گوشی آب خورده را چکار کنیم؟

  • تاریخ انتشار : تیر ۲۴, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

یکی از سوالاتی که خیلی از دوستان مطرح می‌کنند مربوط به گوشی های آب خورده یا خیس شده می‌شود. واقعا باید با گوشی موبایلی که دچار آب خوردگی شده چه کار کرد؟ اگر گوشی بعد از تماس با آب دچار اختلال شود و درست کار نکند، راهی برای تعمیر آن وجود دارد؟ هزینه تعمیر گوشی آب خورده چقدر است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور کامل به این سوالات پاسخ دهیم. با آداک فیکس همراه باشید.

تاثیر آب روی گوشی و خراب شدن آن

قبل از اینکه در رابطه با تعمیرات گوشی های خیس شده و اقداماتی که باید در این راستا انجام پذیرد صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد حساسیت گوشی های موبایل در قبال این موضوع و تماس با آب صحبت داشته باشیم. اصلا چرا آب منجر به خراب شدن گوشی می‌شود و چرا موبایل ها تا این اندازه در برابر این مسئله حساس هستند؟ دلیل امر کاملا مشخص و مشهود است! گوشی های هوشمند از قطعات الکترونیکی تشکیل شده‌اند و آب هم رسانای الکتریکی است. زمانی که آب با قطعات سخت افزاری گوشی تماس داشته باشد منجر به اختلال در عملکرد این قطعات و بروز اتصال کوتاه خواهد شد و این موضوع خرابی قطعه یا قطعات را به بار می‌آورد. به همین جهت گوشی آب خورده عموما دچار مشکلات زیادی می‌شود و قطعات متعددی در آن آسیب می‌بینند.

بنابراین شما باید تحت هر شرایط از تماس آب و مایعات مشابه با گوشی جلوگیری به عمل آورید. اگر فقط یک قطره آب به داخل گوشی نفوذ کند و با قطعاتی مثل مادربرد آن در تماس قرار گیرد، شک نداشته باشید سریعا گوشی شما دچار اختلال و مشکل خواهد شد و خیلی از قطعات الکترونیکی آن مختل می‌شوند. اما اگر گوشی بنا به هر دلیل با آب در تماس مستقیم قرار گرفت چه کنیم؟ فرض کنید لیوان آبی روی گوشی شما ریخته باشد! در این شرایط تکلیف چیست و چه اقداماتی باید انجام شوند؟ آیا شانس نجات گوشی در این شرایط وجود دارد؟ اگر گوشی بعد از آب خوردگی خراب شد چطور باید آن را تعمیر کرد و هزینه تعمیر گوشی آب خورده چقدر است؟

گوشی آب خورده را چکار کنیم؟

گوشی آب خورده را چکار کنیم؟

اگر موبایل شما بنا به هر دلیل با آب در تماس مستقیم قرار گرفت باید خیلی سریع و درست عمل کنید. در این شرایط شانس نجات گوشی دقیقا به سرعت عمل شما و همچنین اقداماتی بستگی دارد که انجام می‌دهید. پس باید در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین اقدامات را صورت دهید تا ریسک خراب شدن موبایل خویش را به حداقل برسانید. اما این اقدامات مناسب و درست چه مواردی هستند؟ اول از همه گوشی که با آب در تماس قرار گرفته باید هرچه سریعتر از آب خارج شود! هرچقدر مدت زمان تماس با آب کمتر باشد، ریسک خراب شدن گوشی هم کمتر می‌شود. بنابراین در سریعترین زمان ممکن گوشی را از داخل آب خارج کنید. این نکته بسیار مهمی در نجات گوشی آب خورده است.

بعد از خارج کردن گوشی به هیچ وجه دکمه های فیزیکی آن را فشار ندهید و سعی در تست عملکرد دستگاه نداشته باشد، بلکه با یک پارچه مناسب که قابلیت جذب آب بالایی دارد، بدنه موبایل خود را تمیز کنید. سعی کنید علاوه بر بخش اصلی بدنه گوشی تمام منافذ آن از قبیل سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری، سوکت شارژ و غیره را هم تمیز و کاملا خشک نمایید. بعد از اینکه این مرحله را انجام دادید و مطمئن شدید گوشی کاملا خشک شده، در صورتی که باتری گوشی قابل جداسازی است، آن را از گوشی جدا نمایید و در صورتی که باتری موبایلتان قابلیت جداسازی ندارد، ضمن فشردن دکمه پاور موبایل خود را خاموش نمایید.

بعد از اینکه گوشی را خاموش کردید، بهتر است آن را برای مدت زمان 24 ساعت داخل کیسه‌ای از برنج قرار دهید. اما چرا کیسه برنج؟ برنج خاصیت بسیار بالایی در جذب رطوبت دارد و وقتی گوشی موبایل خودتان را داخل کیسه برنج قرار دهید، تمام قطرات آبی که احتمال ورود آن ها به داخل گوشی وجود داشته‌اند از بین می‌روند و توسط دانه های برنج حذف خواهند شد. بدین ترتیب شانس نجات گوشی موبایل آب خورده شما به طرز قال ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. بعد از اینکه گوشی 24 سات داخل کیسه برنج قرار داده شد، آن را خارج کرده و سعی در روشن کردن آن داشته باشید. به احتمال زیاد گوشی بدون مشکل روشن خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

گوشی آب خورده را چکار کنیم؟

تعمیر گوشی خیس شده و نکات مهم آن

اما اگر گوشی در اثر آب خوردگی خراب شود و بعد از انجام مراحلی که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم، همچنان قادر به روشن کردن و استفاده از گوشی نباشیم تکلیف چیست؟ در این شرایط باید برای تعمیر گوشی خیس شده یا آب خورده خود از سرویس یک تعمیرکار مجرب و قابل اعتماد استفاده کنید. متاسفانه تعمیر گوشی آب خورده اصلا کار آسان و ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه و دقت بالایی دارد. فقط تعمیرکارانی که قابلیت عیب یابی و تعمیرات الکترونیکی را داشته باشند می‌توانند یک گوشی خیس شده یا آب خورده را به طور دقیق بررسی، عیب یابی و تعمیر کنند. بنابراین اگر موبایل شما در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده به هیچ وجه نمی‌توانید به هر تعمیرکاری اعتماد کنید و فراموش ننمایید که عموما اولین تعمیرکاری که گوشی را باز می‌کنید، بیشترین شانس را برای تعمیر آن خواهد داشت پس از همان ابتدای امر از سرویس تعمیرکار یا مراکز تعمیری استفاده کنید که به کیفیت کارشان اعتماد کامل دارید.

از سمت دیگر تعمیرات گوشی های آب خورده باید با استفاده از ابزارهایی بسیار دقیقی صورت پذیرد که در هر مرکز تعمیراتی یافت نمی‌شوند. یک تعمیرکار خوب به جای تعویض کامل قطعات نسبت به تعمیر اجزای الکترونیکی آن ها وارد عمل می‌شود تا هزینه تعمیر کاهش یابد. به عنوان مثال اگر IC در برد گوشی سوخته باشد، هم می‌توان با تعویض کامل برد یا قطعه متصل به آن مشکل را رفع کرد و هم می‌توان صرفا با تعویض یک IC مشکل را برطرف ساخت. طبیعتا در این شرایط روش تعمیر دوم به مراتب کم هزینه تر خواهد بود و یکم تعمیرکار خوب برای تعمیر گوشی آب خورده از روش دوم استفاده می‌کند.

هزینه تعمیر گوشی آب خورده

نکته بعدی که باید در رابطه با آن صحبت کنیم مربوط به هزینه گوشی آب خورده می‌شود. متاسفانه به هیچ وجه نمی‌توان تا قبل از بررسی و مشخص شدن قطعات معیوب گوشی که در اثر آب خوردگی دچار اختلال شده است، در مرود هزینه و قیمت تعمیرات آن نظر داد! هرچقدر قطعات بیشتری در گوشی آسیب ببیند، هزینه تعمیر هم افزایش می‌یابد و هرچقدر تعداد این قطعات کمتر باشد، هزینه تعمیر کاهش پیدا می‌کند. طبیعتا زمانی که گوشی برای مدت طولانی با آب در تماس باشد، احتمال خرابی قطعات بیشتر در آن وجود دارد و هرچقدر این مدت زمان کمتر شود، قطعات کمتری در معرض بروز مشکل قرار خواهند گرفت.

به همین جهت است که همیشه توصیه داریم وقتی گوشی با آب در تماس قرار گرفته می‌شود هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهید و سرعت عمل شما در نجات گوشی آب خورده تاثیر بالایی دارد. اما در مجموع هزینه تعمیر موبایل هایی که در اثر آب خوردگی دچار مشکل و اختلال شده باشند بالاست، چون در اغلب مواقع نیاز به انجام تعمیرات ریزبینانه‌ و حرفه‌ای در گوشی ایجاد می‌شود و همچنین قطعات زیادی دچار اختلال خواهند شد. اگر می‌خواهید تعمیر گوشی خیس شده خود را با کمترین هزینه انجام دهید، سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس این امکان را برایتان فراهم می‌کند.

گوشی آب خورده را چکار کنیم؟

آداک فیکس و تعمیر موبایل آب خورده

با سرویسی که توسط مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس ارائه شده می‌توانید انواع تعمیرات گوشی های موبایل را بدون کوچک ترین مشکل و با اطمینان کامل از کیفیت کار و صرف کمترین هزینه انجام دهید. کارشناسان این مرکز از مجرب ترین تعمیرکاران و متخصصین حوزه تعمیرات موبایل هستند و تعمیرات تخصصی بردهای الکترونیکی گوشی های هوشمند را با تجربه و دقت بالا انجام خواهند داد تا شما عزیزان به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

هزینه تعمیر موبایل آب خورده هم در این مرکز به مراتب نسبت به سایر مراکز مشابه کمتر خواهد بود، چون هم قطعات مستقیما و با قیمت ارزان از تامین کنندگان بزرگ تهیه می‌شوند و هم دستمزد تعمیرکاران در پایین ترین سطح تعیین شده تا هزینه تعمیرات به حداقل برسد. بنابراین اگر گوشی شما در اثر آب خوردگی دچار مشکل شده است، نگران نباشید و برای رفع مشکل آن از سرویس تعمیرات مرکز آداک فیکس استفاده کنید. شما عزیزان ضمن تماس با شماره 02177921002 از مشاوره رایگان این مرکز بهره‌مند شوید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه