17 مشکل شایع در گوشی های موبایل + راه حل

  • تاریخ انتشار : تیر ۲۵, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

همه ما در حین استفاده از گوشی های هوشمند با مشکلاتی رو به رو می‌شویم. کار نکردن بلوتوث، کار نکردن وای فای، ریستارت شدن خودکار موبایل، وصل نشدن به گوگل پلی یا اپ استور، خالی شدن سریع شارژ باتری و غیره همگی می‌توانند از مشکلات رایج و شایع گوشی ها محسوب شوند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل بپردازیم و راه حل آن ها را هم خدمتتان معرفی کنیم. با آداک فیکس همراه باشید.

مشکل شایع در گوشی های موبایل : مقدمه

گوشی های هوشمند به یکی از اصلی ترین ابزارهای شخصی همه ما تبدیل شده‌اند و این روزها هر فرد حداقل یک اسمارتفون دارد. گذشته از مدل گوشی، برند سازنده آن و سیستم عامل دستگاه، گاها مشکلات رایج و شایعی در این گجت های الکترونیکی به وجود می‌آید که می‌توانند کاربر را درگیر خود کنند. به عنوان مثال زود خالی شدن شارژ باتری، ریستارت شدن خودکار و بی‌دلیل گوشی، وصل نشدن به اپ استور یا گوگل پلی و دانلود نشدن برنامه ها و غیره همگی از مشکلات شایعی هستند که خیلی از کاربران هر روز با آن ها سدت و پنجه نرم می‌کنند.

ما در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به معرفی 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل بپردازیم و راه حل رفع یا حل هر یک از این موارد را هم به طور کامل برایتان شرح دهیم. بنابراین به عنوان یک کاربر اسمارتفون بد نیست که این مقاله را دنبال کنید و با راه حل اغلب مشکلات شایع موبایل های امروزی آشنا شوید. در نظر داشته باشید که ما سعی می‌کنیم فقط موادی را در این مطلب عنوان کنیم که واقعا شایع هستند و برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب از اشاره به موارد غیرضروری و نه چندان شایع صرف نظر خواهیم کرد. بنابراین با آداک فیکس همراه باشید.

مشکل وصل نشدن وای فای

اتصال به وای فای یکی از اصلی ترین کارهایی است که ما هر روز با گوشی انجام می‌دهیم. گوشی پس از وصل شدن به یک شبکه وای فای به کاربر این امکان را می‌دهد که آزادانه در اینترنت پرسه بزند و به دنیای آنلاین دسترسی داشته باشد. اما تصور کنید گوشی شما در اتصال به وای فای دچار اختلال شود! متاسفانه این یکی از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل بوده و خیلی از کاربران هر روز با آن مواجه می‌شوند. اگر به خاطر بیاورید ما پیش از این در مقاله “رفع مشکل وصل نشدن وای فای گوشی در چند مرحله” به طور جامع در رابطه با روش ها و اقداماتی که باید برای مقابله با مشکل وای فای در اسمارتفون ها صورت پذیرند صحبت کردیم، بنابراین مطالعه این مطلب می‌تواند بهترین روش برای رفع مشکل مذکور باشد.

17 مشکل شایع در گوشی های موبایل + راه حل

اما اگر بخواهیم خیلی خلاصه اصلی ترین موثرترین روش ها برای رفع این مشکل را نام ببریم، مواردی مثل ریستارت کردن گوشی، استفاده از قابلیت Forget Network و سعی در اتصال مجدد به آن شبکه وای فای، تلاش برای وصل شدن به یک شبکه وای فای متفاوت، آپدیت سیستم عامل و ریستور بکاپ قدیمی باید در اولویت قرار بگیرند. عموما و در 80 درصد مواقع با انجام این کارها مشکل وصل نشدن وای فای موبایل برطرف می‌شود و حتی اگر اینطور نشد، فکتوری ریست بدون شک این مشکل را رفع می‌کند. اما اگر حتی بعد از فکتوری ریست هم همچنان گوشی در اتصال وای فای مشکل داشت، مطمئنا با یک مسئله سخت افزاری رو به رو هستید.

طبیعتا در این شرایط می‌بایست از سرویس یک تعمیرکار یا مرکز تعمیرات تخصصی موبایل قابل اعتماد کمک بگیرید. آداک فیکس به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات موبایل کشور ر این راستا می‌توانید بهترین سرویس دهی را به شما عزیزان داشته باشد و مشکل وصل نشدن وای فای موبایلتان را با استفاده از مدرن ترین متدهای روز عیب یابی و رفع نماید. بنابراین یکی از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل مربوط به اتصال وای فای و وصل نشدن آن در گوشی می‌شود. این مشکل هم در آیفون های اپل و هم در اسمارتفون های اندرویدی به وفور اتفاق می‌افتد.

کند شدن، یک مشکل شایع در گوشی های موبایل

اما یکی دیگر از رایج ترین مشکلات آزاردهنده‌ دیگر که عموما بعد از مدتی استفاده از گوشی های موبایل رخ می‌دهد، مشکل کند شدن است! این اتفاق در تمام اسمارتفون ها اتفاق می‌افتد و هیچ تفاوتی ندارد که گوشی شما میان رده، پایین رده یا بالا رده باشد! تنها مسئله زمان است که مطرح خواهد بود! گوشی های پایین و میان رده زودتر از گوشی های بالا رده با مشکل کند شدن رو به رو می‌شوند و این اتفاق در اسمارتفون های رده بالا دیرتر رخ می‌دهد. اما برای رفع مشکل کند شدن گوشی های موبایل چه کنیم؟ برای آشنایی کامل با روش های رفع این مشکل می‌توانید از مقاله “مشکل کند شدن گوشی را با این روش ها حل کنید!” کمک بگیرید، اما در ادامه چند مورد از اصلی ترین راه هایی که در افزایش سرعت گوشی موثر هستند را عنوان خواهیم کرد.

برای رفع این مشکل شایع در گوشی های موبایل، مهمترین مسئله مربوط به جلوگیری از پر شدن حافظه دستگاه می‌شود. در صورتی که حافظه گوشی رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند، مشکلاتی مثل کند شدن و لگ و تاخیر در آن نمایان می‌شوند. بنابراین اگر با این مشکل رو به رو هستید، حافظه موبایل خود را تا حد مکان خالی کنید. بدین منظور می‌توانید از روش هایی مثل حذف اپلیکیشن و بازی های غیرضروری، حذف عکس ها و ویدیوی گالری یا انتقال آن ها به حافظه کامپیوتر و غیره کمک بگیرید. محدود کردن اپلیکیشن های پس زمینه هم می‌تواند روش موثر دیگری برای انجام این کار باشد.

ریستارت کردن موبایل هم می‌تواند یک راه حل موقت و موثر در راستای افزایش سرعت عملکرد آن باشد. همچنین فکتوری ریست هم در این راستا کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. اگر از گوشی های اندرویدی استفاده می‌کنید، روت کردن موبایل و نصب یک کاستوم رام سبک می‌تواند واقعا موثر باشد و سرعت موبایل شما را تقویت کند اما طبیعتا نصب کاستوم رام ساده نیست و نیاز به دانش و دقت بالایی دارد. این موارد اصلی ترین و موثرترین راه ها برای مقابله با مشکل کند شدن گوشی های موبایل هستند. در صورتی که با نحوه نصب کاستوم رام در گوشی اندروید آشنایی ندارید، می‌توانید از خدمات مرکز آداک فیکس استفاده کنید.

خالی شدن زود به زود شارژ باتری

یکی دیگر از 17 مشکل رایج در گوشی های موبایل مربوط به خالی شدن زود به زود شارژ باتری می‌شود. این مشکل هم از آن دسته مشکلاتی است که شما بدون تردید به مرور با آن رو به رو خواهید شد چون ماهیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری اسمارتفون ها به گونه‌ایست که با گذر زمان ظرفیت و کیفیت شارژدهی اصلی و اولیه خود را از دست می‌دهند. به همین جهت است که شما همیشه بعد از چند ماه استفاده از گوشی احساس می‌کنید قدرت شارژدهی باتری آن تضعیف شده و کیفیت اولیه را نداد. اما چطور با مشکل مذکور که یکی از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل الست مقابله کنیم؟

مهمترین و اصلی ترین مسئله‌ای که می‌تواند در مقابله با این مشکل تاثیرگذار باشد مربوط به میزان و نوع استفاده شما از گوشی می‌شود. هرچقدر به مقدار بیشتر از گوشی استفاده کنید یا تسک های سنگینی را د آن اجرا نمایید، شارژ باتری هم زودتر خالی می‌شود. پس در قدم اول برای مقابله با این مشکل سعی داشته باشید زیاد از گوشی استفاده بی‌مورد نکنید و از روشن ماندن بی‌دلیل صفحه آن جلوگیری نمایید و تسک های سنگینی را هم تا حد ممکن در آن اجرا ننمایید. همیشه قابلیت هایی مثل، بلوتوث، وای فای، هات اسپات و غیره را در شرایطی که نیازی به آن ها ندارید غیر فعال کنید.

17 مشکل شایع در گوشی های موبایل + راه حل

خنک نگه داشتن بدنه گوشی، محدود کردن اپلیکیشن های فعال در پس زمینه، استفاده نکردن از تعداد زیاد ویجت و خیلی موارد مشابه دیگر هم می‌توانند مستقیما روی میزان مصرف شارژ باطری موبایل شما تاثیرگذار باشند. بنابراین با توجه به این موارد قادر خواهید بود که مشکل زود به زود خالی شدن شارژ باطری موبایلتان را برطرف سازید. همچنین همیشه سعی کنید سیستم عامل گوشی را هم به روز نگه دارید و آپدیت های جدید آن را نصب کنید، چون عموما آپدیت های جدید بهینه سازی های جدیدی را هم به همراه خواند داشت. اگر احساس می‌کنید مشکل با این موارد رفع نمی‌شود باید تعویض باتری را در دستور کار قرار دهید. بد نیست ضمن مطالعه مقاله “نکاتی که باید در تعویض باتری موبایل به آن ها توجه شود!” با نکاتی که باید در تعویض باتری گوشی ها مورد توجه قرار گیرند هم آشنا شوید.

ریستارت شدن خودکار موبایل

یکی دیگر از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل مربوط به ریستارت شدن های بدون دلیل و خودکار دستگاه می‌شود. این مشکل هم می‌تواند در آیفون های اپل و هم در گوشی های اندرویدی رخ دهد و متاسفانه از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که یک کاربر می‌تواند با آن رو به رو شود. تصور کنید گوشی شما بدون دلیل و خود به خود در بازه های زمانی مختلف ریستارت گردد! اما دلیل این مسئله چیست و چه راه حلی برای رفع آن پیشنهاد می‌شود؟ متاسفانه تقریبا در 70 درصد مواقع مشکل ریستارت شدن خودکار موبایل ناشی از اختلال های سخت افزاری است و باید توسط یک تعمیرکار مورد بررسی و رفع قرار گیرد. اما برخی اقدامات نرم افزاری هم می‌توانند گاها منجر به رفع این مشکل شوند.

اگر به خاطر داشته باشید ما در مقاله “رفع مشکل ریستارت شدن خودکار گوشی سامسونگ” به طور دقیق به معرفی اقداماتی پرداختیم که می‌توانند در گوشی های برن سامسونگ منجر به رفع مشکل ریستارت شدن خودکار شوند. این اقدامات به صورت مشابه در آیفون های اپل هم قابل استفاده هستند. عموما حذف اپلیکیشن های مشکوک، آپدیت سیستم عامل گوشی، فکتوری ریست و ریستور بکاپ قدیمی می‌توانند از اصلی ترین و موثرترین روش ها برای مقابله با مشکل مذکور باشند و در صورتی که این روش ها نتیجه لازم را در پی نداشته باشند، تعویض باتری و عیب یابی مدار پاور باید در دستور کار قرار گیرد.

دقت داشته باشید که اگر گوشی شما نیاز به تعویض باتری دارد، به هیچ عنوان نباید به هر تعمیرکاری در این راستا اعتماد کنید چون ممکن است یک باتری غیر اورجینال و تقلبی در موبایل شما نصب شود و مشکلات زیادی را در بازه زمانی کوتاه برایتان به همراه آورد. بنابراین حتما از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی و قابل اعتمادی مثل آداک فیکس برای تعویض باتری موبایل خود استفاده کنید. در مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس تعویض باتری گوشی متقاضیان با ارائه ضمانت اورجینال بودن باتری  تضمین کیفیت تعمیر 30 روزه انجام می‌گیرد. پس شما با خیال راحت می‌توانید باتری موبایل خود را با خدمات آداک فیکس تعویض کنید.

داغ شدن بدنه گوشی

مشکل رایج و شایع بعدی مربوط به داغ شدن بیش از اندازه بدنه موبایل می‌شود که پیش از این در مقاله “دلیل داغ شدن آیفون و آموزش جلوگیری از آن” به طور جامع در مورد آن صحبت کردیم. داغ شدن بدنه موبایل علاوه بر اینکه حالتی آزاردهنده را به وجود می‌آورد منجر به بروز مشکلات دیگر مثل زودتر خالی شدن شارژ باتری و حتی به سر آمدن سریعتر عمر مفید آن می‌شود. بنابراین این مشکل شایع در گوشی های موبایل باید جدی گرفته شود. اصلی ترین عاملی که می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود مربوط به اجرای تسک های سنگین و تحت فشار قرار دادن پردازنده خواهد بود.

به عنوان مثال انجام بازی های سنگین برای بازه زمانی طولانی، استفاده همزمان از گوشی در حین شارژ و سایر اقدامات این چنینی که دستگاه را تحت فشار قرار دهنده منجر به داغ شدن بدنه موبایل خواهند شد. همچنین کنترل فعالیت اپلیکیشن های پس زمینه هم می‌تواند در این راستا موثر باشد. اما اگر احساس می‌کنید مشکل ناشی از یک مسئله نرم افزاری نیست، احتمال اینکه باتری موبایل شما فاسد شده باشد یا در مدار پاور آن اختلال هایی به وجود آمده باشد ضعیف نخواهد بود. در اینگونه مواقع باید از سرویس یک تعمیرکار خوب برای بررسی و عیب یابی گوشی استفاده کنید و در صورت نیاز قطعاتی از مدارد پاور و شارژ موبایل یا باتری آن را تعویض کنید. فراموش نکنید داغ شدن بدنه گوشی موبایل هیچوقت بدون دلیل رخ نمی‌دهد و باید جدی گرفته شود.

پر شدن حافظه گوشی

یکی دیگر از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل مربوط به پر شدن حافظه آن ها می‌شود. این مشکل آزاردهنده به ویژه در اسمارتفون هایی که میان رده و پایین رده باشند بیشتر رخ خواهد داد چون عموما این گوشی ها حافظه داخلی محدودی دارند. اما چه راهی برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود؟ اگر از آیفون های اپل استفاده می‌کنید می‌توانید از راه حل هایی که در مقاله “بهترین روش ها برای خالی کردن حافظه آیفون” نام بردیم برای مقابله با مشکل مذکور کمک بگیرید اما اگر از گوشی های اندرویدی استفاده می‌کنید شاید تمام آن راه حل ها قابل استفاده نباشند!

اصلی ترین راه حل هایی که می‌توان از آن ها برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی ها استفاده کرد شامل مواردی مثل حذف اپلیکیشن های غیر ضروری، انتقال عکس ها از گالری موبایل به حافظه کامپیوتر، حذف و انتقال فایل های موزیک، حذف اطلاعات کش اپلیکیشن ها، حذف فایل های Junk و غیره خواهد بود. سعی کنید همیشه اپلیکیشن های نصب شده در گوشی خود را مرور کنید و موارد غیرضروری را در بازه های زمانی مختلف به طور کامل از دستگاه حذف نمایید. روت کردن گوشی در اندروید و حذف اپلیکیشن های پیش فرضی که بر روی آن نصب هستند هم می‌تواند کمک قابل ملاحظه‌ای در راستا جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی داشته باشد.

شما همچنین بعد از روت کردن گوشی می‌توانید کاستوم رام های سبک تر را هم جایگزین رام اصلی گوشی کنید و بدین ترتیب بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه آن را آزاد باقی بگذارید. دقت داشته باشید که این دو روش فقط در اسمارتفون های اندرویدی قابل استفاده هستند و طبیعتا در آیفون های اپل نمی‌توان از آن ها کمک گرفت. اگر احساس می‌کنید از راه ها برایتان مناسب نیستند، تعویض گوشی و خرید یک اسمارتفون جدید با حافظه بیشتر تنها گزینه پیش رویتان خواهد بود.

هنگ کردن، یک مشکل شایع در گوشی های موبایل

هنگ کردن از آن دسته مشکلاتی است که عموما آمار وقوع آن در گوشی های اندرویدی و به ویژه گوشی های برند سامسونگ و هوآوی بیشتر از سایر اسمارتفون ها دیده می‌شود. هنگ کردن بیشتر در اسمارتفون های میان رده و پایین رده رخ می‌دهد و کمتر کاربری از وجود این مشکل در گوشی های رده بالای اندرویدی گلایه دارد. با این حال هنگ کردن یکی از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل امروزی است. عموما این مشکل به دلیل سخت افزار ضعیف و توانایی پایین پردازنده و رم رخ می‌دهد. خالی کردن حافظه گوشی و به حداقل رساندن تعداد اپلیکیشن های نصب شده روی آن و همچنین دوری از اجرای تسک های سنگین در موبایل می‌تواند تا حد زیادی مشکل هنگ کردن را برطرف کند.

همچنین عدم استفاده از لانچر های اندرویدی، عدم بکارگیری ویجت روی صفحه گوشی، عدم استفاده از لایو والپیپر (Live Wallpaper)، محدود کردن اپلیکیشن های پس زمینه، ریستارت موبایل و فکتوری ریست هم می‌توانند در خیلی از مواقع مشکل مذکور را برطرف سازند، اما اغلب این راه حل ها موقت هستند. در گوشی های اندرویدی می‌توان با نصب کاستوم رام ها هم به کاهش شدت لگ و تاخیر و هنگ کردن موبایل کمک کرد. برای آشنایی بیشتر با راه حل هایی که به ویژه در گوشی های اندرویدی می‌توانید از آن ها برای مقابله با مشکل هنگ کردن استفاده کنید، توصیه داریم به مطالعه مقاله “حل مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ” بپردازید.

درست کار نکردن اپ استور و گوگل پلی استور

مشکل آزاردهنده بعدی که به ویژه ما ایرانی ها زیاد با آن رو به رو می‌شویم مربوط به درست کار نکردن اپ استور (App Store) و گوگل پلی استور (Google Play Store) می‌شود! تصور کنید اپ استور آیفون را اجرا می‌کنید اما هیچ صفحه‌ای لود نمی‌شود یا وقتی گزینه نصب برنامه را انتخاب می‌کنید یا سعی در آپدیت کردن یک اپلیکیشن دارید؛ این کار انجام نمی‌گیرد! همین مشکلات به شیوه مشابه در گوشی های اندرویدی ضمن استفاده از گوگل پلی استور (Google Play Store) هم می‌توانند به وقوع بپیوندند. برای رفع این مشکل باید از مجموعه راه حل های خاصی استفاده کرد که در مقاله “رفع مشکل درست کار نکردن اپ استور آیفون” راه حل های مذکور را برای آیفون ها نام بردیم.

17 مشکل شایع در گوشی های موبایل + راه حل

تقریبا اغلب راه حل هایی که در آن مطلب ارائه شدند که گوشی های اندرویدی هم با کمی تغییر قابل استفاده هستند و می‌توانند اختلال های اتصال به گوگل پلی استور و استفاده از سرویس آن را برطرف سازند. مهمترین این راه حل ها شامل مواردی مثل، ریستارت گوشی، استفاده از یک ابزار تغییر IP مناسب، فورس ریستارت و آپدیت سیستم عامل می‌شود. بدون تردید مشکلات عملکرد گوگل پلی و اپ استور به طور نرم افزاری قابل رفع خواهند بود و هیچ ارتباطی با بستر سخت افزاری موبایل ندارند. اگر برای استفاده از این دو سرویس در گوشی با مشکل مواجه شده‌اید و شخصا قادر به رفع آن نیستید، می‌توانید از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس و دپارتمان تعمیرات نرم افزاری گوشی برای رفع مشکل استفاده کنید.

فریز شدن گوشی و گیر کردن صفحه

یکی دیگر از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل مربوط به فریز شدن اپلیکیشن ها می‌شود. فریز شدن با هنگ کردن های پیاپی تفاوت دارد! زمانی که موبایل فریز شود، صفحه خاصی که در آن حضور داشتید گیر کرده و شما هیچ اقدامی را نمی‌توانید انجام دهید! یعنی اقداماتی که سعی در انجام ها خواهید داشت ناموفق می‌شوند و گوشی در قبال آن ها هیچ عکس عملی از خود نشان نمی‌دهد. حتی اگر دکمه پاور موبایل را هم در این شرایط فشرده نگه دارید، احتمال دارد موبایلتان خاموش یا ریستارت نشود. پس چطور می‌توان مشکل را برطرف کرد؟ برای رفع این مشکل باید گوشی را فورس ریستارت (Force Restart) کنید.

فورس ریستارت سبب می‌شود که برای یک ثانیه ارتباط باتری با دیگر قطعات گوشی قطع شده و یک بوت سخت افزاری در دستگاه انجام گیرد. برای انجام فورس ریستارت باید دکمه های ترکیبی خاصی به طور همزمان در گوشی فشرده شوند که با توجه به مدل موبایل متفاوت هستند. برای مثال در اغلب گوشی های اندرویدی فشرده نگه داشتن همزمان دکمه های پاور (Power) و کاهش صدا (Volume Down) انجام فورس ریستارت را امکانپذیر می‌کند. برای پیدا کردن نحوه دقیق فورس ریستارت گوشی خود کافیست جستجوی ساده‌ای در گوگل داشته باشید.

اما برای اینکه از فریز شدن گوشی پیشگیری شود باید چه کرد؟ عموما کاهش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی و همچنین آپدیت نگه داشتن سیستم عامل آن از مهمترین موارد و موضوعاتی هستند که می‌توانند روی جلوگیری از فریز شدن گوشی و گیر کردن صفحه موبایل تاثیرگذار باشند. بنابراین اگر با این مشکل رو به رو شدید، ابتدا با فورس ریستارت موقتا آن را برطرف کنید و سپس با خالی کردن حافظه موبایل و آپدیت سیستم عامل آن سعی در ریشه‌کن کردن این مشکل داشته باشید. اگر این مشکل در گوشی ادامه پیدا کرد و به این سادگی ها رفع نشد، فلش کردن موبایل می‌تواند گزینه مناسبی باشد که در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس با ضمانت قابل انجام است.

شناسایی نشدن گوشی توسط کامپیوتر

یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند جزو 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل طبقه‌بندی شود مربوط به شناسایی نشدن گوشی توسط کامپیوتر خواهد بود! تصور کنید موبایل خود را به کامپیوتر وصل می‌کنید اما گوشی توسط کامپیوتر شناسایی نمی‌شود. این اتفاق می‌تواند هم در آیفون های اپل و هم در گوشی های اندرویدی رخ دهد و ما در مقاله “حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز” به معرفی راه حلی هایی پرداختیم که می‌توان از آن ها در آیفون های اپل برای رفع مشکل مورد نظر استفاده کرد. در گوشی های اندرویدی هم خیلی از راه حل های مشابه قابل استفاده هستند.

اما همیشه موارد اصلی که باید در صورت بروز این مشکل تست شوند شامل مواردی همچون اطمینان از سالم بودن سیم رابط، پورت USB کامپیوتر، نصب بودن درایورهای لازم در کامپیوتر ویندوزی، فعال بودن گزینه USB Debugging در گوشی های اندرویدی، ریستارت گوشی و سایر اقدامات این چنینی می‌شود. همچنین اگر بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر پیغامی روی صفحه موبایل نمایان شد باید حتما گزینه درستی انتخاب شود که اجازه وصل شدن موبایل به کامپیوتر و رد و بدل فایل را صادر کند، در غیر این صورت طبیعتا مشکل شناسایی نشدن گوشی پدیدار می‌شود. اگر احساس می‌کنید مشکل جدی است و نیاز به عیب یابی سخت افزاری دارد، می‌توانید از سرویس مرکز تعمیرات موبایل آداک فیکس کمک بگیرید.

پریدن آنتن، یک مشکل شایع در گوشی های موبایل

پریدن آنتن گوشی عموما مواقعی رخ می‌دهد که در منطقه‌ای باشید که سیگنال های اپراتور ارائه دهنده سروی سسیم کارت شما ضعف باشند! در این شرایط وقوع مشکل نام برده شده طبیعی خواهد بود اما اگر در داخل شهر و محیط های عادی هم آنتن موبایل شما می‌پرد یا درست کار نمی‌کند، احتمالا گوشی شما مشکل دارد و موضوع باید بررسی شود. این مشکل هم می‌تواند ناشی از رجیستر نبودن گوشی و  برخی تمهیدات نرم افزاری باشد و هم می‌تواند منشا سخت افزاری داشته باشد. برای آشنایی با روش های رفع این مشکل در گوشی های موبایل توصیه داریم از مقاله “رفع مشکل پریدن آنتن گوشی اپل آیفون” کمک بگیرید. راه حل های نام برده شده در آن مطلب به طور مشابه در گوشی های اندرویدی هم قابل استفاده هستند. عموما ریستارت موبایل، آپدیت سیستم عامل،خارج کردن و جا زدن دوباره سیم کارت، اطمینان از رجیستر بودن گوشی و فکتوری ریست مهمترین مواردی هستند که باید به آن ها توجه گردد. اگر این راه ها منجر به رفع مشکل پریدن آنتن گوشی نشدند باید از سرویس یک تعمیرکار خوب برای رفع مشکل کمک بگیرید چون احتمالا با یک مسئله سخت افزاری رو به رو هستید.

شارژ نشدن موبایل

یکی دیگر از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل مربوط به شارژ نشدن آن بعد از اتصال به شارژر می‌شود که در مقاله “آموزش رفع مشکل شارژ نشدن آیفون” به طور جامع در رابطه با نحوه رفع این مشکل در آیفون های اپل صحبت کردیم. موارد و مراحل مشابه در گوشی های اندرویدی هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. عموما وقتی گوشی بعد از اتصال به شارژر شروع به شارژ شدن نمی‌کند، مشکل از سمت خود شارژر یا پریز برقی است که از آن استفاده می‌کنید، بنابراین باید سلامت پریز برق، آداپتور و کابل شارژ بررسی شده و تایید گردند. در صورتی که این موارد سالم باشند، باید شروع به بررسی گوشی و موارد مرتبط با آن کرد.

اگر مطمئن شدید که مشکل شارژ نشدن موبایل به شارژر آن ارتباطی ندارد و به خود گوشی مربوط می‌شود و راه حل های ساده نرم افزاری مثل ریستارت کردن، اتصال گوشی در حالت خاموش به شارژر، آپدیت سیستم عامل و فکتوری ریست هم به رفع مشکل کمکی نداشتند، باید از یک تعمیرکار خوب و مجرب بخواهید که موضوع را بررسی کند. احتمال دارد باتری موبایل شما کاملا از کار افتاده و قدرت شارژ شدن خویش را از دست داده باشد یا اختلالی در مدارد پاور و شارژ موبایل به وجود آمده باشد که بعد از عیب یابی دقیق قابل رفع خواهد بود. برای انجام بررسی های لازم در این زمینه هم می‌توانید از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید.

آپدیت نشدن سیستم عامل

این مشکل عموما در آیفون های اپل رخ می‌دهد و کاربران گوشی های اندرویدی خیلی با آن رو به رو نمی‌شوند. آپدیت سیستم عامل گوشی ها هم می‌تواند با استفاده از کامپیوتر واسط و نصب جدیدترین آپدیت ها از طریق آیتیونز یا فلش کردن رام آن در اندروید انجام گیرد و هم می‌تواند مستقیما از منوی تنظیمات گوشی انجام شود. طبیعتا اغلب کاربران راه حل دوم که بی‌دردسرتر است را انتخاب می‌کنند. عموما این مشکل به دلیل اختلال هایی رخ می‌دهد که در ارتباط برقرار کردن با سرور های سازنده گوشی ایجاد می‌شوند. استفاده از یک ابزار تغییر IP خوب، تغییر شبکه وای فای به یک شبکه دیگر با سرعت و ثبات مناسب و ریستارت گوشی تقریبا در 90 درصد مواقع مشکلات و باگ های آپدیت را رفع می‌کنند.

17 مشکل شایع در گوشی های موبایل + راه حل

اگر به خاطر داشته باشید ما در مقاله “حل مشکل آپدیت نشدن آیفون و iOS به طور جامع در رابطه با این موضوع و رفع مشکل آپدیت سیستم عامل آیفون های اپل صحبت کردیم. تقریبا 80 درصد راه حل هایی نام برده شده در آن مطلب می‌توانند به صورت مشابه در گوشی های اندرویدی هم تست شده و منجر به رفع مشکل آپدیت نشدن سیستم عامل شوند. اگر احساس می‌کنید مشکل خیلی جدی است و شخصا از پس رفع آن بر نمی‌آیید، می‌توانید از کارشناسان مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس برای رفع این مشکل کمک بگیرید. ضمنا فراموش نکنید گوشی های اندرویدی آپدیت های اندروید را برای همیشه و بازه های زمانی طولانی دریافت نمی‌کنند! پس شاید شرکت سازنده موبایلتان ارائه آپدیت نرم افزاری برای گوشی شما را متوقف کرده باشد.

کار نکردن بلوتوث

یک مشکل شایع در گوشی های موبایل که بسیار هم آزاردهنده است مربوط به کار نکردن بلوتوث می‌شود! تصور کنید بلوتوث گوشی را روشن می‌کنید اما عملکرد درستی ندارد و به گجت های مورد نظرتان وصل نمی‌شود! در این شرایط تکلیف چیست؟عموما باگ و مشکلات اتصال بلوتوث موقت بوده و به بستر نرم افزاری گوشی مربوط می‌شوند. با استفاده از راه حل هایی که در مقاله “رفع مشکل بلوتوث گوشی هوآوی، سامسونگ، اپل و غیره” به آن ها اشاره کردیم این مشکل قابل رفع است، اما در برخی موقع احتمال دارد که مشکل ناشی از بستر سخت افزاری دستگاه باشد و با راه حل های نام برده شده برطرف نگردد که در این شرایط باید از سرویس یک تعمیرکار خوب برای بررسی و رفع مشکل استفاده کرد.

آب خوردگی، یک مشکل شایع در گوشی های موبایل

مشکل رایج بعدی که در این بخش به معرفی آن می‌پردازیم نسبت به دیگر مشکلات نام برده شده کمی متفاوت است! این مشکل مربوط به خیس شدن یا آب خوردن موبایل می‌شود که می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در صورتی که گوشی شما بنا به هر دلیل با آب در تماس قرار گرفت سعی کنید هرچه سریعتر آن را از آب خارج کرده سطح خارجی آن را تمیز نمایید. سپس باتری را از گوشی جدا کنید یا موبایلتان را با فشردن دکمه پاور خاموش نمایید و آن را برای مدت زمان 24 ساعت در کیسه برنج قرار دهید. بعد از این بازه زمانی عملکردش را تست کنید. به احتمال گوشی بدون مشکل قابل استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این زمینه از مقاله راهنمای “گوشی اب خورده را چکار کنیم؟” کمک بگیرید.

آسیب دیدن سوکت شارژ گوشی

یکی دیگر از 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل مربوط به خراب شدن سوکت شارژ و درست کار نکردن آن می‌شود. این مسئله و مشکل عموما زمانی رخ می‌دهد که کاربر در اتصال و قطع اتصال شارژر دقیقت لازم را صرف نکند و به سوکت شارژ گوشی فشار وارد نماید. این مشکل با روش های نرم افزاری قابل رفع نیست و عموما باید با تعویض سوکت شارژ گوشی برطرف شود و طبیعتا برای انجام آن نیاز به استفاده از تجربه یک تعمیرکار خوب خواهید داشت. اگر برای سوکت شارژ گوشی شما مشکلی به جود آمده، کارشناسان مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس می‌توانند مشکل را با کمترین هزینه برایتان برطرف سازند.

شکستن ال سی دی موبایل

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات گوشی های موبایل مربوط به شکستن صفحه نمایش یا همان ال سی دی می‌شود که عموما به دلیل سهل انگاری کاربر و افتادن گوشی از سدت وی شاهد وقوع آن هستیم. زمانی که صفحه موبایل بشکند، باید تعویض تاچ ال سی دی گوشی یا تعویض گلس شکسته صفحه موبایل با توجه به شرایط به وجود آمده در دستور کار قرار گیرد و طبیعتا  انجام این تعمیرات هم ساده نیست و باید توسط کارشناسان با تجربه و ضمن بکارگیری تجهیزات مناسب صورت پذیرد. با تعمیر ال سی دی شکسته موبایل خود در مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس می‌توانید از تضمین اورجینال بودن پنل جدید نصب شده در دستگاه و ضمانت 30 روز کیفیت خدمات بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 17 مشکل شایع در گوشی های موبایل پرداختیم و سعی کردیم روش های حل این مشکلات را هم برایتان نام ببریم. فراموش نکنید هرگونه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل را می‌توانید با ضمانت کیفیت 30 روزه در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان کافیست با شماره 02177921002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه