حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز

  • تاریخ انتشار : خرداد ۱, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

برخی از کاربران آیفون و آیپد های اپل در پاره‌ای از مواقع با برخی مشکلات خاص رو به رو می‌شوند که می‌توانند آزاردهنده باشند. یکی از این مشکلات مربوط به مشکل شناسایی نشدن آیفون در زمانی که آن را به کامپیوتر وصل می‌کنید و نرم افزار آیتیونز (iTunes) را اجرا می‌نمایید می‌شود. اما خوشبختانه این مشکل قابل رفع است. در ادامه نحوه حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز را برایتان شرح می‌دهیم. با آداک فیکس همراه باشید.

مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز : مقدمه

برنامه یا نرم افزار اختصاصی که برای تعامل مستقیم گوشی های اپل با کامپیوترهای ویندوزی و مک بوک ها عرضه شده، با نام آیتیونز (iTunes) شناخته می‌شود که در اصطلاح عامیانه به آن آیتونز می‌گوییم. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید اقداماتی مثل بکاپ گرفتن از آیفون، ریستور اطلاعات آیفون، آپدیت آیفون، فلش آیفون و نصب فایل ipsw جدید بر روی آن و خیلی اقدامات دیگر را انجام دهید. برای استفاده از این برنامه که روی کامپیوتر نصب می‌شود باید گوشی اپل خودتان را با کابل رابط مناسب به کامپیوتر وصل کنید و سپس برنامه آیتونز را اجرا نمایید. اما در برخی مواقع ممکن است در همین مرحله با مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز رو به رو شوید!

در حالت عادی زمانی که آیفون خود را به یک کامپیوتر وصل می‌کنید و برنامه iTunes را اجرا می‌نمایید، برنامه مذکور به طور خودکار آیفونتان را شناسایی کرده و نام آن را در گوشه سمت چپ پنجره برنامه به تصویر می‌کشد. بنابراین شما با انتخاب آیفون خود قادر به تعامل مستقیم با آن و انجام اقدامات مورد نظرتان خواهید بود. اما در برخی مواقع این پروسه مختلف می‌شود و باگ هایی در آن به وجود می‌آیند که منجر به بروز مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز می‌شوند. این مشکل یا از سمت گوشی شماست، یا از سمت کامپیوتر است و یا به ابزارهای ارتباطی مربوط می‌شود که گوشی را به کامپیوتر وصل کرده‌اند.

حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز

بنابراین با بررسی قدم به قدم و مرحله به مرحله تمام اعضاء و مواردی که می‌توانند روی شناسایی شدن گوشی اپل توسط کامپیوتر و برنامه آیتیونز تاثیرگذار باشند، می‌تواند مشکل مذکور را رفع کرد. ما در ادامه این مطلب راهنمای قدم به قدمی را ارائه می‌کنیم که با استفاده از آن قادر می‌شوید که مشکل عدم شناسایی گوشی اپل توسط کامپیوتر و آیتیونز را رفع کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است تمام مراحل نام برده شده را به ترتیب تست کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید هر راه حل مذکور مشکل را رفع نمی‌کند وارد مرحله بعدی شوید و راه حل بعد را تست کنید. ترتیب و توالی که در این مقاله ارائه کرده‌ایم به گونه‌ایست که ابتدا راه حل های ساده تر را پیش رویتان قرار می‌دهد و به تدریج این راه حل ها سخت تر خواهند شد. با آداک فیکس همراه باشید.

قدم اول: اطمینان از آنلاک بودن صفحه آیفون

زمانی که گوشی آیفون خود را به یک کامپیوتر وصل می‌کنید و سعی دارید که گوشی توس سیستم شناسایی و ارتباط مابین آن ها با موفقیت انجام گیرد باید نمایشگر گوشی اپل شما روشن و آنلاک باشد! در صورتی که صفحه نمایش گوشی لاک یا قفل باقی مانده باشد و آن را در این حالت به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید، ارتباط مابین آن دو برقرار نخواهد شد و در نتیجه مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز نمایان می‌شود. پس با ارائه رمز عبور، اسکن انگشت یا چهره صفحه آیفون را آنلاک کنید و چند ثانیه منتظر باشید و ببینید که آیا آیتونز گوشی شما را شناسایی می‌کند یا خیر! در صورتی که گوشی همچنان توسط آیتونز شناسایی نشد، از روش های بعدی که نام می‌بریم کمک بگیرید.

قدم دوم: قطع و وصل مجدد کابل

راه حل بعدی که باید از آن استفاده کنید و یک مرتبه تست نمایید مربوط به قطع اتصال کابل رابط از گوشی و وصل کردن مجدد آن می‌شود. علیرغم اینکه این پروسه بسیار ساده به نظر می‌آید، چند نکته مهم در آن وجود دارند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرند. اولین نکته این است که حتما در زمان اتصال گوشی آیفون به کامپیوتر و وصل کردن سیم رابط مورد نظر باید صفحه گوشی آنلاک باشد. دوم اینکه حتما از تمیز بودن سوکت های اتصال گوشی و کامپیوتر اطمینان حاصل کنید. در برخی از مواقع دیده شده که وجود گرد و غبار در داخل سوکت لایتنینگ آیفون یا داخل سوکت USB کامپیوتر و لپ تاپ منجر به بروز اختلال در شناسایی گوشی و ارتباط کامپیوتر با آن می‌شوند. نکته آخر هم اینکه حتما زمانی که اتصال گوشی به کابل رابط را برقرار می‌کنید، برنامه آیتیونز را روی سیستم خود اجرا نمایید تا آماده شناسایی موبایل شما باشد. احتمالا با انجام این کار و توجه به نکاتی که در این بخش به آن ها اشاره کردیم مشکل برطرف می‌شود.

قدم سوم: تغییر سوکت USB و سیم رابط

این احتمال وجود دارد که مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز ناشی از بروز مشکل در کابل رابط یا سوکت USB کامپیوتر شما باشد. بنابراین در این مرحله باید این دو را آزمایش و از سلامتشان اطمینان حاصل کنید. برای تست کابل رابط کافی است آن را به شارژر موبایل خود وصل کنید. اگر شارژ گوشی انجام شود، بنابراین کابل سالم است و مشکل از سمت آن نیست. اما برای بررسی سوکت USB کامپیوتر چه کنیم؟ بدین منظور کافیست یک گجت دیگر که از طریق اتصال USB به کامپیوتر وصل می‌شود ا به آن متصل نمایید. به عنوان مثال یک هارد اکسترنال یا فلش مموری را به همان سوکت وصل کنید.

اگر شناسایی گجت جدید بدون مشکل انجام شد، مطمئن سوکت مشکلی ندارد اما اگر آن گجت هم توسط پورت USB کامپیوترتان شناسایی نمی‌شود، احتمالا مشکل از آن پورت خواهد بود. در این شرایط پورت USB را تغییر دهید و بعد از اینکه یک پورت سالم را پیدا کردید، آیفون را از طریق آن به کامپیوتر وصل کنید. بدین ترتیب مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز رفع می‌شود. نکته بعدی که باید به آن دقت کنید این است که به هیچ عنوان از یو اس بی هاب (USB Hub) استفاده نکنید، چون در اغلب مواقع این محصولات توان برقراری اتصال مستقیم مابین گوشی و کامپیوتر را ندارند.

پس حتما کابل رابط گوشی اپل را مستقیما به سوکت USB کامپیوتر یا لپ تاپ وصل نمایید. اگر مطمئن شدید که پورت USB کامپیورتان سالم است و همچنان شناسایی آیفون توسط آیتیونز انجام نمی‌شود، از راه حل های بعدی که شرح می‌دهیم برای رفع مشکل به وجود آمده استفاده کنید. اکیدا توصیه داریم مراحل ابتدایی و ساده‌ای که برای بررسی کابل و پورت USB گوشی عنوان شدند را جدی بگیرید چون اگر مشکل از این مواد باشد، با انجام هیچکدام از راه حل های بعدی که نام می‌بریم هم به نتیجه لازم دست پیدا نمی‌کنید و نهایتا مجبور به کمک گرفتن از یک تعمیرکار خواهید شد. پس این مرحله را با دقت بالا انجام دهید.

قدم چهارم: آپدیت درایورهای کامپیوتر و ویندوز

درایورهای کامپیوتر شما باید نصب و آپدیت باشند تا بتوانند آیفون و اتصال آن را شناسایی کنند. بنابراین شاید مشکل عدم شناسایی گوشی اپل شما توسط iTunes ناشی از همین امر و آپدیت نبودن درایورهای لپ تاپ یا کامپیوتر باشد. ما با فرض اینکه شما از کامپیوترهای ویندوزی استفاده می‌کنید پیش می‌روید و نحوه آپدیت درایور USB سیستم را برایتان شرح خواهیم داد. بدین منظور باید مراحل زیر طی شود:

حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز

  • ابتدا اتصال گوشی اپل از کامپیوتر را قطع کنید و در صورتی که برنامه آیتیونز باز است، آن را ببندید.
  • کامپیوتر را به یک شبکه اینترنت مناسب وصل کنید.
  • گوشی اپل خود را با کابل مناسب مجددا به کامپیوتر وصل کنید و چند ثانیه منتظر بمانید. اگر برنامه آیتیونز به طور خودکار باز شد، آن را ببندید.
  • به بخش Device Manager کامپیوتر بروید (بدین منظور در ویندوز 10 کافیست عبارت مذکور را در بخش جستجوی تایپ کنید و گزینه نمایان شده را انتخاب نمایید).
  • روی فلش کنار گزینه Portable Devices کلیک کنید.
  • روی نام آیفون خودتان کلیک راست کنید و بر روی گزینه Update driver کلیک چپ نمایید.
  • گزینه Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید.

کمی منتظر باشید تا جستجوی در اینترنت برای دریافت جدیدترین آپدیت ها انجام شود. در صورت وجود آپدیت جدید آن را نصب کنید. بعد اطمینان از آپدیت بودن درایور توصیه داریم از آپدیت بودن سیستم عامل ویندوز خودتان هم اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار باید به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update بروید و آپدیت های جدید ارائه شده برای کامپیوتر خود و سیستم عامل آن را نصب نمایید. دقت داشته باشید که انجام این کار در نسخه های کرک شده ویندوز نباید صورت پذیرد و منجر به بروز اختلال و غیر فعال شدن ویندوز می‌شود. با انجام این اقدامات به احتمال زیاد مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز رفع خواهد شد.

قدم پنجم: ریست تنظیمات امنیتی آیفون و اطمینان از انتخاب گزینه Trust This Computer

زمانی که برای اولین بار گوشی اپل را به یک کامپیوتر خاص وصل می‌کنید پیغام امنیتی روی صفحه آن نمایان می‌شود که عنوان آن Trust This Computer? نام دارد! در این صفحه پاپ آپ دو گزینه قابل انتخاب هستند که به ترتیب شامل Trust و Don’t Trust می‌شوند. این پیغام از شما می‌خواهد که مشخص کنید آیا کامپیوتری که گوشی به آن وصل شده قابل اعتماد است یا خیر! در صورتی که گزینه Trust را انتخاب کتید، کامپیوتر در حافظه آیفون به عنوان یک سیستم قابل اعتماد شناسایی می‌شود و در نتیجه ارتباط آن با کامپیوتر برقرار خواهد شد اما اگر گزینه Don’t Trust را در این پنجره انتخاب کنید، کامپیوتر مورد نظر به لیست دستگاه های غیر قابل اعتماد گوشی اضافه می‌شود و طبیعتا در این شرایط اجازه دسترسی به اطلاعات آیفون از طریق کامپیوتر مورد نظر داده نمی‌شود.

حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز

پس شما باید مطمئن شوید که گزینه Trust را در اولین باری که گوشی را به کامپیوتر وصل کرده بودید انتخاب کرده‌اید. برای اطمینان از این مسئله یک راه حل وجود دارد که مربوط به ریست تنظیمات امنیتی آیفون می‌شود. با ریست کردن تنظیمات امنیتی و مربوط به حریم خصوصی گوشی، زمانی که مجددا آن را به کامپیوتر وصل کنید پیغام Trust This Computer از نو نمایان خواهد شد و شما می‌توانید گزینه Trust انتخاب کنید. بنابراین مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز رفع می‌شود. اما چطور تنظیمات امنیتی آیفون را ریست کنید. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

  • اتصال آیفون از کامپیوتر را قطع کنید.
  • به بخش Settings آیفون بروید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را انتخاب نمایید.
  • گزینه Reset Location & Security را انتخاب کنید.

یک مرتبه آیفون خود را ریستارت کنید. بعد از اینکه گوشی راه اندازی شد، دوباره با کابل مناسب آن را ب کامپیوتر وصل کنید و مطمئن باشید که صفحه گوشی آنلاک است. در این حالت پیغام Trust This Computer روی صفحه موبایل اپل نمایان می‌شود. گزینه Trust را انتخاب کنید تا تایید مجاز بودن و قابل اعتماد بودن اتصال صادر گردد. حالا برنامه آیتیونز را در کامپیوتر اجرا کنید. به احتمال زیاد شناسایی آیفون توسط آن انجام خواهد شد. اگر این اتفاق رخ نداد باید از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

قدم ششم: فورس ریستارت آیفون (Force Restart)

در برخی مواقع ممکن است یک باگ کوچک در عملکرد گوشی اپل ایجاد شده باشد و منجر به بروز مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز شود. در این شرایط با فورس ریستارت گوشی می‌توان مشکل را رفع کرد. زمانی که گوشی موبایل خودتان را فورس ریستارت می‌کنید، برای یک لحظه ارتباط باتری با قطعات سخت افزاری دستگاه متوقف می‌شود و بدین صورت یک بوت سخت افزاری در گوشی صورت می‌پذیرد که می‌تواند خیلی از باگ های موقت آن را رفع کند. اما چطور آیفون را فورس ریستارت کنیم؟ بدین منظور باید با توجه به مدل آیفون خودتان یکی از روش های زیر را به کار ببرید:

  • در آیفون 8 و نسخه های جدیدتر آیفون: در این نسخه های آیفون باید برای فورس ریستارت گوشی یک مرتبه دکمه افزایش صدا (Volume Up) را فشرده و رها کنید و پشت سر آن دکمه کاهش صدا (Volume Down) را فشرده و رها نمایید و سپس دکمه پارو (Power) را فشرده نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود.
  • در آیفون 7 و 7 پلاس: در آیفون های 7 و پلاس برای فورس ریستارت باید دکمه های کاهش صدا (Volume Down) و پاور (Power) را به طور همزمان فشرده و تا زمان نمایان شدن لوگوی اپل نگه دارید.
  • در آیفون های قدیمی تر اپل: اگر آیفون شما نسخه های قدیمی تر است باید برای فورس ریستارت آن دکمه های پاور (Power) و هوم (Home) را به طور همزمان فشرده و تا زمان نمایان شدن لوگوی اپل نگه دارید.

بعد از اینکه گوشی آیفون شما فورس ریستارت شد، صفحه آن را آنلاک کنید و کابل رابطی که یک سر آن به کامپیوتر وصل است را به گوشی متصل نمایید. به احتمال زیاد مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز رفع می‌شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود از راه حل های بعدی کمک بگیرید.

قدم هفتم: آپدیت آیتیونز (iTunes)

در برخی مواقع دیده شده که آپدیت نبودن برنامه آیتیونز هم می‌تواند مشکلاتی از قبیل عدم شناسایی گوشی را به همراه داشته باشد. بنابراین حتما مطمئن شوید که جدیدترین نسخه این برنامه روی کامپیوترتان نصب است. برای انجام این کار بعد از اجرای برنامه آیتونز از منوی فوقانی آن روی گزینه help کلیک کنید. سپس گزینه Check for Updates را انتخاب نمایید و چند لحظه منتظر باشید تا بررسی لازم توسط برنامه انجام شود. بدیهی است که در این شرایط باید کامپیوتر شما به یک شبکه اینترنت مناسب وصل باشد و ترجیحا یک ابزار تغییر IP مناسب هم در آن فعال گردد. اگر آپدیتی برای برنامه آیتیونز شما منتشر شده و در دسترس باشد پیغام آن در یک پنجره پاپ آپ نمایان خواهد شد و شما با انتخاب گزینه Download iTunes می‌توانید دستور دانلود شدن آپدیت و سپس نصب آن را صادر کنید.

بعد از اینکه برنامه آیتیونز را آپدیت کردید، یک مرتبه کامپیوتر و همچنین گوشی اپل خودتان را ریستارت نمایید و اتصال مابین این رو را هم قطع کنید. بعد از اینکه سیستم کاملا بوت شد، اتصال گوشی و کامپیوتر را از طریق کابل رابط برقرار نمایید. به احتمال زیاد برنامه آیتیونز در این شرایط به طور خودکار اجرا می‌شود. اگر این اتفاق رخ نداد، با کلیک روی آیکون برنامه آن را اجرا کنید. به احتمال زیاد بدین ترتیب مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز رفع می‌شود. اگر این اتفاق رخ نداد باید از راه حل های دیگری که نام می‌بریم استفاده کنید.

قدم هشتم: ریستارت کامپیوتر و رفع مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز

یکی از ساده ترین راه حل های دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید و در برخی مواقع می‌تواند انواع مشکلات نرم افزاری و اجرایی سیستم را رفع کند مربوط به ریستارت کردن می‌شود! ریستارت کردن کامپیوترها کار بسیار ساده‌ای است. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید کافیست وارد منوی Start شوید و روی گزینه Restart کلیک نمایید و منتظر باشید تا ریستارت سیستم انجام گیرد. اگر آپدیتی برای کامپیوتر شما منتشر و دانلود شده باشد با ریستارت کردن سیستم به طور خودکار روی آن نصب می‌شود و این امر می‌تواند خیلی از مشکلات اجرایی دستگاه را برطرف سازد. پس ریستارت کامپیوتر را هم به عنوان یک راه حل ساده در نظر بگیرید و تست نمایید.

قدم نهم: غیر فعال سازی آنتی ویروس، فایروال و دیگر برنامه های امنیتی

راه حل بعدی که توصیه داریم از آن استفاده کنید مربوط به غیر فعالسازی برنامه های امنیتی می‌شود که در کامپیوتر شما فعال هستند. برنامه هایی مثل آنتی ویروس، فایروال یا هر برنامه امنیتی دیگری می‌توانند در اتصال گجت های دیگر به سیستم اختلال ایجاد کنند و به نوعی از این مسئله جلوگیری به عمل آورند. بنابراین برای رفع مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز توصیه داریم یک مرتبه کل برنامه های امنیتی کامپیوتر خودتان را غیر فعال کنید. پیش از انجام این کار برنامه آیتیونز را ببندید و اتصال گوشی به کامپیوتر را هم قطع کنید. بعد از اینکه آنتی ویروس، فایروال و دیگر برنامه های امنیتی روی سیستم را غیر فعال کردید، دوباره برنامه آیتیونز را اجرا کنید و اتصال گوشی به کامپیوتر را در حالتی که نمایشگر گوشی آنلاک است انجام دهید. احتمال دارد به همین سادگی گوشی توسط کامپیوتر شناسایی شود که در این حالت مشخص می‌شود برنامه های امنیتی سیستم از ارتباط و اتصال موبایل با کامپیورتان جلوگیری می‌کردند.

قدم دهم: حذف و نصب مجدد آیتیونز (iTunes)

حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز

یکی دیگر از راه حل های ساده‌ای که بنا به ادعا برخی کاربران می‌تواند باگ های عملکردی برنامه آیتیونز را برطرف سازد و مشکل عدم شناسایی موبایل توسط آن را هم رفع کند مربوط به حذف این برنامه از روی کامپیوتر و نصب مجدد آن می‌شود. برای حذف کردن برنامه آیتیونز در سیستم عامل ویندوز صرفا دیلیت پوشه آن کافی نیست و باید حذف برنامه از طریق بخش Uninstall a Program یا Add or Remove Program انجام شود. بعد از اینکه برنامه آیتونز را حذف کردید، جدیدترین نسخه آن را از سایت رسمی شرکت اپل دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب نمایید. توصیه می‌کنیم بعد از انجام این کار حتما یک مرتبه کامپیوتر خود را ریستارت کنید. سپس دوباره گوشی اپل را به سیستم وصل کرده و برنامه آیتونز را اجرا نمایید. احتمالا مشکل عدم شناسایی آیفون توسط iTunes رفع می‌شود.

قدم یازدهم: استفاده از کامپیوتر دیگر

اگر راه حل های قبلی که نام بردیم نتوانستند مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز را رفع کنند، توصیه داریم از یک کامپیوتر دیگر کمک بگیرید. طبیعتا باید برنامه آیتیونز روی آن کامپیوتر هم نصب باشد. اگر بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر دیگر، مشکلی در شناسایی آیفون توسط سیستم وجد نداشت می‌توان اینطور مطمئن شد که مشکل از سمت کامپیوتر اول بوده است اما اگر باز هم عدم شناسایی گوشی اپل توسط iTunes ادامه پیدا کند می‌توان مطمئن بود که مشکل از گوشی آیفون شماست و به کامپیوتر ارتباطی ندارد. اگر مشکل از سمت کامپیوتر بود، توصیه داریم به دنبال روش ها و راه حل هایی باشید که با توجه به سیستم عامل کامپیورتان باید مورد استفاده قرار گیرند. اگر به اندازه کافی در زمینه مورد نظر اطلاعات ندارید می‌توانید از یک متخصص کامپیوتر کمک بگیرید. اما اگر مطمئن شدید مشکل از سمت گوشی اپل شماست، توصیه داریم راه حل بعدی که نام می‌بریم را هم تست کنید.

قدم دوازدهم: فکتوری ریست آیفون (Factory Reset)

در صورتی که مطمئن شدید مشکل عدم شناسایی موبایل توسط iTunes به گوشی مربوط می‌شود و از سمت کامپیوتر نیست یک راه حل دیگر وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن را تست و بررسی کنید. این راه حل مربوط به فکتوری ریست (Factory Reset) یا بازگرداندن تنظیمات و اطلاعات گوشی اپل به حالت پیش فرض کارخانه می‌شود. در نظر داشته باشید که با انجام این کار همه اطلاعات فعلی موبایل شما از روی آن حذف خواهند شد، بنابراین بهتر است قبل از انجام این اقدام یک فایل بکاپ کامل از محتوای آیفون خود تهیه کنید. برای آشنایی با نحوه انجام این کار از مقاله “بکاپ گرفتن از آیفون در 5 دقیقه!” کمک بگیرید.

حل مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز

به منظور فکتوری ریست کردن آیفون باید مسیر Settings > General > Reset را دنبال کرده و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. سپس با انجام این پروسه موافقت به عمل آورید و گزینه تایید را لمس کنید. ظرف چند دقیقه گوشی ریستارت شده و فکتوری ریست آن انجام می‌شود. بعد از اینکه دستگاه بوت شد باید مراحل راه اندازی اولیه آن را طی کنید. توصیه داریم در این مرحله ریستور بکاپ را انجام ندهید و اجازه دهید آیفون در همان حالت پیش فرض کارخانه راه اندازی شود. سپس اتصال آن به کامپیوتر و شناسایی شدن آن توسط آیتیونز را بررسی کنید.  به احتمال زیاد مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز رفع می‌شود.

قدم سیزدهم: مراجعه به تعمیرکار و متخصص اپل

اگر هیچ یک از روش هایی که نام بردیم نتوانستند مشکل عدم شناسایی آیفون توسط iTunes را رفع کنند و مطمئن هستید که مشکل از سمت گوشی شماست، باید از سرویس یک تعمیرکار متخصص و آشنا به تعمیرات نرم افزاری موبایل برای بررسی موضوع و رفع آن استفاده کنید. کارشناسان آداک فیکس با تجربه بالا در این حوزه آمادگی لازم برای خدمات دهی به شما عزیزان و رفع مشکل گوشی های اپل شما را دارند. در مرکز تعمیرات تخصصی آداک فیکس تمام تعمیرات صورت گرفته با 30 روز ضمانت انجام می‌شوند تا خیال مشتری از بابت کیفیت تعمیر راحت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77921002 تماس حاصل کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی قدم به قدم راه حل هایی پرداختیم که می‌توانند منجر به رفع مشکل شناسایی نشدن آیفون توسط آیتونز شوند. عموما مشکل مذکور به دلیل بروز اختلال در کامپیوتر، گوشی یا کابل رابط و سوکت های درگیر آن به وجود می‌آید و در 90 درصد مواقع هم با انجام روش هایی که نام بردیم قابل رفع خواهد بود. در صورتی که مشکل مذکور با انجام موارد یاد شده رفع نشد، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید. کارشناسان آداک فیکس می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه