تعویض شوند. پس از انجام این کار هم باید حداقل 24 ساعت گوشی تست شود تا از سالم بودن و صحبت عملکرد کلی آن اطمینان حاصل گردد. انجام این مراحل و به ویژه عیب یابی صحیح گوشی که در اثر تماس با آب دچار مشکل شده به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست.

اگر می‌خواهید تعمیر گوشی اب خورده شما با بهترین کیفیت و اطمینان کامل انجام گیرد یا حداقل بررسی های لازم روی آن صورت پذیرند و مشخص شود که آیا تعمیر گوشی ارزش دارد یا نه می‌توانید از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید. در این مرکز تعمیرات تخصصی گوشی های موبایل سامسونگ، اپل، هوآوی و دیگر برندها با ارائه تضمین 30 روزه کیفیت خدمات و تعمیر ارائه می‌شود. بنابراین شما می‌توانید حتی تعمیرات موبایل خیس شده خودتان را هم با بهترین کیفیت در این مرکز انجام دهید.

آیا گوشی اب خورده تعمیر میشود؟

هزینه تعمیر موبایل خیس شده

اما سوال مهم بعدی که خیلی از افراد مطرح می‌کنند مربوط به هزینه تعمیر موبایل خیس شده یا گوشی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده می‌شود. متاسفانه مقدار دقیق هزینه‌ای که باید برای تعمیر کردن گوشی که در اثر آب خوردگی خراب شده پرداخت شود قابل پیش‌بینی نیست و این هزینه باید حتما بعد از عیب یابی از دستگاه و مشخص شدن قطعات و قسمت های مختلف معیوب آن صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که شما برای تعمیر گوشی اب خورده به مراکز تعمیر مراجعه می‌کنید، هزینه و قیمت تعمیر گوشی تا قبل از بررسی دقیق آن مشخص نخواهد شد.

اما برای تعیین قیمت هم حتما از سرویس و خدمات مراکزی استفاده کنید که تجربه کافی در زمینه تعمیرات موبایل دارند چون در غیر این صورت امکان مواجه شدن با مشکلات زیادی را خواهید داشت و احتمال دارد نتوانید در تخمین قیمت اشتباهی رخ دهد و بعدا ناهماهنگی هایی ایجاد شود. به همین جهت توصیه داریم از همان ابتدای کار و قبل از اینکه گوشی توسط هیچ فرد دیگری باز شود، آن را به یک تعمیرکار خوب بدهید تا بررسی های لازم را روی موبایلتان انجام داده و تخمین هزینه‌ای مناسب داشته باشد. برای به حداقل رساند هزینه تعمیرات موبایل خود می‌توانید از سرویس آداک فیکس استفاده کنید.

آداک فیکس و تعمیر گوشی اب خورده

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم کاملا مشخص است که تعمیر کردن موبایل هایی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده‌اند کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود و حتما باید توسط تعمیرکاران مجرب انجام گیرد. در غیر این صورت علاوه بر اینکه احتمال تعمیر شدن گوشی کاهش پیدا می‌کند، ممکن است شما هزینه گزافی را هم پرداخت کرده و به نتیجه رضایت بخشی دست پیدا نکنید. اما با سرویسی که مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس برای تعمیر گوشی اب خورده ارائه کرده می‌توانید از تضمین کیفیت تعمیرات بهره‌مند شوید.

تمام تعمیراتی که در این مرکز روی گوشی مشتریان انجام می‌گیرد مشمول 30 روز گارانتی کیفیت خواهند بود و بدین ترتیب خیال مشتری از بابت کیفیت تعمیر صورت گرفته راحت می‌شود. هزینه تعمیر هم به مراتب کمتر از سایر مراکز مشابه در نظر گرفته شده تا این دغدغه بزرگ هم از میان برداشته شود. در مرکز تعمیرات آداک فیکس از مدرن ترین تجهیزات و همچنین تجربه مجرب ترین تعمیرکاران برای انجام تعمیر روی موبایل های هوآوی، سامسونگ، اپل و غیره استفاده به عمل می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 02177971002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه