آموزش آپدیت آیفون با آیتونز و بدون iTunes

  • تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

اگر آپدیت جدیدی برای آیفون سیستم عامل iOS آیفون شما منتشر شده و دقیقا با نحوه نصب آن آشنا نیستید یا بنا به هر دلیل می‌خواهید با روش های آپدیت کردن iOS آشنا شوید، این مقاله اختصاصی به شما کمک می‌کند. در این مقاله به آموزش آپدیت آیفون با آیتونز و بدون iTunes می‌پردازیم و نکاتی که باید در این راستا بدانید را هم عنوان می‌کنیم. با آداک فیکس همراه شوید.

مقدمه

اپل هر سال یک آپدیت یا به روز رسانی اصلی را برای سیستم عامل iOS منتشر می‌شود و در طول هر سال هم چندین مرتبه آپدیت های جزئی دیگری را ارائه خواهد کرد که کاربران آیفون و آیپد های این شرکت قادر به دانلود و نصب آن هستند. اما خیلی از کاربران با روش های آپدیت آیفون آشنایی ندارند و مطلع نیستند که برای نصب کردن یک آپدیت جدید می‌توان از چه روش هایی استفاده کرد و اصلا باید چه مراحلی طی شود! نصب کردن آپدیت های iOS در آیفون و آیپد ها هم می‌تواند از طریق خود دستگاه یا اصطلاحا به صورت OTA انجام شود و هم می‌توانید با استفاده از برنامه آیتونز (iTunes) و یک کامپیوتر واسط صورت پذیرد.

هر یک از دو روش مذکور می‌توانند معایب و مزیت های مختص خودشان را داشته باشند اما در مجموع آپدیت سیستم عامل آیفون به صورت OTA بی‌دردسرتر از آپدیت آیفون با آیتونز است چون نیازی به وجود یک کامپیوتر واسط و اتصال گوشی به آن و همچنین نصب برنامه iTunes ندارد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم هر دو روش نصب آپدیت آی او اس در آیفون های اپل را برایتان شرح دهیم. دقت داشته باشید که روش هایی که شرح می‌دهیم به صورت مشابه برای به روز رسانی سیستم عامل آیپدها هم قابل استفاده هستند. با آداک فیکس همراه شوید.

آپدیت آیفون با آیتونز

در قدم اول می‌خواهیم نحوه آپدیت کردن سیستم عامل آیفون با استفاده از برنامه آیتونز را برایتان شرح دهیم. در این روش باید پیش نیازهای زیر را داشته باشید:

  • اینترنت پر سرعت و پایدار
  • یک کامپیوتر یا لپ تاپ
  • کابل مناسب برای اتصال آیفون به کامپیوتر
  • جدیدترین نسخه برنامه آیتونز

کامپیوتر خود را در قدم نخست به اینترنت متصل کنید و جدیدترین نسخه برنامه iTunes را روی آ« نصب نمایید. انجام این کار با یک جستجوی ساده در گوگل امکانپذیر خواهد بود و خوشبختانه نصب آیتونز هم اصلا کار سختی نیست. بعد از اینکه آیتونز را روی کامپیوتر خود نصب کردید، آیفون را با کابل مناسب به کامپیوتر وصل کرده و آیتونز را اجرا کنید. اگر روی صفحه گوشی پیغامی نمایان شد گزینه Trust This Computer را انتخاب کنید.

آموزش آپدیت آیفون با آیتونز و بدون iTunes

از منوی سمت چپ برنامه آیتونز روی نام آیفون خودتان کلیک کنید تا انتخاب شود. اگر آیفون شما در این لیست وجود ندارد یک مرتبه اتصال کابل به گوشی را قطع کرده و بعد از 10 ثانیه مجددا آن را به موبایلتان وصل کنید. حالا بری آپدیت آیفون با آیتونز به تب General که در قسمت فوقانی برنامه واقع شده بروید و روی گزینه Check for Updates کلیک کنید. دقت داشته باشید که کامپیوتر شما باید به یک شبکه اینترنت مناسب وصل باشد.

بعد از چند ثانیه یک پنجره پاپ آپ نمایان می‌شود که حاوی گزینه‌ای تحت عنوان Download است. روی این گزینه کلیک کنید تا دانلود آپدیت و نصب آن انجام شود. در طول انجام این پروسه به هیچ عنوان اتصال گوشی از کامپیوتر را قطع نکنید. به همین سادگی آپدیت آیفون با آیتونز انجام می‌شود و پس از نصب شدن آپدیت گوشی ریستارت و با جدیدترین نسخه iOS راه اندازی خواهد شد. در این مرحله اگر دوباره در برنامه آیتونز روی گزینه Check for Update کلیک کنید با پیغام نشان داده شده در عکس زیر رو به رو می‌شوید.

آموزش آپدیت آیفون با آیتونز و بدون iTunes

آپدیت آیفون بدون آیتونز (روش OTA)

این روش نسبت به حالت قبل ساده تر است و برای استفاده از آن نیازی مبنی بر نصب آیتونز و استفاده از کامپیوتر واسط وجود ندارد. پیش نیازهای این روش به شرح زیر هستند:

  • یک شبکه اینترنت وای فای پر سرعت و پایدار
  • حداقل 70 درصد شارژ باتری در آیفون

ابتدا آیفون خودتان را به شبکه اینترنت وای فای مناسب متصل کنید. دقت داشته باشید که در iOS 12 و نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل نمی‌توانید با اینترنت موبایل یا همان موبایل دیتا (Mobile Data) نسبت به دانلود آپدیت iOS اقدام کنید و حتما باید گوشی را به یک شبکه وای فای متصل نمایید. بعد از انجام این کار در گوشی به مسیر زیر بروید:

  • آیکون چرخ دنده را از منوی آیفون انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Software Update را انتخاب نمایید.
  • گزینه Download ad Install را انتخاب کنید.

حالا باید منتظر باشید تا دانلود آپدیت مورد نظر انجام شود. در حین دانلود شدن این فایل می‌تواند آزادانه از گوشی خودتان استفاده کنید. دانلود آپدیت می‌تواند با توجه به حجم اطلاعات آن و همچنین سرعت اینترنت وای فای شما متغیر باشد. بعد از اتمام دانلود، گزینه Install نمایان می‌شود که با انتخاب آن گوشی ریستارت شده و آپدیت آیفون انجام می‌گیرد. در نهایت هم گوشی با جدیدترین نسخه iOS راه اندازی می‌شود.

کدام روش آپدیت iOS مناسب تر است؟

هر یک از روش هایی که نام برده شدند مزیت های مختص خودشان را دارند، اما در مجموع آپدیت آیفون با آیتونز حالتی پایدارتر را ارائه می‌کند چون در این حالت عملا دانلود فایل آپدیت و نصب آن از طریق یک کامپیوتر واسط انجام می‌شود، اما در حالتی که آپدیت را مستقیما از گوشی دانلود کنید احتمال گیر کردن دستگاه در برخی مراحل یا نبود فضای کافی برای دانلود آپدیت و نمایان شدن ارورهای خاص افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر به دنبال روش پایدارتری برای آپدیت سیستم عامل iOS آیفون یا آییدتان هستید بهتر است از آیتونز استفاده کنید.

ضمنا اکیدا توصیه داریم که قبلا از شروع پروسه آپدیت از محتوای فعلی گوشی خودتان یک فایل بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی قادر به بازیابی آن فایل باشید و هیچ اطلاعات شخصی را از دست ندهید. سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا روش های بکاپ گیری از آیفون را هم برایتان شرح دهیم. در صورتی که برای نصب آپدیت iOS در آیفون یا آییدتان با هر مشکلی رو به رو شدید می‌توانید ضمن تماس با شماره 77921002 یا مراجعه حضوری به مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس از کارشناسان این مرکز راهنمایی بخواهید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش آپدیت آیفون با آیتونز و بدون iTunes (روش OTA) پرداختیم. فراموش نکنید حتما قبل از آپدیت کردن سیستم عامل آیفون خود از اطلاعات فعلی یک فایل بکاپ تهیه کنید. در صورت برزو هرگونه مشکل و نیاز به پشتیبانی می‌توانید از کارشناسان مجرب آداک فیکس راهنمایی بخواهید.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه