آموزش تعویض تاچ ال سی دی iPhone X اپل

  • تاریخ انتشار : خرداد ۱۵, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

اگر یک تعمیرکار موبایل هستید یا بنا به هر دلیل می‌خواهید ال سی دی آیفون ایکس خود را شخصا تعویض کنید، این مقاله اختصاصی راهنمای جامع و کاملی را در این باب برایتان ارائه می‌کند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه تعویض تاچ ال سی دی iPhone X بپردازیم. بنابراین با آداک فیکس همراه باشید.

تعویض تاچ ال سی دی iPhone X اپل

گوشی اپل آیفون ایکس (iPhone X) یکی از پرفروش ترین گوشی های این شرکت آمریکایی بوده و در واقع اولین نسل از آیفون های اپل است که با سبک طراحی کاملا متفاوتی در مقایسه با دیگر آیفون ها روانه بازار شد و برای اولین بار از دکمه هوم (Home Button) بهره‌مند نبود و قابلیت فیس آیدی (Face ID) جایگزین آن شد. یکی از اصلی ترین ویژگی های آیفون ایکس مربوط به ال سی دی بزرگ و با حاشیه های باریک آن می‌شود که البته سبب شده تقاضا برای تعویض تاچ ال سی دی iPhone X هم افزایش یابد چون سبک طراحی صفحه نمایش آن حساسیت بیشتری را برای این قطعه ایجاد کرده است. قیمت ال سی دی آیفون ایکس (نسخه اورجینال) هم متاسفانه خیلی ارزان نیست!

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “تعویض ال سی دی آیفون ایکس با کمترین قیمت” در رابطه با تعویض تاچ LCD آیفون X و هزینه انجام این کار صحبت کردیم. اما برای تعویض کردن این قطعه حساس دقیقا باید چه مراحلی طی شوند؟ آیا یک کاربر معمولی هم می‌تواند با تلاش خود این تعمیر را انجام دهد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه تعویض تاچ ال سی دی iPhone X بپردازیم و یک راهنمای جامع را در این مورد ارائه کنیم. پس اگر یک تعمیرکار هستید یا بنا به هر دلیل می‌خواهید LCD آیفون X را تعویض کنید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید و تا انتهای با آداک فیکس همراه باشید.

مرحله اول: آزاد کردن قاب آیفون

در قدم اول و پیش از انجام هر اقدامی باید قاب گوشی اپل آیفون X را آزاد کنید. انجام این کار خیلی ساده نیست چون در لبه های قاب این گوشی چسب هایی بکار رفته که پنل پشت و جلوی آن را کاملا روی هم کیپ می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که نفوذ آب به داخل قاب این گوش امکانپذیر نباشد. اگر برای جداسازی قاب گوشی iPhone X خیلی با مشکل رو به رو نشوید و چسبندگی مابین پنل جلو و پشت آن احساس نکنید، مطمئنا آیفون قبلا تعمیر شده و قاب آن باز شده است. برای انجام این کار مراحلی که در ادامه عنوان می‌کنیم را طی نمایید.

نکته: توصیه داریم حتما قبل از شروع پروسه تعمیر شارژ باتری گوشی را خالی کنید و آن را در وضعیت خاموش قرار دهید.

  • دو پیچ کوچکی که در لبه زیرین قاب آیفون ایکس اپل واقع شده‌اند را با پیچ گوشتی مناسب باز کنید.
  • در صورتی که ال سی دی گوشی شکسته و روی آن ترک هایی می‌بینید، حتما قبل از ادامه دادن پروسه تعویض تاچ ال سی دی iPhone X، روی صفحه نمایش گوشی را با یک لایه چسب نواری پهن بپوشانید تا یکپارچگی آن در حین انجام تعمیر حفظ شود و ال سی دی گوشی و گلس روی آن خرد نگردد.
  • با سشوار، آی‌اوپنر یا هیتر به لبه زیرین قاب گوشی گرما اعمال کنید تا خاصیت چسبندگی لاستیک های این بخش قاب گوشی تضعیف شود.

نکته: اکیدا توصیه داریم برای آزاد کردن قاب گوشی آیفون X از ابزاری که تحت عنوان قاب کش شناخته می‌شود استفاده کنید و به هیچ وجه سعی در باز کردن قاب این گوشی با ابزارهایی مثل پیچ گوشتی، اسپاتول، پنس و غیره نداشته باشید. استفاده از ابزارها مناسب سبب می‌شود که استانداردهای تعمیر رعایت شوند و بهترین نتیجه کیفی از تعمیر به دست آید.

  • لبه زیرین قاب آیفون ایکس را داخل قاب کش قرار دهید و مطمئن شوید که ساکشن کاپ قاب کش به طور کامل و محکم روی قاب پشت و پنل جلوی گوشی چسبیده است. دقت کنید که ساکشن کاپ باید نزدیک به لبه زیرین قاب گوشی نصب شود تا نیروی اعمالی شما در مراحل بعدی روی این بخش قاب آیفون معطوف گردد.

  • دستگیره قاب کش را با فشار به هم نزدیک کنید تا ساکشن کاپ های آن از هم دور شوند و در لبه زیرین قاب آیفون X اپل یک شکاف باریک به وجود آید.
  • نوک یک پیک را داخل این شکاف فرو ببرید و اجازه دهید در همان قسمت باقی بماند.
  • گوشی را از درون قاب باز کن خارج کنید.

نکته: در صورتی که به قاب باز کن دسترسی ندارید می‌توانید از ساکشن کاپ دستی هم برای باز کردن قاب گوشی و تعویض تاچ ال سی دی iPhone X استفاده کنید. برای انجام این کار کافیست گوشی را روی میز کارتان قرار دهید و ساکشن کاپ را روی لبه زیرین ال سی دی آن نصب نمایید. به آرامی ساکشن کاپ را به سمت بالا بکشید تا شکافی در لبه زیرین قاب آیفون به وجود آید و سپس پیک را داخل آن شکاف فرو ببرید و ساکشن کاپ را از روی LCD موبایل بردارید.

  • پیک را به آرامی در لبه زیرین قاب iPhone X به صورت رفت و برگشت حرکت دهید تا چسب های این بخش از قاب گوشی آزاد شوند.
  • به همین صورت پیک را در لبه های سمت چپ، فوقانی و راست قاب گوشی اپل آیفون ایکس هم هدایت کرده و چندین دور در این بخش ها به طور رفت و برگشت حرکت دهید تا چسب های قاب آیفون به طور کامل آزاد شوند. زمانی که احساس کردید لبه های قاب آیفون کاملا آزاد شده و خاصیت چسبندگی اولیه را ندارد، آماده مراجعه به مرحله بعد خواهید بود.
  • به آرامی لبه سمت چپ پنل ال سی دی آیفون X را گرفته و آن را به صورت کتابی از روی قاب پشت گوشی باز کنید. یک جعبه یا جسم مناسب را پشت پنل جلوی گوشی تکیه‌گاه کنید تا پنل جلو و قاب پشت آن در حالت 90 درجه نسبت به هم قرار گیرند.

نکته: به هیچ عنوان در این مرحله سعی در جدا کردن پنل جلوی گوشی از قاب پشت آن نداشته باشید، چون این دو پنل با کابل و سوکت های خاصی به هم متصل هستند و هنوز این سوکت ها آزاد نشده‌اند.

بعد از انجام این مراحل تقریبا بخش اصلی تعویض تاچ ال سی دی iPhone X اپل به پایان رسیده و شما باید چند مراحل نه چندان سخت دیگر را برای آزاد کردن کامل ال سی دی از روی قاب پشت گوشی و تعویض آن طی کنید.

مرحله دوم: جداسازی کامل پنل ال سی دی از قاب پشت

 در این مرحله باید اقدامات لازم برای جدا کردن کامل پنل ال سی دی از قاب پشت گوشی را به عمل آورید. بخش اصلی این اقدامات مربوط به آزاد کردن کانکتورهای روی مادربرد می‌شود. در حین آزاد کردن این کانکتورها نهایت دقت را صرف کنید تا آسیبی به آن ها وارد نشود. اعمال نیروی زیاد به این کانکتورها می‌تواند دردسرساز گردد و منجر به آسیب دیدن سوکتشان شود. .ق.ع این حادثه پروسه تعمیر را سخت می‌کند. برای جداسازی کامل پنل ال سی دی آیفون X از قاب پشت آن به شرحی که در ادامه عنوان می‌کنیم عمل نمایید.

  • پیچ هایی که در عکس اول گالری نشان داده شده‌اند را با پیچ گوشتی مناسب باز کنید. پیچ های قرمز رنگ 1.1 میلیمتری هستند، پیچ های نارنجی 3.1 میلیمتری هستند و پیچ های زرد هم 3.7 میلیمتری خواهند بود.
  • به آرامی و با یک پنس، براکت پیچ هایی که باز کردید را از روی سوکت های مادربرد بردارید.
  • به آرامی کانکتور باتری آیفون را از روی سوکتش آزاد کنید.
  • کانکتور سنسورهای جلوی گوشی را هم آهسته از روی سوکتش آزاد نمایید.
  • کانکتور ال سی دی را هم به شیوه مشابه و با احتیاط از روی سوکتش آزاد کنید.
  • کانکتور تاچ آیفون X را از روی سوکتش آزاد نمایید.
  • قسمتی از کابل سنسورهای جلوی آیفون X اپل روی بخشی از قاب پشت گوشی چسبانده شده است. شما باید در این مرحله به آرامی و با نوک پنس این بخش کابل مذکور را گرفته و از روی پنل پشت گوشی آزاد کنید. برای انجام این کار شاید لازم شود که مقداری گرما به چسب زیر کابل مذکور اعمال شود. دقت داشته باشید که این گرما به هیچ عنوان نباید شدت بالایی داشته باشد.
  • حالا می‌توانید پنل جلوی آیفون را به طور کامل از قاب پشت آن جدا کنید. از آنجایی که فعلا با قاب پشت گوشی کاری ندارید، می‌توانید آن را در گوشه‌ای قرار داده و پروسه تعویض تاچ ال سی دی iPhone X را روی پنل جلوی گوشی دنبال نمایید.

با انجام این مراحل تقریبا 80 درصد پروسه تعویض ال سی دی آیفون ایکس را انجام داده‌اید و فقط باید متعلقات روی پنل ال سی دی قدیمی آیفون را به LCD جدید منتقل کنید و سپس آن را روی قاب پشت گوشی نصب نمایید. دقت داشته باشید اگر می‌خواهید خاصیت ضد آب گوشی آیفون شما بعد از تعویض ال سی دی حفظ شود باید چسب و لاستیک های آب بندی جدیدی را در لبه های قاب پشت و پنل LCD جدید آن نصب نمایید. در غیر این صورت خاصیت ضد آب گوشی کاملا از بین خواهد رفت.

مرحله سوم: تعویض تاچ ال سی دی iPhone X اپل

در این مرحله کار باید متعلقاتی که روی پنل LCD قدیمی و معیوب گوشی واقع شده‌اند را از آن جدا کرده و به ال سی دی جدید منتقل کنید. ما فقط نحوه جدا کردن این متعلقات از پنل قدیمی را برایتان شرح می‌دهید و شما با طی کردن معکوس روند شرح داده شده، قادر به نصب متعلقات مورد نظر بر روی پنل تاچ و LCD جدید آیفون خواهید بود. مراحلی که بدین منظور باید طی شوند به شرحی هستند که در ادامه عنوان می‌کنیم.

  • پیچ 1.1 میلیمتری که در لبه فوقانی پنل ال سی دی آیفون واقع شده را با پیچ گوشتی مناسب باز کنید و سپس براکت طلایی رنگی که در این قسمت قرار دارد را هم از آن جدا نمایید.
  • پیچ هایی که در عکس دوم گالری با رنگ های قرمز و نارنجی نشان داده شده‌اند را باز کنید. این پیچ ها به ترتیب 1.6 میلیمتری و 1.3 میلیمتری هستند.
  • نوک اسپاتول را از بخش فوقانی قاب گوشی به زیر اسپیکر مکالمه آن فرو ببرید و خیلی آرام این اسپیکر را از جایگاهش آزاد کنید. دقت داشته باشید که قسمتی از کابل اسپیکر مکالمه iPhone X کاملا روی پنل ال سی دی گوشی چسبیده است. به هیچ وجه به زور سعی در جداسازی این بخش کابل اسپیکر نداشته باشید.
  • با سشوار، آی‌اوپنر یا هیتر به لبه فوقانی ال سی دی گوشی گرمای ملایمی اعلام کنید تا چسبندگی کابل اسپیکر مکالمه از بین برود.
  • به آرامی اسپیکر مکالمه گوشی و متعلقات آن را از روی پنل آیفون بلند کرده و بخش هایی که دائما با پنل درگیر می‌شوند را خیلی با احتیاط از آن جدا کنی تا در نهایت این قطعه به طور کامل از قاب گوشی جدا شود.

حالا می‌توانید تعویض تاچ ال سی دی iPhone X را انجام دهید. برای بستن یا اصطلاحا جمع کردن گوشی باید تمام مراحلی که شرح داده شدند را به ترتیب از انتها به ابتدا و در حالت معکوس طی کنید. خوشبختانه این تعمیر خیلی سخت نیست و شما با در اختیار داشتن ابزارهای مناسب و کمی حوصله می‌توانید بدون مشکل آن را انجام دهید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله نحوه تعویض تاچ ال سی دی iPhone X اپل پرداختیم. اگر بنا به هر دلیل در حین انجام این تعمیر به مشکل برخوردید یا احساس می‌کنید که از پس انجام آن بر نمی‌آیید، می‌توانید انجام آن را به کارشناسان مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس بسپارید و از یک تعمیر سریع، مطمئن و با کیفیت لذت ببرید. تعمیرات تخصصی گوشی های اپل در این مرکز با تضمین اورجینال بودن قطعات تعویض شده و گارانتی کیفیت 30 روزه انجام می‌شود. همچنین قیمت های بسیار رقابتی که در این مرکز در نظر گرفته شده منجر به کاهش هزینه تعمیرات موبایلتان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از کارشناسان آداک فیکس می‌توانید با شماره 77921002 تماس حاصل کنید. ضمنا دریافت گوشی از شما و تحویل آن بعد از انجام تعمیرات هم می‌تواند با پیک رایگان شرکت آداک فیکس صورت پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه