تعمیر گوشی بریک شده در کمترین زمان

  • تاریخ انتشار : خرداد ۲۶, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

بریک شدن گوشی های اندرویدی یکی از رایج ترین اتفاق هایی است که احتمال دارد در شرایط مختلف مثل زمانی که قصد نصب یک کاستوم رام (Custom ROM) را داشته باشید یا بخواهید آن را روت کنید و غیره رخ دهد! برخلاف تصور اغلب افراد بریک شدن گوشی به معنای از دست رفتن کامل دستگاه نیست! تعمیر گوشی بریک شده با روش های خاصی امکانپذیر خواهد بود که ما در این مطلب به طور کامل در مورد این روش ها صحبت می‌کنیم.

تعمیر گوشی بریک شده : مقدمه

قبل از اینکه در رابطه با بحث اصلی مقاله یعنی روش های تعمیر گوشی بریک شده صحبت کنیم بهتر است شما را با ماهیت این پدیده آشنا سازیم و مشخص نماییم که منظور از بریک شدن گوشی چیست! بریک شدن به معنای یک نوع گیر کردن نرم افزاری است که منجر می‌شود گوشی بوت نشده و عملا قابل استفاده نباشد. زمانی که یک گوشی برک شود شما نمی‌توانید از بستر نرم افزاری آن استفاده کنید و عملا گوشی بلااستفاده را در دست خواهید داشت. اما چه مسائلی می‌توانند منجر به بریک شدن گوشی شوند؟ اصلی ترین عواملی که ممکن است منجر به بروز این پدیده شوند به شرح زیر هستند:

  • خطا در نصب کاستوم رام (Custom ROM): شایع ترین دلیلی که منجر بریک شدن گوشی های اندرویدی می‌شود مربوط به بروز خطا، ارور و اختلال در حین نصب کاستوم رام است. به عنوان مثال اگر شما در حین نصب شدن کاستوم رام و فلش کردن آن گوشی خود را خاموش یا ریستارت کنید یا فایل اشتباهی را روی گوشی فلش نمایید، احتمال بریک شدن گوشی وجود دارد.
  • خطا در حین روت: در برخی مواقع ممکن است زمانی که کاربر سعی در روت کردن گوشی خود دارد مشکلی به وجود آید و همین مشکل به بریک شدن گوشی منجر گردد.
  • آپدیت های خاص: انجام نادرست برخی آپدیت ها از قبیل آپدیت کاستوم رام یا فریمور گوشی های اندرویدی و بروز خطا در انجام این پروسه هم می‌تواند منجر به بریک شدن دستگاه شود. حتی خاموش شدن ناگهانی گوشی به دلیل تمام شدن شارژ باطری هم می‌تواند منجر به بروز این مشکل شود.
  • نصب بدافزارها: برخی بدافزارهای اندرویدی هم می‌توانند مثل یک ویروس مخرب عمل کرده و منجر به بریک شدن گوشی شما شوند و اجازه بوت شدن دستگاه را ندهد. این نوع بد افزارها عموما زمانی در گوشی نصب خواهند شد که شما فردی مبتدی باشید و اقدام به روت گوشی کنید و بخواهید از نرم افزارهای خاصی کمک بگیرید که ظاهرا کاربردی اما عملا مخرب هستند.

علاوه بر موارد فوق عوامل دیگری هم وجود دارند که می‌دانند منجر به بریک شدن گوشی های موبایل شوند که خیلی وارد جزئیات آن ها نمی‌شویم چون می‌خواهیم تمرکز را روی تعمیر گوشی بریک شده معطوف کنیم. در نظر داشته باشی که Brick مختص گوشی های اندرویدی نیست و می‌تواند بنا به دلایل مختلف از قبیل ریستور ناموفق بکاپ، خاموش شدن گوشی در حین آپدیت و غیره در آیفون های اپل هم رخ دهد اما ما در این مقاله فقط در مورد نحوه تعمیر کردن گوشی های اندرویدی بریک شده صحبت خواهیم کرد. بنابراین با آداک فیکس همراه باشید.

راه حل اول: استفاده از سرویس مرکز آداک فیکس

ساده ترین و بی‌دردسرترین روشی که می‌توانید از آن برای تعمیر گوشی بریک شده استفاده کنید مربوط به بکارگیری سرویس مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس می‌شود. در این مرکز تعمیرات نرم افزاری گوشی به دست با تجربه‌ترین تعمیرکاران انجام می‌شود و رفع مشکلاتی از قبیل بریک شدن گوشی های موبایل به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن امکانپذیر خواهد بود. ضمنا در مرکز آداک فیکس کمترین هزینه ممکن هم از بابت انجام تعمیرات نرم افزاری روی گوشی مشتریان دریافت می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر با سرویس این مرکز آشنا شوید و از مشاوره رایگان بهره‌مند گردید کافیست با شماره 77921002 تماس حاصل کنید. ضمنا در نظر داشته باشید که استفاده از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس در تهران با پیک رایگان این شرکت امکانپذیر خواهد بود که دردسرهای رفت و آمد و مراجعه حضوری را از بین می‌برد. بنابراین اگر به دنبال یک راه حل ساده برای تعمیر موبایل بریک شده خود هستید، آداک فیکس بهترین انتخاب است.

راه حل دوم: استفاده از نرم افزاری FonePaw

یکی از بهترین نرم افزارهایی که می‌توانید از آن برای تعمیر گوشی بریک شده استفاده کنید، نرم افزار FonePaw است. این برنامه تقریبا از پس تعمیر گوشی های بریک شده تمام شرکت های اندرویدی بر می‌آید. برای استفاده از این ابزار به یک کامپیوتر یا لپ تاپ، شبکه اینترنت مناسب و یک کابل رابط نیاز خواهید داشت. مراحلی که باید بدین منظور طی شوند به شرحی هستند که در ادامه عنوان می‌کنیم.

تعمیر گوشی بریک شده در کمترین زمان

ابتدا با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود برنامه FonePaw Broken Android Data Extraction را دانلود روی کامپیوترتان نصب کنید. سپس این برنامه را اجرا نمایید و گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید. حالا از بین گزینه هایی که در برنامه ارائه شده است، گزینه Fix Device را انتخاب کنید. در این شرایط به صفحه‌ای مشابه با عکس فوق هدایت خواهید شد و باید از بین 5 گزینه، بهترین مورد را انتخاب کنید. از آنجایی که هدف تعمیر گوشی بریک شده است باید گزینه Other را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

در مرحله بعد باید مدل دقیق گوشی خودتان را مشخص کنید. در همین مرحله مطمئن شوید که کامپیوتر شما به یک شبکه اینترنت خوب و پرسرعت وصل است و ترجیحا یک ابزار تغییر IP مناسب را هم در آن فعال نمایید. در انتخاب مدل دقیق گوشی خودتان دقت کنید چون اگر این کار را به درستی انجام ندهید، تعمیر گوشی بریک شده ناموفق خواهد بود. بعد از انتخاب مدل گوشی روی گزینه Next کلیک کنید. حالا باید با فشردن دکمه های فیزیکی خاص گوشی خودتان را به حالت ریکاوری (Recovery Mode) ببرید. نحوه دقیق انجام این کار در گوشی های مختلف متفاوت است و شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به نحوه دقیق فعالسازی این حالت در گوشی خودتان پی ببرید.

تعمیر گوشی بریک شده در کمترین زمان

بعد از اینکه گوشی وارد حالت ریکاوری شد، روی گزینه Start در برنامه کلیک کنید. در این شرایط برنامه شروع به دانلود فایل خاصی می‌کند که در واقع همان فریمور اصلی گوشی شماست. بعد از اینکه این فایل دانلود شد، پروسه فلش کردن گوشی با فریمور دانلود شده به طور خودکار توسط برنامه FonePaw آغاز و انجام می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن پروسه، پیغام تکمیل فلش را دریافت خواهید کرد. در این شرایط می‌توانید اتصال گوشی از کامپیوتر را قطع کرده و آن را روشن نمایید و بدون مشکل از گوشی خود استفاده کنید. در این روش برنامه FonePaw به طور خودکار رام پیش فرض و اولیه گوشی را روی آن فلش خواهد کرد و درنتیجه گوشی مثل روز اولش راه اندازی می‌شود.

راه حل سوم: فلش کردن دستی رام روی گوشی

بهترین و اصلی ترین روشی که می‌توانید از آن برای رفع مشکل بریک شدن گوشی های موبایل و بعد از وقوع این مسئله استفاده کنید مربوط به فلش کردن دستگاه می‌شود که کار آسانی هم نیست و نیاز به دقت و تجربه دارد. اگر تجربه انجام این کار را ندارید یا بنا به هر دلیل نمی‌خواهید شخصا زمان خود را صرف انجام این پروسه کنید بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید. همانطور که قبلا گفتیم کارشناسان مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس با کمترین هزینه امکان تعمیر گوشی بریک شده شما را فراهم می‌کنند. اما اگر احساس می‌کنید از پس انجام این کار بر می‌آیید می‌توانید با استفاده از مراحلی که در مقاله “آموزش نصب رام رسمی گوشی اندروید | فلش رام اولیه” به شرح آن ها پرداخته بودیم رام رسمی گوشی را روی آن فلش کرده و مشکل دستگاه را رفع نمایید.

به طور کلی پروسه فلش کردن گوشی های اندرویدی نیازمند این است که شما کمی با کامپیوتر و کد های دستوری مرتبط با آن و همچنین ماهیت اندروید و گوشی های اندرویدی آشنا باشید. اگر بخواهیم خیلی خلاصه نحوه فلش کردن رام گوشی های اندرویدی را برایتان شرح دهیم باید بگوییم که این پروسه شامل مراحلی همچون آنلاک بوتلودر، نصب کاستوم ریکاوری، دانلود رام مورد نظر برای نصب در گوشی و انتقال آن به حافظه دستگاه و در نهایت فلش کردن می‌شود. پروسه تعمیر گوشی بریک شده برند سامسونگ می‌تواند بسیار ساده تر از سایر گوشی های اندرویدی دیگر و با استفاده از نرم افزار اختصاصی اودین (Odin) انجام شود که پیش از این در مقاله “راهنمای فلش گوشی سامسونگ با برنامه Odin نحوه انجام این کار را شرح دادیم.

اگر قبلا کاستوم رامی را روی گوشی خودتان نصب کرده باشید کار خیلی ساده تر می‌شود چون این موضوع بدان معناست که پیش از این مراحل مربوط به آنلاک بوتلودر و نصب کاستوم ریکاوری را انجام داده‌اید، پس دیگر نیازی به تکرار این مراحل وجود ندارد که در اغلب مواقع بیشترین زمان هم صرف انجام آن ها می‌شود. اگر شرایطی که گفتیم در گوشی شما برقرار است کافیست مراحل زیر را برای تعمیر گوشی بریک شده خود طی کنید:

  • گوشی را با استفاده از دکمه های ترکیبی خاصی خودش به حالت ریکاوری ببرید.
  • گزینه Wipe را انتخاب کنید.
  • گزینه Advanced Wipe را انتخاب کنید.
  • تیک گزینه Data را بزنید.
  • گزینه تایید وایپ را انتخاب نمایید تا اطلاعات گوشی وایپ شود.

بعد از اینکه گوشی وایپ شد دوباره از منوی ریکاوری گزینه Install را انتخاب کرده و فایل رام گوشی را انتخاب و دستور فلش شدن آن را صادر نمایید. کمی منتظر باشید تا گوشی فلش شود. سپس آن را ریستارت کنید. در نظر داشته باشید که اگر یک کاستوم رام را روی گوشی ریستارت می‌کنید باید بعد از فلش کردن رام دوباره پکیج نرم افزار های گوگل را هم روی آن نصب نمایید.

راه حل چهارم: ریستور یک بکاپ Nandroid

اگر قبلا از گوشی اندرویدی خودتان یک بکاپ Nandroid تهیه کرده باشید می‌توانید با ریستور کردن این فایل تعمیر گوشی بریک شده را انجام دهید. این روش یکی از بهترین روش هایی است که می‌توان از آن برای خلاص شدن از شر مشکلات اجرایی گوشی ها و بریک شدن آن ها استفاده کرد. در نظر داشته باشید که این روش فقط در حالتی قابل استفاده خواهد بود که شما قبلا فایل بکاپ Nandroid از گوشی خود اخذ کرده باشید. برای استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید:

تعمیر گوشی بریک شده در کمترین زمان

  • گوشی را وارد حالت ریکاوری کنید.
  • گزینه Restore را از بین گزینه های موجود انتخاب نمایید.
  • بکاپی که قبلا تهیه کرده بودید را انتخاب کرده و ریستور شدن آن را تایید (Confirm) نمایید.
  • گوشی را ریستارت کنید.

به همین سادگی گوشی شما بدون مشکل اجرا یا اصطلاحا بوت می‌شود و دیگر با مشکلی رو به رو نخواهید بود. در نظر داشته باشید که بکاپ Nandroid یک بکاپ کامل است و می‌تواند به طور جامع هر اطلاعاتی که در گوشی شما ذخیره و موجود است را در قالب یک فایل قابل بازیابی ذخیره نماید و در شرایط خاص دوباره آن را در گوشی ارائه کند. عموما بهتر است بعد از فلش یک رام و اوکی شدن تمام جزئیات کار یک بکاپ Nandroid از اطلاعات گوشی گرفته شود. انجام این کار هم از طریق منوی ریکاوری و بخش Backup صورت می‌پذیرد. یکی بهترین ابزارهایی که می‌توانید بدین منظور از آن استفاده کنید، برنامه Titanium Backup است.

تعمیر گوشی بریک شده : جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی روش هایی پرداختیم که با استفاده از آن ها قادر خواهید بود گوشی بریک شده خود را تعمیر کنید. ساده ترین روش برای انجام این کار مربوط به کمک گرفتن از یک تعمیرکار با تجربه می‌شود. در مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس تعمیرات نرم افزاری گوشی های موبایل با استفاده از جدیدترین متدها صورت می‌پذیرد و کمترین هزینه را هم در پی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید تعمیر گوشی بریک شده شما با خیال آسوده انجام شود کافیست از سرویس آداک فیکس استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 77921002 تماس حاصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه