شکستن صفحه گوشی سامسونگ و تعمیر آن

  • تاریخ انتشار : شهریور ۵, ۱۳۹۹
  • تعداد نظرات : 0

یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می‌شود افراد و کاربران برای تعمیر گوشی موبایل سامسونگ خود به مرکز تعمیرات مراجعه کنند مربوط به شکستن نمایشگر گوشی می‌شوند. متاسفانه این اتفاق بسیار شایع و در عین حال ناراحت کننده است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم بیشتر در مورد شکستن صفحه گوشی سامسونگ و تعمیر گوشی در این شرایط صحبت کنیم. با آداک فیکس همراه باشید.

دلایل شکستن صفحه گوشی سامسونگ

دلایل یا بهتر بگوییم عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند منجر به شکستن صفحه نمایش اسمارتفون های شرکت سامسونگ یا گوشی های هر برند دیگری شوند. به نوعی می‌توان گفت که عوامل و دلایل بروز این مشکل در همه گوشی ها یکسان و مشابه است و فرقی ندارد که مدال موبایل شما چه باشد. طبیعتا شکستن خود به خود روی صفحه نمایش هیچ گوشی اتفاق نمی‌افتد‍! یعنی اینطور نیست که شما گوشی خود را روی میز یا در گوشه‌ای قرار دهید و ناگهان ببینید که صفحه موبایل شکسته یا ترک هایی روی آن ایجاد شده است!

همیشه شکستن صفحه گوشی سامسونگ یا اسمارتفون های دیگر برندها در اثر ضربه و فشار رخ می‌دهد. به عنوان مثال تصور کنید گوشی از دست شما می‌افتد و به زمین برخورد می‌کند! طبیعتا در این شرایط ضربه وارد بر بدنه گوشی می‌تواند مستقیما به صفحه نمایش یا اصطلاحا تاچ و ال سی دی آن آسیب بزند. اگر شدت ضربه زیاد باشد ممکن است صفحه نمایش گوشی  کاملا بشکند و بسوزد اما اگر شدت ضربه زیاد نباشد احتمال اینکه ترک هایی روی صفحه موبایل ایجاد شده و ال سی دی و تاچ گوشی بدون مشکل کار کنند وجود خواهد داشت.

قرار گرفتن اجزای سنگین بر روی گوشی هم که منجر به وارد شدن فشار بر روی بدنه آن می‌شوند می‌تواند منجر به شکستن صفحه آن شود. برای مثال تصور کنید موبایل خود را روی زمین قرار داده‌اید و فردی به طور ناخواسته پای خود را روی آن قرار دهد! در این شرایط فشاری که به گوشی وارد می‌شود می‌تواند منجر به شکستن، ترک برداشتن یا سوختن صفحه نمایش دستگاه گردد.

 

پس همیشه یک عامل خارجی در بروز شکستن صفحه گوشی سامسونگ تاثیرگذار خواهد بود و اینطور نیست که این مشکل خود به خود در اسمارتفون ها به وجود آید. اما اگر صفحه گوشی شکستن چطور می‌توان آن را تعمیر کرد؟ چه روش هایی برای انجام تعمیرات در این حالت قابل استفاده خواهد بود و آیا تعویض ال سی دی الزامی است؟ برای تعمیر ال سی دی شکسته گوشی سامسونگ باید به چه نکاتی توجه داشت؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور کامل در رابطه با جزئیات این موضوع صحبت کنیم و اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با آداک فیکس همراه باشید.

شکستن صفحه گوشی سامسونگ و تعمیر آن

شکستن صفحه گوشی و تعویض تاچ ال سی دی

د اغلب مواقعی که صفحه نمایش گوشی های سامسونگ می‌شکنند یا ترک های عمیقی روی آن ها ایجاد می‌شود باید پنل تاچ ال سی دی آن ها تعویض گرد، چون در اغلب این مواقع شرایط طوری است که ضربه یا فشار وارد شده به گوشی منجر به آسیب دیدن تاچ و LCD می‌شود. تحت هر شرایط چنانچه در عملکرد تاچ یا ال سی دی گوشی سامسونگ اختلال به وجود آید می‌بایست تعویض تاچ ال سی دی در دستور کار قرار داده شود و هیچ راه دیگری برای تعمیر صفحه گوشی وجود نخواهد داشت. متاسفانه در اغلب مواقعی که کاربران با مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ رو به رو می‌شوند همین شرایط برقرار خواهد بود.

سعی می‌کنیم با ذکر یک مثال موضوع را برایتان شفاف تر کنیم تا کاملا قابل درک باشد. تصور کنید گوشی سامسونگ Galaxy S20 شما از دستتان افتاده و بعد از برخورد با زمین روی صفحه آن شکستگی و ترک هایی مشاهده می‌شود و علیرغم این مسئله صفحه نمایش گوشی دیگر روشن نشده یا قسمتی از آن کاملا سیاه شود! در اینگونه مواقع مشخص است که ال سی دی گوشی از کار افتاده پس باید تعویض تاچ ال سی دی به طور کامل در دستور کار قرار گیرد! یا تصور کنید ال سی دی گوشی بدون مشکل محتوای روی صفحه را نشان می‌دهد اما تاچ آن درست کار نمی‌کند! در این شرایط هم تعویض پنل تاچ LCD الزامی است.

بنابراین اگر شکستن صفحه گوشی سامسونگ همراه با بروز اختلال در عملکرد تاچ یا ال سی دی گوشی باشد می‌بایست کل پنل تاچ و ال سی دی دستگاه تعویض شوند و هیچ راه دیگری به غیر از آن وجود ندارد. متاسفانه تعویض ال سی دی گوشی های سامسونگ و به ویژه اسمارتفون های جدیدتر این شرکت که از صفحه نمایش های بزرگ و ظریف و با کیفیت تر بهره می‌برند هزینه زیادی را در پی خواهد داشت مگر اینکه متقاضی تعمیرات ترجیح دهد که از پنل های غیر اورجینال یا اصطلاحا کپی در گوشی خودش استفاده کند.

شکستن صفحه گوشی سامسونگ و تعویض گلس

مطابق با توضیحاتی که در بخش قبل ارائه کردیم، هر زمان که شکستگی های روی صفحه گوشی با بروز اختلال در عملکرد تاچ یا ال سی دی همراه باشد، این قطعات باید تعویض شوند. اما این شرایط همیشه برقرار نیست و در برخی مواقع احتمال دارد در اثر ضربه یا فشاری که به صفحه موبایل وارد شده، شکستگی های سطحی روی آن ایجاد شوند و عملا تاچ و LCD گوشی بدون مشکل کار کنند. در اینگونه مواقع می‌توان شکستگی های روی صفحه موبایل را با تعویض گلس برطرف ساخت و لزومی مبنی بر تعویض کامل پنل ال سی دی و تاچ گوشی وجود ندارد.

برای درک بهتر اینگونه شرایط یک مثال ساده برایتان می‌زنیم. تصور کنید گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 شما از دستتان افتاده و به زمین برخورد می‌کند. وقتی گوشی را بررسی می‌کنید روی صفحه آن شکستگی و ترک هایی دیده می‌شود اما علیرغم این موضوع تعامل با گوشی از طریق پنل تاچ و LCD بدون مشکل قابل انجام است! در اینگونه مواقع خواهد بود که می‌توانید از تعویض گلس شکسته ال سی دی گوشی سامسونگ به عنوان روش تعمیر اصلی استفاده کنید و آن را جایگزین تعویض کامل پنل تاچ LCD نمایید.

در این روش تعمیر به جای اینکه کل متعلقات پنل تاچ LCD گوشی تعویض شوند، فقط شیشه محافظ یا اصطلاحا گلس روی این پنل تعویض خواهد شد و بدین ترتیب مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ بدون نیاز به صرف هزینه بالا و تعویض کردن کامل پنل تاچ و ال سی دی دستگاه و صرفا با تعویض گلس روی پنل برطرف می‌شود. از مزیت های این روش تعمیر می‌توان به کاهش هزینه تعمیرات به دلیل عدم نیاز به خرید یک پنل تاچ LCD جدید و همچنین اطمینان از کیفیت صفحه نمایش گوشی بعد از انجام تعمیر به دلیل تعویض نشدن تاچ و LCD اشاره داشت.

مراحل تعمیر صفحه نمایش شکسته موبایل سامسونگ

اما اگر با مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ رو به رو شویم دقیقا تعمیر آن به چه صورت انجام می‌شود و این تعمیر شامل چه مراحلی خواهد بود؟ مراحل تعمیر صفحه نمایش شکسته گوشی های سامسونگ با توجه به شرایط متفاوت است! اگر قرار باشد پنل تاچ ال سی دی گوشی به طور کامل تعویض شود، مراحل خاصی باید در پیش گرفته شده و اگر قرار باشد که فقط گلس روی ال سی دی گوشی تعویض گردد هم باید مراحل دیگری در پیش گرفته شوند. در شرایطی که به تاچ یا ال سی دی گوشی آسیب برسد و یکی از این دو دچار اختلال شده باشند، تعویض تاچ LCD در دستور کار قرار می‌گیرد.

این پروسه به مراتب ساده است و یک تعمیرکار با تجربه با استفاده از تجهیزات مناسب می‌تواند آن را ظرف 1 الی 3 ساعت تکمیل کند. طبیعتا نوع و مدل گوشی هم در مدت زمانی که برای انجام این تعمیر صرف می‌شود تاثیرگذار خواهد بود. مراحل این روش تعمیر هم شامل جدا کردن پنل تاچ ال سی دی قبلی و آسیب دیده گوشی از آن و جایگزین کردن این پنل با یک نمونه جدید و سالم می‌شود. در نظر داشته باشید که در برخی گوشی های سامسونگ انجام این کار خیلی ساده است و در برخی گوشی های جدیدتر این شرکت انجام این کار ساده نبوده و باید ضمن جداسازی تمام قطعات سخت افزاری اصلی گوشی صورت پذیرد.

اما در شرایطی که بتوان مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ را با تعویض گلس برطرف ساخت، مراحل متفاوت و به مراتب پیچیده‌تری می‌بایست طی شوند و از دستگاه ها و تجهیزات خاصی هم باید استفاده به عمل آید.  به همین جهت زمان طولانی تری هم در این روش تعمیر باید طی شود و عموما تعویض گلس شکسته صفحه گوشی های سامسونگ حداقل به یک روز زمان نیاز دارد. در این روش تعمیر ابتدا پنل تاچ ال سی دی گوشی از آن جدا خواهد شد که انجام همین کار می‌تواند تا 2 ساعت وقت یک تعمیرکار با تجربه را بگیرد. با توجه به اینکه گلس روی گوشی شکسته است، حساسیت انجام این کار هم بیشتر می‌شود.

بعد از جداسازی پنل تاچ ال سی دی باید قطعات گلس شکسته با احتیاط و با استفاده از روش های خاصی از روی آن برداشته و جدا شود. پس از انجام این مرحله باید از دستگاه اختصاصی برای پرس کردن یک گلس جدید روی صفحه گوشی استفاده شود. بعد از انجام این کار هم یک مرحله حباب زدایی از فضای مابین گلس و ال سی دی گوشی به عمل می‌آید و نهایتا پنل تاچ LCD اسمارتفون درست مثل روز اول خودش و صرفا با تعویض گلس شیشه یا همان گلس روی نمایشگر قابل استفاده خواهد بود. بنابراین تعمیرکار آن را دوباره روی گوشی نصب می‌کند. پس برخلاف تصور اغلب افراد زمانی که با مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ مواجه شوید، تعویض گلس زمانگیرتر و پیچیده‌تر از تعویض تاچ LCD خواهد بود.

شکستن صفحه گوشی سامسونگ و هزینه تعمیر آن

اما یکی از اصلی ترین سوالاتی که باید به آن پاسخ داده شود مربوط به هزینه انجام تعمیرات روی صفحه نمایش شکسته گوشی های سامسونگ است! این هزینه چه مقدار خواهد بود و آیا استانداردی برای تعیین آن وجود دارد؟ متاسفانه زمانی که مشکلی برای گوشی به وجود آید و به ویژه این مشکل ناشی از وارد شدن ضربه یا فشار فیزیکی به دستگاه باشد، هزینه تعمیر تا قبل از بررسی دقیق گوشی توسط یک کارشناس و باز کردن آن قابل تشخیص و تعیین نخواهد بود چون قطعات آسیب دیده گوشی دقیقا مشخص و قابل شناسایی نیستند! اما اگر فرض بر این باشد که صرفا صفحه گوشی آسیب دیده و دیگر قطعات سخت افزاری آن سالم هستند چطور؟ در این شرایط شکستن صفحه گوشی سامسونگ چه میزان هزینه برای تعمیر در پی خواهد داشت؟

در این شرایط با توجه به اینکه صفحه گوشی به چه صورت آسیب دیده و چه تعمیری باید روی آن انجام شود، هزینه تعمیر هم متفاوت خواهد بود. همانطور که قبل گفتیم تعمیر صفحه شکسته گوشی سامسونگ یا با تعویض گلس قابل انجام خواهد بود و یا فقط با تعویض کامل پنل تاچ ال سی دی امکانپذیر می‌شود! در صورتی که بتوان مشکل صفحه گوشی و شکستگی های آن را با تعویض کردن گلس برطرف کرد، هزینه تعمیرات خیلی زیاد نخواهد شد چون در این روش نیازی به صرف هزینه برای خرید یک پنل ال سی دی جدید جهت نصب در موبایل وجود ندارد و صرفا شیشه روی صفحه نمایش با استفاده از روش های خاص تعویض می‌گردد.

شکستن صفحه گوشی سامسونگ و تعمیر آن

اما اگر نتوان از روش مذکور برای تعمیر گوشی استفاده کرد و تنها راه تعمیر در تعویض کامل تاچ LCD خلاصه شود، وضعیت متفاوت خواهد شد. در اینگونه مواقع هزینه تعمیر به مراتب افزایش پیدا می‌کند چون کاربر باید یک پنل تاچ ال سی دی جدید خریداری کرده و این پنل را جایگزین پنل معیوب دستگاه کند. طبیعتا در این شرایط اگر گوشی وی جدیدتر بوده و به صفحه نمایش با کیفیت تری مجهز باشد، هزینه‌ای که باید توسط او صرف شود هم بیشتر خواهد شد. در نتیجه رفع مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ افزایش پیدا می‌کند. اما زمانی که  قرار باشد تاچ LCD گوشی تعویض شود می‌توان با روش خاصی هزینه تعمیر را کاهش داد!

در این روش کاربر باید به جای استفاده از پنل اورجینال از ال سی دی های کپی یا غیر اورجینال استفاده کند که قیمت پایین تری در مقایسه با نسخه اورجینال و اصلی دارند. اما نباید فراموش کرد که این پنل های تاچ ال سی دی غیر اورجینال کیفیت پایین تری هم در مقایسه با نمونه های اصل و اورجینال دارند. به همین جهت عموما استفاده از آن ها توصیه نمی‌شود، اما اگر هزینه تعمیر برایتان خیلی بالاست می‌توانید استفاده از این پنل ها را با هدف کاهش هزینه تعمیر در دستور کار خود قرار دهید. متاسفانه همیشه تعویض تاچ LCD یکی از پرهزینه ترین تعمیرات گوشی های هوشمند بوده است.

نکات مهم در تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

اما چه نکاتی وجود دارند که باید در تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ به آن ها توجه شود؟ طبیعتا برای انجام هر تعمیر سخت افزاری یک سری نکات حائز اهمیت هستند و می‌توانند مستقیما روی نتیجه تعمیر تاثیرگذار باشند. اگر بنا به هر دلیل با مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ مواجه شدید و نیاز به تعمیر اسمارتفون خود داشتید، به هر تعمیرکاری اعتماد نکنید و سعی نمایید که توجه ویژه‌ای به نکات و موارد زیر داشته باشید:

  • تجربه تعمیرکار: تعمیرکاری که قرار است صفحه نمایش گوشی سامسونگ شما را تعمیر کند باید در حوزه تعمیرات موبایل تجربه کافی داشته باشد. تجربه وی مستقیما روی کیفیت تعمیر تاثیرگذار خواهد بود و یک تعمیرکار کم تجربه می‌تواند مشکلات گوشی شما را چند برابر کرده و حتی قطعات سالم آن را هم دچار آسیب و استرس کند.
  • تجهیزات و لوازم تعمیر: هیچ تعمیرکاری بدون در اختیار داشتن تجهیزات و لوازم مناسب قادر به تعمیر گوشی موبایل نخواهد بود، بنابراین اینکه از چه تجهیزاتی در رفع مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ استفاده می‌شود اهمیت دارد. تجهیزات مدرن منجر به کاهش استرس روی قطعات گوشی خواهند شد و نتیجه تعمیر را بهبود می‌بخشند.
  • قیمت و هزینه: طبیعتا هزینه و قیمتی که تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل به شما پیشنهاد می‌دهند هم مسئله مهم و حائز اهمیتی خواهد بود. هیچوقت فراموش نکنید که همیشه قیمت گران تر مطلقا به معنای کیفیت بیشتر نیست اما قیمت ارزان مطلقا می‌تواند مشکوک باشد و از بکارگیری قطعات دست دوم یا بی‌کیفیت خبر دهد.
  • تضمین کیفیت تعمیرات: همیشه سعی کنید از سرویس مرکز تعمیرات یا تعمیرکاری استفاده کنید که در قبال تعمیرات انجام شده تضمین کیفیت ارائه می‌کند. در غیر این صورت هیچ گارانتی وجود ندارد که شما مدت کوتاهی بعد از پس گرفتن گوشی خود از تعمیرکار با مشکل رو به رو نشوید.
  • مدت زمان تعمیر: طبیعتا هیچ فردی دوست ندارد که گوشی وی برای مدت زمان طولانی دست تعمیرکار باشد و همه می‌خواهند که تعمیر موبایلشان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. بنابراین حتما قبل از واگذاری گوشی به تعمیرکار در مورد مدت زمانی که انجام تعمیرات طول می‌کشد اطلاعات لازم را کسب کنید.

با در نظر گرفتن نکات فوق قادر خواهید بود که مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ را با استفاده از سرویس یک مرکز تعمیرات قابل اعتماد و تعمیرکاری مجرب انجام دهید و در نهایت خیالتان از بابت کیفیت تعمیر راحت باشد. با استفاده از خدمات مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس قادر خواهید بود که تعمیرات تخصصی گوشی های سامسونگ، تعمیرات آیفون، تعمیرت هوآوی و دیگر گوشی های موبایل را با بهترین کیفیت انجام دهید و خیالتان از همه نظر راحت باشد.

شکستن صفحه گوشی سامسونگ و تعمیر آن

تعمیر ال سی دی سامسونگ در آداک فیکس

با توجه به توضیحاتی که در جریان این مطلب ارائه کردیم کاملا مشخص است که رفع مشکل شکستن صفحه گوشی سامسونگ و تعمیر ال سی دی اسمارتفون های این شرکت کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت زیادی دارد. بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان این تعمیر را به هر فرد یا تعمیرکار کم تجربه‌ای واگذار کرده و از کیفیت تعمیر مطمئن بود. متاسفانه وضعیت بازار آزاد تعمیرات موبایل به گونه‌ای شده که واقعا نمی‌توان به هر تعمیرکاری اطمینان کامل داشت و حتی دیده می‌شود که تعمیرکاران از روش های مختلف برای کسب سود بیشتر و فریب کاربران استفاده می‌کنند.

اما اگر می‌خواهید تعمیر ال سی دی سامسونگ با بهترین کیفیت و تضمین برایتان انجام شود، مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود. در این مرکز از کارشناسان با تجربه و مدرن ترین تجهیزات استفاده خواهد شد و تمام قطعات تعویض شده گوشی از قبیل تاچ ال سی دی دارای ضمانت اورجینال بودن هستند. بنابراین اگر به دنبال یک تعمیر مطمئن، سریع و کم هزینه هستید، توصیه داریم از سرویس مرکز تعمیرات تخصصی موبایل آداک فیکس استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان یا ثبت سفارش غیرحضوری می‌توانید با شماره 02177921002 تماس حاصل نمایید.

 

حتما بخوانید : تعمیر و تعویض ال سی دی سامسونگ
همین حالا فرم مشاوره رایگان با ما را کامل کنید :
به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب مشابه