تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس | تعمیرات تخصصی اپل

  • تاریخ انتشار : خرداد ۲۹, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

متاسفانه یکی از قطعاتی که در گوشی های اپل و آیفون های این شرکت زیاد دچار مشکل می‌شود، ال سی دی است! در برخی مواقع ممکن است شکستگی هایی روی LCD گوشی به وجود آید که با تعویض گلس قابل رفع باشند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم در رابطه با جزئیات تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس در مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

شکستن صفحه نمایش گوشی و تعویض گلس اپل

این روزها گوشی های موبایل به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از صفحه نمایش های بزرگی بهره‌مند بوده و همین امر سبب خواهد شد که این قطعه بیشتر در معرض خطر آسیب دیدگی و شکستن قرار گیرد. آیفون ایکس یکی از گوشی های پرفروش شرکت اپل است که بعد از چند سال یک سبک طراحی متفاوت را در آیفون ها ایجاد کرد. صفحه نمایش این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و همین امر سبب شده که به مراتب آسیب‌پذیرتر از آیفون های قبلی اپل باشد. متاسفانه روی کاغذ هم آمار تقاضا برای تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس و تعمیرات صفحه نمایش آن به مراتب بالاتر از دیگر آیفون های قدیمی این شرکت است.

متاسفانه در اغلب مواقع شکستن صفحه نمایش گوشی و تعویض گلس اپل ذر آیفون X به دلیل سهل‌انگاری کاربر و عدم توجه وی به نکات مهمی رخ می‌دهند که در نگهداری بهتر از گوشی و مراقبت آن موثر هستند. برای مثال تقریبا 90 درصد مواقع شکستن صفحه نمایش گوشی اپل ناشی از افتادن آن از دست کاربر یا افتادن شی دیگری بر روی صفحه نمایش گوشی به وقوع می‌پیوندد! جالب است بدانید که عمدتا وقتی یک متقاضی برای تعمیر iPhone X به مراکز تعمیرات تخصصی اپل مراجعه می‌کند با ال سی دی گوشی خود دچار مشکل شده و آمار تقاضا برای انجام این تعمیرات روی آیفون X به مراتب بالاست. در خیلی از مواقع هم متقاضی به دلیل شکستن LCD آیفون خود به مرکز تعمیرات مراجعه خواهد داشت.

تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس | تعمیرات تخصصی اپل

تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “تعویض گلس ال سی دی آیفون در آداک فیکس” به طور جامع در رابطه با تعویض گلس آیفون های اپل و سرویسی که مرکز تعمیرات تخصصی اپل آداک فیکس در این راستا ارائه می‌کند صحبت کردیم، بنابراین شاید مطالعه مطلب ضمیمه شده هم خالی از لطف نباشد و بتواند بخش قابل ملاحظه‌ای از سوالاتی که در ذهنتان ایجاد شده را پاسخ دهد. تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس پروسه‌ای است که در آن لایه شیشه‌ای روی صفحه گوشی که توسط شرکت سازنده بر روی آن پرس شده تعویض می‌گردد، بنابراین در این پروسه تاچ و LCD گوشی تعویض نخواهند شد و به همان شیوه قبلی باقی می‌مانند و فقط گلس یا شیشه شکسته روی صفحه نمایش تعویض می‌شود.

اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که چطور صرفا تعویض شیشه یا گلس روی صفحه گوشی اپل می‌تواند مشکل صفحه نمایش آن را رفع کند! برای پاسخ به این سوال باید ماهیت و ساختار صفحه نمایش گوشی های موبایل را بهتر بشناسید. اگر بخواهیم خیلی ساده موضوع را شرح دهیم می‌توانید اینطور بگوییم که روی تاچ و ال سی دی گوشی های جدید یک لایه شیشه محافظ نصب است و این شیشه کاملا قطعه مستقلی نسبت به خود تاچ و LCD محسوب می‌شود. در برخی مواقع ممکن است شکستگی ها و ترک های روی صفحه گوشی فقط بر روی این شیشه ایجاد شده باشند و تاچ و LCD موبایل دچار هیچ مشکل و اختلالی نشده باشد! در اینگونه مواقع نیازی به صرف هزینه گزاف برای تعویض تکامل تاچ و LCD وجود ندارد و می‌توان با تعویض گلس ال سی دی مشکل را رفع کرد!

بنابراین اگر شرایط لازم در گوشی اپل iPhone X شما هم وجود داشته باشد، شاید بتوانید مشکل را با تعویض گلس رفع کنید. بررسی اینکه آیا تعمیر صفحه نمایش شکسته گوشی با تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس امکانپذیر است یا خیر به راحتی قابل انجام خواهد بود. بدین منظور فقط کافیست عملکرد صفحه نمایش را بررسی کنید. در صورتی که در عملکرد تاچ و LCD موبایلتان هیچ اختلالی به وجود نیامده باشد و صرفا شکستگی هایی روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده شود، می‌توان از تعویض گلس برای رفع مشکل استفاده کرد اما اگر کوچک ترین اختلالی در عملکرد تاچ یا ال سی دی (حتی یکی از این دو) به وجود آمده باشد، دیگر نمی‌توان به فکر تعویض گلس iPhone X بود و باید کل پنل تاچ و LCD را تعویض کرد.

توصیه داریم برای درک بهتر تفاوت مابین این دو روش تعمیر حتما یک مرتبه مقاله “تفاوت تعویض گلس و تعویض ال سی دی موبایل” را مطالعه کنید چون در مطلب مذکور به طور دقیق ساختار صفحه نمایش گوشی های موبایل شرح داده شده و تفاوت مابین دو روش تعمیر  نام برده شده هم به شیوه محسوس تری بیان شده و قابل درک خواهد بود. اما چه نکات مهمی وجود دارند که باید در تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس به آن ها توجه کرد؟ آیا می‌توان برای انجام این تعمیر از سرویس هر تعمیرکاری استفاده کرد؟ چرا توصیه ما این است که فقط از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس برای تعویض گردن گلس گوشی های اپل و سامسونگ استفاده کنید و مزیت بکارگیری سرویس این مرکز چیست؟ در ادامه به طور جامع تر در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم. بنابراین با آداک فیکس همراه باشید.

نکات مهم در تعویض گلس شکسته آیفون X

شاید تصور کنید که تعویض گلس شکسته آیفون X کار ساده‌ای است اما در حقیقت اینطور نخواهد بود و حتی دردسرهای انجام این تعمیر به مراتب از تعویض ال سی دی آیفون ایکس اپل بیشتر هستند. در این پروسه باید مراحل اضافه‌تری طی شوند و بخش قابل ملاحظه‌ای از مراحل تعمیر هم صرفا توسط تجهیزات و دستگاه های اختصاصی صورت می‌گیرد. بنابراین طبیعتا نکات خاصی وجود دارند که باید در تعویض گلس آیفون X اپل به آن ها توجه شود. مهم ترین این نکات می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس | تعمیرات تخصصی اپل

  • تجهیزات و لوازم مورد نیاز: تعویض گلس شکسته صفحه نمایش گوشی های موبایل باید فقط با استفاده از تجهیزات و لوازم خاص صورت پذیرد و اینطور نیست که بتوان با یک کیت تعمیراتی ساده این تعمیر را انجام داد. اگر احساس می‌کنید شرایط لازم برای تعویض گلس شکسته گوشی در آیفون شما برقرار است اما تعمیرکاری مدعی می‌شود که این تعمیر را انجام نخواهد داد و فقط تعویض کامل تاچ LCD ر انجام می‌دهد، احتمالا وی به تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای انجام این کار دسترسی ندارد.
  • تجربه تعمیرکار: هر تعمیرکاری قادر نخواهد بود که تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس را انجام دهد چون برای انجام این کار باید از تجهیزات و ابزارهای خاصی استفاده شود که بکارگیری دقیق و درست آن ها نیاز به آموزش های مناسب دارد. بنابراین به هیچ وجه تعویض گلس شکسته گوشی اپل خودتان را به هر تعمیرکاری واگذار نکنید.
  • هزینه تعمیر: یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید مربوط به هزینه تعمیر می‌شود. هزینه تعویض گلس به مراتب در مقایسه با هزینه تعویض کامل تاچ LCD کمتر خواهد بود، چون در این روش تعمیر نیازی به تعویض کردن کامل تاچ و ال سی ید و صرف هزینه برای خرید این قطعه وجود ندارد و قیمت گلس صفحه نمایش iPhone X به مراتب نسبت به قیمت تاچ و LCD آن کمتر خواهد بود.
  • تضمین و گارانتی: نکته مهم بعدی که باید در تعویض گلس صفحه نمایش آیفون X اپل به آن توجه شود مربوط به تضمین و گارانتی خواهد بود که مرکز ارائه دهنده سرویس در قبال انجام این تعمیر در اختیارتان قرار می‌دهد. سعی کنید همیشه از سرویس مراکز تعمیرات تخصصی موبایلی استفاده کنید که تعمیرات خود را با ضمانت انجام می‌دهند.

با در نظر گرفتن نکات یاد شده در انتخاب مرکز تعمیرات تخصصی موبایل خویش می‌توانید بهترین بازده و نتیجه را از تعمیری که روی گوشی موبایل شما انجام می‌شود دریافت کنید. اگر می‌خواهید این تعمیر با بهترین کیفیت روی گوشی شما انجام گیرد توصیه داریم از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس استفاده نمایید. با استفاده از خدمات آداک فیکس قادر خواهید بود که بدون کوچک ترین مشکل و ضمن بهره‌مندی از ضمانت تمام تعمیرات تخصصی اپل و گوشی هایش را با کمترین قیمت به سرانجام برسانید.

مراحل تعویض گلس شکسته صفحه iPhone X

بد نیست به طور مختصر به مراحلی هم که باید برای تعویض گلس شکسته صفحه iPhone X طی شوند اشاره داشته باشیم تا شما دید بهتری نسبت به این تعمیر پیدا کنید. در مرحله اول انجام این تعمیر باید یک تعمیرکار با دقت کامل پنل تاچ و LCD گوشی را از آن جدا کند و مراقب باشد که گلس روی صفحه گوشی که شکسته است به تاچ و ال سی دی آن آسیبی وارد نکند. در قدم دوم باید قطعات شکسته گلس قبلی از روی صفحه گوشی جدا شوند. این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است و باید با ترفند های خاصی انجام شود، در غیر این صورت ممکن است قطعات شکسته گلس به LCD یا تاچ گوشی آسیب بزنند که در این حالت دیگر امکان رفع مشکل با تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس ناممکن می‌شود.

تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس | تعمیرات تخصصی اپل

در مرحله بعدی یا سوم باید یک گلس جدید روی صفحه گوشی پرس شود. انجام این کار با استفاده از دستگاه های خاص و با تنظیمات دقیق صورت می‌پذیرد و باید نظارت کاملی در حین انجام آن توسط یک فرد متخصص صورت پذیرد. در مرحله چهارم می‌بایست از صفحه نمایش گوشی حباب زدایی به عمل آید! حباب زدایی پروسه‌ای است که به موجب آن حباب هوای احتمالی مابین فضای گلس و ال سی دی گوشی از بین برده می‌شوند. این مرحله هم با استفاده از دستگاه های خاصی صورت می‌پذیرد. بعد از انجام این مراحل نوبت به مرحله آخر یعنی نصب تاچ LCD جدید در آیفون می‌رسد که به دست تعمیرکار قابل انجام خواهد بود.

بنابراین برخلاف تصور اغلب کاربران علیرغم اینکه هزینه تعویض گلس شکسته صفحه آیفون X از هزینه تعویض کامل تاچ و ال سی دی آن کمتر است، دردسرهای بیشتری را در پی دارد و زمان بیشتری را هم باید صرف انجام آن کرد. دلیل اینکه این تعمیر مقرون به صرفه‌تر از تعویض تاچ LCD خواهد بود این است که در این روش تعمیر دیگر تاچ و LCD گوشی تعویض نمی‌شوند و عملا هزینه‌ای برای خزید یک نسخه از تاچ و LCD موبایل پرداخت نخواهد شد. لازم به ذکر است که عموما تعویض گلس چیزی در حدود 1 الی 2 روز زمان لازم دارد تا با دقت کامل انجام شود و بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس | تعمیرات تخصصی اپل

با خدماتی که مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس ارائه کرده شما می‌توانید انواع تعمیرات تخصصی گوشی های اپل و آیفون های این شرکت را با ضمانت و صرف کمترین هزینه انجام دهید. استفاده از خدمات این مرکز می‌تواند مزیت های متعددی را برایتان به همراه داشته باشد که برخی از اصلی ترین آن ها شامل مواردی همچون ارائه ضمانت و گارانتی در ازای تعمیرات،  دریافت کمترین هزینه ممکن، تعمیر در زمان کوتاه و تعمیر با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و به دست تعمیرکاران با تجربه خواهد بود. در مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس از تجهیزات روز در تعمیرات تخصصی گوشی ها و برای تعویض گلس ال سی دی آیفون ایکس استفاده می‌شود و بدین ترتیب کیفیت تعمیر در بالاترین سطح قرار می‌گیرد.

آداک فیکس برای جلب رضایت مشتریان و ارائه اطمینان خاطر از کیفیت تعمیرات گارانتی 30 روزه‌ای را هم در ازای انجام تمام تعمیرات تخصصی اپل ارائه خواهد کرد. از سمت دیگر به دلیل همکاری آداک فیکس با بزرگ ترین تامین کنندگان قطعات موبایل کشور، هزینه قطعات به مراتب کمتر تمام شده و در نتیجه هزینه تعمیرات برای مشتریان به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. سرعت عمل بالا هم از دیگر مزیت های این مرکز است و تیم آداک فیکس عموما سعی دارند که تعمیرات تخصصی گوشی مشتریان را در کمتر از 1 روز تکمیل کنند. ضمنا اگر ساکن تهران باشید می‌توانید از پیک رایگان آداک فیکس برای ارجاع گوشی به مرکز تعمیرات و تحویل گرفتن آن بعد از انجام تعمیر استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس این مرکز با شماره 77921002 تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه